[Spyware] niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 22:15
Ik heb sinds vanmorgen een extra balk in mn explorer staan die NIET te verwijderen is.
Het betreft i-lookup en bevat oa penis enlargement, free platinum card etc.
Krijg ook spontaan volop pop-ups.
Echt alles al geprobeerd:
Ad aware, spybot etc.
Zie zien ze wel en halen ze weg, maar ze staan er direct weer op.
Ook de removal tool van i-lookup zelf mocht niet baten.
Handmatig uit het register:nope.
Combinatie van alles:noppes
Removal how-to's op het web:helaas
search hier doet t niet dus kwam ik ook niet mee verder.

Elke keer als ik explorer open wordt het er onmiddelijk weer opgezet.
Ik draai win2000 met sp4

Misschien iemand hier ervaring mee?

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar misschien kun je iets met Spybot S&D.

Je geeft al aan dat Add-Aware niet hielp, en Spybot doet in principe hetzelfde, maar over het algemeen doet Spybot het wel beter. Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis. In ieder geval succes d'rmee...

Nomen nescio

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Brabo-Joossie schreef op 26 October 2003 @ 20:16:
Heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar misschien kun je iets met Spybot S&D.

Je geeft al aan dat Add-Aware niet hielp, en Spybot doet in principe hetzelfde, maar over het algemeen doet Spybot het wel beter. Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis. In ieder geval succes d'rmee...
erm..
Ad aware, spybot etc.
ff beter lezen dus :)

Maarum.. ff vraagje aan de TS; heb je spybot wel gedraaid met actuele definities?

Verder zou je kunnen kijken op de deze page van microsoft's knowledge base.

En op deze pagina staan verwijder instructies voor zgn surferbars.

Verwijderd

Gewoon Mozilla 1.5 gaan gebruiken, probleem opgelost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 20:33:
Sommige mensen willen gewoon het probleem oplossen terwijl ze niet hoeven over te stappen op een andere internet explorer ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 20:33:
offtopic:
Hoewel ik het als zeer tevreden gebruiker van Firebird grotendeels met je eens ben, helpt dat hooguit ter preventie van een volgende keer en helpt het de topicstarter op het moment niet: het lijkt ook bijna een troll en dat lijkt me niet de bedoeling ;)
En daarbij is het natuurlijk niet des tweakers (tm) om zomaar op te geven, overgaan naar een (IMVHO) betere browser kan altijd nog als het is opgelost :P

brilsmurf: als je kan je iets ontdekken met de meest recente (en uptodate) versies van die spywarecheckers, kan je misschie met de hand iets ontdekken met een tool als AutoRuns, kijk eens wat daar uitkomt :)

En check ook zaken als C:\WINNT\Downloaded Program Files :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Boomerang schreef op 26 October 2003 @ 20:28:
[...]
erm..
[...]
ff beter lezen dus :)
|:( |:( D'oh!
Ach, twas toch goed bedoeld... :D

[ Voor 4% gewijzigd door Bra-Jo op 26-10-2003 20:55 ]

Nomen nescio

Verwijderd

Zo te horen wordt er automatisch iets opgestart tijdens het starten van Windows waardoor al het net verwijderde weer evengoed terugkomt?

M.a.w. msconfig eens. ;)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 21:02:
Zo te horen wordt er automatisch iets opgestart tijdens het starten van Windows waardoor al het net verwijderde weer evengoed terugkomt?

M.a.w. msconfig eens. ;)
Ik gebruik Starter van Codestuff om het meeste te zien van wat er allemaal gestart wordt. Ik weet dat er dingen zijn die niet getoond worden, maar het is wat eenvoudiger om eerst te proberen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 22:20

SkyStreaker

Move on up!

http://www.webroot.com/wb/products/spysweeper/index.php

Probeer deze eens. Ook niet onaardig :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• brilsmurf
Ik heb eerst de updates gedaan met de nieuwste definities voordat ik ging draaien.
Hij ziet ze ook wel, maar ze komen weer terug.

Die verwijderinstructies heb ik wel 10 keer gevolgd.

Maar ook dat komt het direct weer terug met het openen van inet explorer.

Downloaded program files had ik ook al gekeken, helaas stond daar niets wat met deze progjes te maken heeft.

msconfig heb ik niet op win2000 volgens mij, maar heb wel in win.ini en autoexec.bat gekeken.
ook niets.

Ik ga autoruns eens proberen, kiken of dat wat oplevert.

En die spysweeper is mooi als ik dit probleem opgelost heb.

Bedankt voor het meedenken tot nu toe!

• brilsmurf
Niks lost het probleem op.
Elke keer komt die rotzooi terug, ook in het register.
Adaware en spybot lopen inmiddels vast als ik ga scannen.
Heb echt overal al gekeken (hoewel, niet overal anders zou het weg zijn :X )
Ik ga er een image overheen gooien, kost wel weer een hoop werk met opnieuw updates installeren, maar niet zoveel als het me nu al gekost heeft.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wacht ff - je hebt speciale tools die kunnen echt nagaan wat er opgestart wordt.

