SVCD branden, beeld en geluid verstoord

Pagina: 1
Acties:

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Ik heb hier een SVCD in de vorm van een een BIN (805mb) en CUE bestand. Als ik deze brand en afspeel met PowerDVD dan is het beeld en geluid zwaar verstoord, het beeld ziet zoals hieronder uit, half wel herkenbaar maar met veel storing en ook het geluid hapert en kraakt

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bdr/svcd_storing.jpg

Als ik de BIN/CUE met behulp van deamon-tools "mount" en dan afspeel dan is het beeld en geluid wel goed.

Ik heb het gebrand met FireBurner op een 90min/800mb CDR, als ik het met Nero Burning Rom brandt kan ik het wel afspelen op de pc met PowerDVD maar dan herkent mn DVD speler (panasonic stand-alone) hem niet :{

Dus mijn vraag: hoe brand ik een SVCD op cdr zodat ik hem ook op DVD speler (voor de tv) kan afspelen?

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

ff een c/p van een site die men hier liever niet noemt:

Je zorgt ervoor dat je het mpg bestand op je HD schijf krijgt (staat in de map MPEGAV)
(kan je doen door het bestand te kopiëren naar harde schijf, maar om eventuele problemen te voorkomen kan je dit beter met VCDGear doen)

Het mpg bestand ga je de-multiplexen zodat je een mp2 en een m2v krijgt
(TMPGEnc: File ---> mpeg Tools ---> simple de-multiplex)
Je krijgt nu twee bestanden:
m2v en mp2

Dit m2v bestand open je in VirtualDubMod_1_5_4_1_All_inclusive.zip en je kiest voor een ondertitelingsfilter
Vervolgens frameserve je dit dan naar TMPGEnc Video only (ES)

Dit nieuwe bestand multiplex je weer met de oorspronkelijke mp2

Denk er even aan dat je VDub wel als framesever moet instellen (stap 4 van het stappenplan op mijn site) http://abdul1.netfirms.com/

PS->> het kan ook aan je Finding Nemo liggen, er schijnen wat slechte op het internet te staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Flame17 op 27-10-2003 12:50 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Probeer het eens te branden met DVD Decrypter (ISO Write mode).

Met jouw image is blijkbaar niets aan de hand als Daemon hem goed mount en afspeelt.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
ik zou niet weten waarom je de mpeg opnieuw zou moeten multiplexen, duidelijk is dat hij wel goed is aangezien hij wel goed speelt vanaf de hd. Ik ken dit probleem ook, had bij mij te maken met 2 dingen:

- te hoge brandsnelheid (het spoor wordt minder precies, de foutcorrectie wordt zo hoog dat je van die artifacts krijgt, je dvd speler trekt het gewoon niet) oplossing: videocd op zo laag mogelijke snelheid branden (gewoon uitproberen wat het best werkt) bij mij gaat het op 8x prima.

- Slechte/verkeerde merk cd's. Ik heb met Fuji cd's hele goed ervaringen, zijn wel iets duurder maar worden perfect afgespeeld. Het schijnt ook nogal uit te maken per merk dvd speler. tip: ruil een paar lege cd's met andere mensen en probeer zo wat merken uit (hoef je niet een hele doos te kopen)

suc6!