Toon posts:

A7N8X Deluxe 2.0 overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had op mijn heatsink een fan adapter naar 12 cm gemonteerd, en een papst 12 cm fannetje. Dit paste precies. Iets té precies misschien, want de fan adapter zat wel tegen mijn voeding aan. Met dit setje wilde mijn systeempje niet booten, maar de heatsink bleef koud, dus ik heb het systeem maar uitgezet. Ik heb de oude fan er weer op geschroefd, en nog steeds geen enkel teken van leven. De monitor springt heel even aan en dan weer uit bij elke boot. Ik heb in mijn moederbord een andere processor geprobeerd, nog steeds niets. Ik heb mijn processor in een ander moederbord geprobeerd, ook niets, wordt niet eens warm ofzo. Als ik geen cpu in de socket doe, hoor ik de post-reporter stem wel klagen dat ik geen cpu heb geplaatst, maar als er wel een cpu in zit, zegt de post-reporter stem niet dat er een cpu test failure heeft plaatsgevonden. Ik hoor mijn bios ook helemaal _niet_ piepen. Ik heb de voeding nagemeten en alle voltages kloppen. Ook heb ik natuurlijk meerdere malen de CMOS gereset. Is nou mijn moederbord, processor, bios of alledrie kapot?

wat specs:

Asus a7n8x Deluxe 2.0
Athlon XP 2700+ Thoroughbred B
512mb no-name pc2700 geheugen
budget voedinkje wat bij de kast zat.
Coolermaster X-dream SE cpu-koeler.

De rest lijkt me niet nodig, zo ja dan meld het maar even in dit topic, dan zal ik ze ook hier bij zetten.

Verwijderd

als je heatsink niet warm wordt en je compu metteen reboot is de kans groot dat je cpu niet gekoeld wordt

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik dus ook al, maar is mijn mobo dan ook kapot, omdat deze niet boot met een andere processor en niet aangeeft dat deze processor kapot is?

Verwijderd

als ie opstart, en na een paar sec weer afsluit heeft ie met cpu wel al een test gedaan, maar tegen dan is je cpu zo warm dat ie hem metteen afsluit en dan hoor je die stem ook niet, hij wordt gewwon door het mobo uitgezet

Verwijderd

Topicstarter
Maar hij sluit niet af, hij blijft gewoon aan en koud.

Verwijderd

ok, als ik het goed begrijp:

je hebt je processor in een moederbord gestoken, wat zei dat andere moederbord toen, of startte die ook niet op?

de post-reporter op je asus moederbord zegt helemaal niks meer? ook niet als je er een andere cpu insteekt?

Verwijderd

Topicstarter
Het andere moederbord wou ook niet booten, en de post reporter zegt "No cpu installed", als er helemaal geen cpu in zit, en niets als er mijn 2700+ in zit. Toen ik die andere processor probeerde zaten de speakers er niet aan, dus dat heb ik niet gehoord. Toen wou hij ook niet booten, maar de fans bleven wel draaien, net als bij mijn 2700+

Verwijderd

Trek je ATX stekker er uit en reset DAN pas je CMOS, druk op reset, zet dan alles weer terug. En als ie het dan nog niet doet met een goede cpu en je weet zeker dat de andere onderdelen het nog wel goed doen, kun je concluderen dat je mobo zowiezo kapot is. Heb je wel eerst de bios gereset voordat je je 2700+ in een ander mobo deed? En ondersteunde dat mobo jou cpu wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de bios van dat andere mobo wel gereset, en dat mobo moet mijn proc wel ondersteunen, dat andere mobo is een Chaintech Summit met dezelfde chipset als op de a7n8x deluxe (een nforce 2 ultra400). Heeft het nog nut om een andere bios-chip in mijn a7n8x te proberen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 21:33:
Ik had de bios van dat andere mobo wel gereset, en dat mobo moet mijn proc wel ondersteunen, dat andere mobo is een Chaintech Summit met dezelfde chipset als op de a7n8x deluxe (een nforce 2 ultra400). Heeft het nog nut om een andere bios-chip in mijn a7n8x te proberen?
Je hebt daarvoor een speciale tool om je bios chip eruit te kunnen halen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen, maar zou het wel nut hebben om die te vervangen, of is het de bios sowieso niet?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
heb je de FAQ opgevolgd?

Alles eruit halen en dan element voor element het aantal beeps checken?

a) cpu erin
b) memory erin
c) vga erin
d) de rest...

zo had ik het gedaan met m'n a7n8x voor die overleed door bios frag...

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bios piept helemaal niet meer. Alleen de post-reporter stem doet het nog als ik de cpu eruit laat.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 23:06 ]

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

En wat zegt die reporter stem dan?

Ik heb hetzelfde mobo en die postreporter is echt wel handig.

De uitleg van foutcodes staat in je manual!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 22:52:
Mijn bios piept helemaal niet meer. Alleen de post-reporter stem doet het nog als ik de cpu eruit laat.
al ooit eens gedacht dat je toevallig de cpu hebt beschadigt met het monteren ?
stop er eens een andere cpu met andere koeler in

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Je zegt wel dat je je voeding hebt doorgemeten maar is dit belast of niet ????

Ik heb op de zaak wel eens meegemaakt dat een nieuwe voeding het gewoon niet trok en exact dit zelfde deed {effe aan en dan weer uit }.

dus ik zou adviseren een nieuwe voeding ergens te bezorgen en dan nog eens te proberen.

ook zou je eens goed kunnen kijken of niet ergens een jumpertje verkeerd staat.
(mits op het board natuurlijk.

veel suc6
Pagina: 1