Heb je ook al spysweeper geprobeerd???

Process Explorer (die ook echt ELK proces laat zien)
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml

FileMonitor (die houdt echt ELKE file bij die geopend, aangepast, etc. wordt)
http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/filemon.shtml

RegMonitor (die houdt echt _alles_ bij wat er in je registry gebeurt)
http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/regmon.shtml

Haal deze op en installeer ze. Start je windows in 'veilige modus' en run de proggies. Wellicht dat je dan kan vinden wat er gebeurt.

Succes! En als je al je OS opnieuw installeert, kan het geen kwaad deze proggies sowieso al meteen te installeren, ze houden echt letterlijk ALLES bij ;)

[ Voor 94% gewijzigd door SkyStreaker op 28-10-2003 19:41 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Gewoon ff Adaware ergens vandaan halen, je systeem scannen en dan kun je het programma de opdracht geven om de spyware te verwijderen.

Ik scan m'n systeem zo'n 1x per maand en dat is voor mij voldoende. :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 21:06:
Gewoon ff Adaware ergens vandaan halen, je systeem scannen en dan kun je het programma de opdracht geven om de spyware te verwijderen.

Ik scan m'n systeem zo'n 1x per maand en dat is voor mij voldoende. :)
Lees jij het topic even door a.u.b.

Heb je picture van die balk?

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Zelf ook een dergelijk probleem gehad. Waarschijnlijk wordt in een file die standaard opgestart wordt door windows een bepaalde file (*.reg) file geopend. Deze is waarschijnlijk verantwoordelijk voor de toolbar.

Check voor de zekerheid eens of er een *.reg file in de root van c:\ voorkomt. Dit was bij mij iig wel de boosdoener.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Probeer ook system mechanic eens :). Daarmee haal je overbodige regs weg. Alleen denk ik niet dat dat zoveel zal helpen aangezien het actieve keys zijn. Wat wel handig met System mechanic is, dat je kan zien wat er allemaal voor een opstartzooi staat in je windows. Op zich is dat ook wel op een andere manier te voorschijn te halen, maar het proggie zelf is nooit weg.

Je weet maar nooit zeg ik altijd maar :P.

specs

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

brilsmurf schreef op 27 October 2003 @ 19:10:

Die verwijderinstructies heb ik wel 10 keer gevolgd.
is dat met die 3 letters/cijfers? oid? (raadsel)
een collega van me kwam er ook niet uit :)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

executor schreef op 28 October 2003 @ 21:18:
Probeer ook system mechanic eens :). Daarmee haal je overbodige regs weg. Alleen denk ik niet dat dat zoveel zal helpen aangezien het actieve keys zijn. Wat wel handig met System mechanic is, dat je kan zien wat er allemaal voor een opstartzooi staat in je windows. Op zich is dat ook wel op een andere manier te voorschijn te halen, maar het proggie zelf is nooit weg.

Je weet maar nooit zeg ik altijd maar :P.
Actieve keys kan je ook al weer grotendeels tegengaan door de veiligem odus te gebruiken.

TS, ik zou je REG eens handmatig gaan doorzoeken naar de regeltjes met Run & RunOnce (zeker met run erin!) en even kijken wat daar zoal gebeurd. Je hebt namelijk 'functies' die gestart worden, tijdens het initialiseren van Windows

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:40

Spacecowboy

XBL: Biggmans

brilsmurf schreef op 26 October 2003 @ 16:31:
Elke keer als ik explorer open wordt het er onmiddelijk weer opgezet.
Ik draai win2000 met sp4
Hoe start je IE op, gewoon via het startmenu of via Quicklaunch?? Kijk eens even bij de koppelingen die daar staan, of daar niks raars mee is gedaan.

Misschien is het zinvol om ff te melden wáár je hem hebt opgelopen, zodat wij daar allemaal verweg van kunnen blijven (of je moet juist geilen op dit soort dingen...)

HENG HENG

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
regedit opstarten

en zoeken naar de key i-lookup

en al die references deleten als ze enigszins niet schadelijk lijken om gedelete te worden...

your best bet om sneaky registered spyware te removen ;D

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad.
Meestal heeft deze balk een naam in internet explorer (beeld -> werkbalken).
Deze naam schrijf je op.
Vervolgens start je regedit (start -> uitvoeren -> regedit)
Hierbinnen ga je zoeken naar die naam.
Alle resultaten daarvan verwijderen.

• Altaphista
  • Laatst online: 10:13

Altaphista

1. check manual, 2. ask

brilsmurf schreef op 26 October 2003 @ 16:31:
Ik heb sinds vanmorgen een extra balk in mn explorer staan die NIET te verwijderen is.
Het betreft i-lookup en bevat oa penis enlargement, free platinum card etc.
Krijg ook spontaan volop pop-ups.
Ad aware, spybot etc.

