Zandvoort 500km race (album)

Pagina: 1
Acties:

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
Gisteren wat pics geschoten op zandvoort van de 500km race
brrrrrrrrrrrrr koud !!! :) ik zal er hier een paar posten... de rest is op mijn site te zien bij 2003 en dan zandvoort 500.

www.racefotografie.nl
1
Afbeeldingslocatie: http://www.racefotografie.nl/500race2003/4.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://www.racefotografie.nl/500race2003/8.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://www.racefotografie.nl/500race2003/17.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://www.racefotografie.nl/500race2003/23.jpg
5
Afbeeldingslocatie: http://www.racefotografie.nl/500race2003/26.jpg
6
Afbeeldingslocatie: http://www.racefotografie.nl/500race2003/38.jpg
7
Afbeeldingslocatie: http://www.racefotografie.nl/500race2003/34.jpg

ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
alle pics zijn met een 50-500 lens gemaakt...

[ Voor 4% gewijzigd door Firecow op 26-10-2003 17:50 ]

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Firecow, nummer je foto's even (#1 en #2 erboven etc ;)) en vertel voor zover van toepassing, wat voor instellingen je qua sluitertijd etc hebt gebruikt :) Dan kunnen mensen wat gerichter commentaar geven en tips/vragen etc.

LinkedIn
Instagram

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:03

shameblaster

BB4E^Cons

Woot wat een vette pics joh.
Heb je ze van de tribune geschoten?
En hoe heb je die laatste pic zo mooi gekregen door mee te bewegen met de auto?

Cons:::BB4E

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 13:45

megaleo

Special member

Zoo!! Die zien er echt retestrak uit. :P
Vooral die 3e en de laatste vind ik erug mooi.
Wat voor camera gebruik je daarvoor.

Verwijderd

megaleo schreef op 26 October 2003 @ 17:51:
Wat voor camera gebruik je daarvoor.
Canon eos D60 met wat glaswerk << FireCow

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 17:59 ]

• Alfisti
  • Laatst online: 21:23

Alfisti

So macht Reisen Spaß

edit: ExTrEmE22 was eerder

volgens zijn site gebruikt hij een Canon eos D60 en een Sigma 50-500mm F 4-5.6 lens.

Ik vind het erg mooie foto's geworden

[ Voor 16% gewijzigd door Alfisti op 26-10-2003 18:02 ]

Verwijderd

Firecow ten eerste echt hartstikke mooie foto's

nu heb ik toch een vraag met wat voor ISO waarde heb je die foto's geschoten aangezien het volgens mij best wel redelijk bewolkt weer was, ik zie helemaal geen ruis op die foto's :)

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
iso400 dslr geeft zo i zo heel weinig ruis :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Ik had even een vraag he, over het fotograferen van bewegende objecten. Auto's dus vooral.

Ik heb een Fuji S602Z, stel een redelijk hoge sluitertijd in, en een hoge diafragmaopening (F11 ofzo) om dat te compenseren. Ik stel hem scherp. Er komt een auto aan. Ik druk af. Ik moet dan met de auto meebewegen, maar dit vind ik nogal moeilijk omdat ik een EVF heb en die toont het beeld zoals het was toen ik de ontspanknop indrukte. Als het nou een optische zoeker was geweest, zou ik de auto mooi in het midden kunnen houden, nu moet ik dat schatten en de resultaten zijn waardeloos.

- Wat voor sluitertijd/diafragmainstellingen heb je ongeveer nodig bij normaal daglicht?
- In hoeverre is een telelens een must?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 12:38 ]

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 12:37:
Ik had even een vraag he, over het fotograferen van bewegende objecten. Auto's dus vooral.

Ik heb een Fuji S602Z, stel een redelijk hoge sluitertijd in, en een hoge diafragmaopening (F11 ofzo) om dat te compenseren. Ik stel hem scherp. Er komt een auto aan. Ik druk af. Ik moet dan met de auto meebewegen, maar dit vind ik nogal moeilijk omdat ik een EVF heb en die toont het beeld zoals het was toen ik de ontspanknop indrukte. Als het nou een optische zoeker was geweest, zou ik de auto mooi in het midden kunnen houden, nu moet ik dat schatten en de resultaten zijn waardeloos.

- Wat voor sluitertijd/diafragmainstellingen heb je ongeveer nodig bij normaal daglicht?
- In hoeverre is een telelens een must?
Dat probleem wat jij beschrijft heb je met een (D-)SLR ook hoor, zogauw als je daar de sluiterknop indrukt klapt de spiegel omhoog en wordt je beeld door de zoeker zwart. Het komt dus puur op gevoel aan ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

• _VpS_
  • Laatst online: 14-04-2023
Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 12:37:
...stel een redelijk hoge sluitertijd in, en een hoge diafragmaopening (F11 ofzo) om dat te compenseren. Ik stel hem scherp. Er komt een auto aan. Ik druk af. Ik moet dan met de auto meebewegen, maar dit vind ik nogal moeilijk omdat ik een EVF heb en die toont het beeld zoals het was toen ik de ontspanknop indrukte.
Huh? Je gaat pannen NADAT je de ontspanknop hebt ingedrukt??
Hehe..je moet dat doen voordat je het knopje indrukt, zodat je als het ware even snel beweegt met de auto. Dat zorgt voor de schijnbare bevriezing van het object en bewegende achtergrond.

Ten tweede: Als je de cam instelt op F11, is de diafragma openening juist klein. Dat dwingt je om relatief langere sluitertijden te gebruiken ==> grotere kans op bewogen foto's (afhankelijk van de lichtomstandiheden).

(bb) || !(bb)

Verwijderd

Ohww. Dat had ik niet helemaal begrepen. Dus van te voren al beginnen met meebewegen :)

Die diafragmaopening had ik zo klein omdat de foto's veel te licht werden. Maar wellicht had ik een te lange sluitertijd. En dat kwam weer omdat ik ergens stond waar de auto's langzaam reden, sterker nog, ze waren veelal aan het afremmen voor het stoplicht :)

Maar goed, wat is ongeveer een richtlijn voor de sluitertijd, voor, zeg, een snelweg? Kan ik de camera wel op de S stand zetten, zodat hij er automatisch een aperturewaarde bij zoekt.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 17:21:
Ohww. Dat had ik niet helemaal begrepen. Dus van te voren al beginnen met meebewegen :)

Die diafragmaopening had ik zo klein omdat de foto's veel te licht werden. Maar wellicht had ik een te lange sluitertijd. En dat kwam weer omdat ik ergens stond waar de auto's langzaam reden, sterker nog, ze waren veelal aan het afremmen voor het stoplicht :)

Maar goed, wat is ongeveer een richtlijn voor de sluitertijd, voor, zeg, een snelweg? Kan ik de camera wel op de S stand zetten, zodat hij er automatisch een aperturewaarde bij zoekt.
Probeer eens verschillende sluitertijden van zeg bv 1/125s, 1/25s en 1/500s. Afhankelijk van het weer (lees: hoeveelheid licht) zal hier een aardig compromis tussen zitten. Het vereist trouwens wel enige vaardigheid dus veel, heel veel proberen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Pagina: 1