Toon posts:

BB: Sommige dvd's perfect en sommige niet om aan te zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb eindelijk een breedbeeld gekocht na lang zoeken.
Type Grundig Cinaro 82 cm http://www.grundig.de/produkte/tv/cinaro.html

Ik ben er erg tevreden over alleen heb ik een paar vreemde problemen waar jullie me misschien mee kunnen helpen.

Bij veel dvd's heb ik perfect beeld. Maar bij sommige is het beeld niet om aan te zien. Met als uitschieter 24 regio2 uk versie.
Het beeld zit vol met ruis en moire ik kan er niet fatsoenlijk naar kijken.
Ik ga er vanuit dat het niet aan mijn tv ligt want de meeste dvd's speelt ie perfect af.
Is die 24 dvd dan zo'n enorm slechte bron?
Of kan mijn tv het orgineel formaat niet aan. 1.78:1?
Ik heb vanalles geprobeerd maar ik krijg het beeld niet fatsoenlijk.

En bij de dvd's wat wel mooi spelen moet ik in het menu van mijn cyberhome dvdspeler de scartoutput op off zetten in plaats van rgb. want anders heb ik enorm veel last van moire door het hele beeld.

Dit vind ik erg vaag.

Hebben jullie misschien wat tips of opmerkingen waaraan dit kan liggen.
Op zich denk ik niet dat het aan de tv ligt eerder aan de dvd of dvd speler.
Ik moet er eens mee naar mijn buurman gaan kijken of het op zijn bb ook zo slecht is.

alvast bedankt

Verwijderd

Heb je al een andere scartkabel geprobeerd? Als het beeld op een andere tv wel goed is moet je meteen terug naar de winkel dan kun je nog een nieuwe krijgen.

Verwijderd

Ik denk dat het een combinatie van meerdere dingen is.
Als er in een niet standaard beeldverhouding opgenomen is en je DVD-speler heeft daar problemen mee, dan kunnen er inderdaad effecten zoals moiré optreden.
Ik weet niet hoe goed die Cyberhome DVDspelers zijn (nooit gezien), maar het blijven wel budget spelers. Het zou dus best kunnen dat die ruis van je DVD speler komt.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit slechte beeld veroorzaakt wordt door je nieuwe breedbeeld tv.

Het bij iemand anders proberen is een goed idee, als het daar wel werkt, gelijk er mee terug gaan en het ze laten zien. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste thx voor de reacties,

Na een hoop testen ben ik weer wat gerustgesteld.
Ik heb 2 andere dvdspelelers aan mijn tv gehangen en daar had ik aanzienlijk beter beeld. Daarnaast heb ik 24 op 2 andere bb's getest en beide gaven de dvd slecht weer.
Op mijn pa's 4:3 hz tv geeft ie een goede kwaliteit.

Ik heb ook ondervonden dat de kwaliteit afhankelijk is van de orginele aspect ratio.

2:35:1 Geeft perfect weer 1:85 ook.

Met andere ratio's heeft ie meer problemen.

Al met al denk ik niet aan de tv ligt, moet alleen naar een andere dvdspeler gaan kijken