Misschien iemand hier ervaring mee?
Ja.
Ad-Aware verwijdert de toolbars wel degelijk! Heb je Ad-Aware ook geprobeerd met alle opties aangevinkt? (Mijn huisgenoot had dit nl ook, en adaware geprobeerd maar zonder advanced. Toen alles aangevinkt en weg toolbar.)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• brilsmurf
Altaphista schreef op 29 oktober 2003 @ 16:24:
[...]

Ja.
Ad-Aware verwijdert de toolbars wel degelijk! Heb je Ad-Aware ook geprobeerd met alle opties aangevinkt? (Mijn huisgenoot had dit nl ook, en adaware geprobeerd maar zonder advanced. Toen alles aangevinkt en weg toolbar.)
Ben er uit.
Moest handmatig een zipfile downloaden voor adaware, naar built 8.1
De laatste updates die ik daarna kon uitvoeren verwijderde ook mijn toolbar!
ook de rest van de problemen (popups, automatisch naar bepaalde pagina's gaan etc) is nu verleden tijd!

Iedereen bedankt voor het meedenken! :)

[ Voor 5% gewijzigd door brilsmurf op 05-11-2003 19:50 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Thanks for the update :)

Even uit sgioeuwnierigheid: gewoon op de update knop rammen hielp dus niet, maar een handmatige update + daarna autom. wel? *in de oren geknoopt :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

/me Knoopt mee in oren. :+

Maar wel een vreemd verschijnsel; zou er op duiden dat de spyware zichzelf uit adaware zou kunnen halen bij het binnenhalen van een update. :?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 01:14

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

OpifexMaximus schreef op 06 november 2003 @ 01:03:
/me Knoopt mee in oren. :+

Maar wel een vreemd verschijnsel; zou er op duiden dat de spyware zichzelf uit adaware zou kunnen halen bij het binnenhalen van een update. :?
Het lijkt me realistiser om te veronderstellen dat de updatefunctie van ad-aware gewoon niet 100% is :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
hufkes schreef op 06 november 2003 @ 01:08:
[...]

Het lijkt me realistiser om te veronderstellen dat de updatefunctie van ad-aware gewoon niet 100% is :)
Jep , wat dat aan gaat is het een butt proggie,je moet handmatig de update's bijwerken.
Tsja je moet het ff weten .

• brilsmurf
F_J_K schreef op 05 november 2003 @ 20:00:
Thanks for the update :)

Even uit sgioeuwnierigheid: gewoon op de update knop rammen hielp dus niet, maar een handmatige update + daarna autom. wel? *in de oren geknoopt :P
Klopt.
http://lavasoft.element5.com/support/download/

Hier haalde ik de update op naar built 8.1 en heb die er handmatig ingezet zoals daar staat.
Nu kan hij ook weer geupdate worden. :)

• Joshua22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02-2023
Yep, bij mij het zelfde verhaal. Eerst handmatig updaten (zip filetje uitpakken en ref.lst vervangen) en daarna update 'ie weer automatisch..... :?

• WimB
  • Laatst online: 30-03-2024
Met Spywareblaster kan je heel wat spyware preventief blokkeren.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

ik gebruik PestPatrol
Kan wel heel veel verwijderen

http://www.hroling.nl

• frickY
  • Laatst online: 13:38
Ik kan handmatig heel veel verwijderen :Y)

Mn chef had eens zown toolbar in zn browser, die zat best slim in elkaar.
De startpagina van de browser riep een locaal bestandje aan. Deze extensie stond in het register als trusted, en werd direct uitgevoerd, waardoor de toolbar werd ge-herinstalleerd.
Je kon doen wat je wilt, maar zolang je je startpagina niet veranderde zonder IE te starten, of de extensie uit het register te verwijderen, of het desbetreffende bestandje te verwijderen, kon je elke keer opnieuw beginnen.
en hier zaten natuurlijk ook weer beschermingen overheen zoals tijdens het opstarten het filetje runnen, en bij het openen van elke EXE...

Adaware en SpyBOT zagen het niet eens...

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En toen bleek het veel minder tijd te kosten om Windows gewoon opnieuw te installeren :)

Verwijderd

Check ff als je eerst in de veilige modus opstart,en dan spybot draaien werkt bij mij meestal wel. 8)7

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

http://lop.com/toolbar_uninstall.exe
Lijkt me duidelijk wat die doet :)
En het werkt want ik heb het ook gebruikt
Mischien helpt hij ook voor jou balkje

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 15:56
dacreator schreef op 06 november 2003 @ 01:39:
[...]

Jep , wat dat aan gaat is het een butt proggie,je moet handmatig de update's bijwerken.
Tsja je moet het ff weten .
Sinds versie 6 niet meer, en voor 5.8 was daar ook een programma voor :)

En als je Ad-Aware 6 niet meer update moet je upgraden naar versie 6.181 want voor de versies daaronder komen geen updates meer uit :)

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kijk es met msconfig of ie niet zon .exe spyware install bestandje telkens opstart

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
ff in veilige modus gaan en al hier genoemde proggies ff laten werken. meestal gaat het dan wat beter met het verwijderen. en doe ook hier voor de aardigeheid ff virusscannen.

good luck

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Pagina: 1