[SuSe] Laden van network card modules mislukt

Pagina: 1
Acties:

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik wil graag SuSe 8.2 via ftp installeren.

Ik boot vanaf de CD en kies voor FTP installatie, nu komt er een foutmelding dat er nog geen netwerkmodule is geladen.

Ik dacht dat deze automatisch geladen worden maar kennelijk niet...

Mijn PC heeft onboard een NIC (deze) maar ik heb er ook een Sweex kaartje in zitten met een Realtek chipset (PCI)

Echter het handmatig laden van een netwerkmodule mislukt steeds.
Ik heb alle realtek varianten geprobeerd en ook de NE2000.

Ik heb diverse "irq" en "io" parameters geprobeerd maar allemaal resulteert het in "mislukt"

Wie weet raad?

Is het trouwens nodig om hier parameters in te geven? Dit hoeft toch alleen bij ISA kaarten?

Nog een ander vraagje;
In de SuSe 7.3 installatie review zie ik o.a. deze screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nos/DesktopLinux/Reviews/moto-moi/SuSE-7_3/menu_modules_auto-laad.png

Onderin staat de optie "Load modules automatically"
De optie ontbreekt bij mij... is deze in 8.2 verwijderd?

Verwijderd

Allereerst maar even een bevestiging: Ja, helaas. De setup cd die via ftp beschikbaar wordt gesteld door SuSE bevat inderdaad geen automatische load functie voor de modules. Waarom ze het eruit gehaald hebben is me een raadsel want het maakt het er niet bepaald gebruiksvriendelijker op.

De asus pagina waar je naar verwijst en de overige info die je geeft geven nu niet echt makkelijke info om je te kunnen helpen wat je fout doet, maar als ik het goed heb is de NIC op het mb een realtek met de chipset 8139. Dit zou in iedergeval betekenen dat je de 8139too module moet proberen te laden. Het chipset nummer staat overigens vermeld op de chip, dus dat even nakijken is geen overbodige luxe om te weten te komen welke module je moet laden.

Welke parameters geef je overigens op?
Probeer het idd ook eens zonder parameters.

Mocht je problemen blijven houden: wacht een paar dagen. SuSE 9.0 is deze maand verschenen en komt binnenkort ook via ftp beschikbaar. Probeer anders de liveeval versie eens uit van 9.0 om te kijken wat die als netwerk detecteerd en onder welke instellingen. Die instellingen kunnen het ook wel eens gaan doen onder 8.2.

• jellebelle
  • Niet online
Als ik de 8139too module laad dan komt eerst de melding "Module "mii" is correct geladen!"
Dan vraagt hij om parameters, ik weet niet goed wat ik hier in moet vullen...

Ik heb "irq=1" t/m "irq=15" geprobeerd
Ook heb ik wat "io" parameters geprobeerd, zoals "io=0x300"

In alle gevallen krijg ik dezelfde foutmelding: "Het laden van module 8139too is mislukt!"

[ Voor 13% gewijzigd door jellebelle op 26-10-2003 20:25 ]

Verwijderd

Al geprobeert met 0x210 ?
IO zonder irq opgeven wil ook nog wel eens helpen.

Zoals gezegd: als het tot je mogelijkheden behoort kun je een liveeval proberen en kijken welke waarden die aanneemt.

• jellebelle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 12:26:
Al geprobeert met 0x210 ?
IO zonder irq opgeven wil ook nog wel eens helpen.

Zoals gezegd: als het tot je mogelijkheden behoort kun je een liveeval proberen en kijken welke waarden die aanneemt.
Ik denk dat ik inderdaad maar een live-iso ga downloaden want ik kom er nog steeeds niet uit zo. Als iemand nog een tip heeft...

Hoeveel geduld moet ik trouwens nog hebben voor 9.0?
Ik check dagelijks de mirrors :/