Toon posts:

Problemen met LAN A7V600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de onboard LAN (3com 3C940) van mijn A7V600 maar niet goed werkend. Na installatie vd drivers op de meegeleverde cd van Asus wordt LAN poort herkend. Echter, het systeem blijft zoeken naar een tweede netwerkcontroller en dit terwijl er maar een LAN poort (on-board) aanwezig is! Ter verduidelijking: er zit (nog) geen 2e netwerkaart in!
Telkens als ik de twijfelachtige netwerkcontroller uit apparatenbeheer verwijder wordt het telkens bij de opstart weer gevonden.
De on-board LAN werkt wel maar alleen als mijn kabelinternet UTP direct op de poort wordt aangesloten. Via een switch reageert ie niet (d'r gaan niet eens indicatie lampjes branden).

Ik heb inmiddels:
- de laatste VIA 4in1 drivers geinstalleerd
- de laatste BIOS voor het moederbord geinstalleerd
- de laatste drivers van 3com gedownload (dit waren dezelfde als die van op de
ASUS cd.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Alvast bedankt!

PhP

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Dat heb ik ook :(. Maar als je eenmaal hebt aangegeven er geen drivers voor te willen installeren, heb je er ook geen last meer van en blijft er een vraagteken in Hardware Management staan. Verder werkt het board prima.

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb hetzelfde bordje, en ik kwam erachter dat als ik in het bios onder ADVANCED en I/O DEIVEC CONFIGURACTION de functie USB DEVICE MODE op enabled zette dat er dan ook in windows een extra network controller tevoorschijn kwam. Zodra ik hem weer op disabled zette in het bios was de network controller verdwenen.

Zelf zou ik niet kunnen bedenken wat dit met elkaar te maken heeft, maar ik heb nergens last van, dus mij maakt het niet uit of ik deze op enabled of disabled zet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

is dat niet je firewire controller die die dan zoekt?

bij mij staan namelijk bij netwerkverbindingen een lan verbinding en een 1394 verbinding

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een 1394 verbinding ziet Windows XP automatisch. Ik heb het probleem ook gehad maar die 1394 was volgens mij goed geinstalleerd.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dat je netwerk verbinding niet werkt met een switch ertussen zou eraan kunnen liggen dat je dan een patch kabel nodig hebt.

ik heb het idd vaker gehoord dat er bij asus mobo's een 2e netwerkcontroller geinstalleerd wil worden. Ik zou me hier niet zo druk om maken en zoals hierboven gesuggereeerd werd even aanklikke dat je geen drivers ervoor wil installeren.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Pagina: 1