Toon posts:

Mozilla Mail overzetten naar Outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel gebruik ik Mozilla Mail 1.5, maar ik wil deze omzetten (adressen en oude mails) naar Outlook 2003. Via import en export van outlook lukt dit niet want mozilla staat er niet tussen, dan zie ik alleen outlook express.

Heeft iemand enig idee of dit kan en zoja hoe?

Verwijderd

ik vrees dat dat niet zal werken...

dit was het geen ik erover vond: http://forums.mozillazine...68&highlight=mail+outlook
samengevat alle mail forwarden naar jezelf en deze openen in outlook...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:17

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 17:31:
ik vrees dat dat niet zal werken...

dit was het geen ik erover vond: http://forums.mozillazine...68&highlight=mail+outlook
samengevat alle mail forwarden naar jezelf en deze openen in outlook...
Of je zet even een imap server op en verplaatst via daar je mail.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En voor je adresboek is het dus helaas pindakaas, dat kan je niet forwarden naar jezelf geloof ik. Als t wel kan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Verwijderd

Misschien lukt het met OE als tussenstation. Dus Mozilla in OE importeren en dan OE importeren in Outlook 2003. Dit werkte iig voor mij met Netscape 4.x mails en adresboeken.
Je adresboek kan je overigens ook als ldif file oid exporteren en dan kunnen de meeste mail programma's dat bestand wel weer inlezen.

Verwijderd

Topicstarter
Yes, het adressbook is gelukt! Je moet vanaf Mozilla in je adresbook op export drukken en dan saven als een txt file. Dan vanaf Outlook importeren als txt file, en dan de aanwijzingen volgen. De eerste keer lukte het niet helemaal dus als je net als ik niet heel handig met computers, gewoon blijven volhouden. Alleen nu nog de mailtje :(

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor zover ik weet gebruikt Mozilla Mail gewoon het unix mail formaat. Lukt het misschien als je de folder met je mail importeert in Outlook als 'netscape mail' ? Volgensmij is netscape mail ook in unix mail format.

Just my 5 bucks :)

[ Voor 5% gewijzigd door Boomerang op 26-10-2003 22:19 ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:25
exporteren als losse messages en dan weer importeren? ik heb destijds toen ik met hetzelfde probleem zat een of andere utility gebruikt, staat wel in de search.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
De dingen die ik gelezen heb hebben tot nu toe nog niet gewerkt, of ik weet niet hoe het zou moeten. Ik heb nu wel alle mozilla (mail) files gevonden, namelijk onder: C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Mozilla\Profiles\default\nc945pn7.slt\Mail\. Dit zijn alleen maar sbd-files maar ik die kan outlook niet lezen voorzover ik geprobeerd heb. Iemand enig idee? :)

Verwijderd

Ik heb even voor je getest en het volgende werkt bij mij:

Installeer tijdelijk Netscape 4.7x (omdat OE 6 mail uit Netscape Navigator kan importeren, via file, import, messages ..., netscape communicator kiezen)
Kopieer de mailbox bestanden uit de Mozilla mail map naar de Netscape mail map (deze bestanden kunnen onderling uitgewsseld worden zo te zien, bij mij ging het iig met een test bestand met een paar e-mailtjes goed, zowel de mails als de bijbehorende attachments van Mozilla waren in NS goed te lezen en te openen).
(Kopieer alleen de mailbox bestanden zelf niet de .msf bestanden met dezelfde naam)

Open NS 4.7x en je zal dan je Mozilla mailboxen daarin zien staan en de mails kunnen lezen etc.
Netscape zal als het goed is daarna in de mail directory bestanden hebben aangemaakt met dezelfde naam als de mailbox en de extensie .snm (deze bestanden zijn nodig omdat anders de OE 6 import wizard niet Netscape Navigator mails kan herkennen en importeren).

Hierna Outlook Express starten (ik heb getest met versie 6) en dan Netscape e-mail importeren uit de NS 4.7x mail directory

Dan Outlook 2003 starten en je OE mail importeren.

Hierna kan je OE en NS 4.7x weer verwijderen.

Succes en laat nog even weten of het bij jou ook zo werkt dan kunnen we het evt. in een faq opnemen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt _/-\o_ , het werkt namelijk! Ik heb Netscape 4.75 gebruikt en Outlook Express 6. Succes met de faq.
Pagina: 1