Toon posts:

[PC] Turok Evolution waardeloos (waarschuwing!)

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden wij hier nou van Turok Evolution? Voor de mensen die het ongeluk hebben gehad tijd of zelfs geld in deze game te steken door hem te (downloaden/kopieren of) KOPEN!!
Ik kon mij herinneren dat ik Turok 1, de eerste dus, wel een goeie vond destijds.
Leuk concept, mooie graphics, origineel.
Nu schijnt deze Evolution net uit te zijn maar wat een tegenvaller zeg. Niet meer van deze tijd.
Het leek mij wel aardig om hier een topic voor te openen om mensen hiertegen te waarschuwen dat ze hier niet zomaar hun eurootjes aan gaan spenderen voordat ze misschien een demo of zoiets hebben gespeeld.

Wat valt er tegen:

1-DE BESTURING! - deze is echt waardeloos, alsof je zweeft, dronken bent,... er zit ook automatisch al acceleratie in zodat je bij kleine rustige bewegingen normaal beweegt maar beweeg je de muis wat sneller/abrupter schiet je alle kanten op. Het is echt bagger.

2-De graphics ook niet echt meer van deze tijd, ziet er redelijk uit maar niet bepaald bijzonder.

3-De AI.... de mennekes met wapens die je tegenkomt staan soms met hun hoofd geleund tegen een muur proberend deze omver te rennen. Ik dacht dat dit tegenwoordig in games toch niet meer voor zou komen maar bij Turokje blijkbaar nog wel.

4-Er is blijkbaar geprobeerd het je zo moeilijk mogelijk te maken je keys te configureren. De manier die ze daarvoor gebruiken is echt idioot omslachtig,... dat moet bijna een grap zijn. Je moet ipv bij een functie een key te selecteren (door deze gewoon in te toetsen, zoals bij de meeste games tegenwoordig) uit een selectielijstje links in beeld met functies eentje selecteren en die bij een lijst met toetsen rechts in je beeld matchen... nah het is echt belachelijk en kost veels teveel tijd en is te onoverzichtelijk.

KORTOM: Begin er gewoon niet aan als je hem wilde KOPEN! Dat is echt doodzonde van je geld.

Verwijderd

ik heb em voor de gamecube en daar is het wel een leuk spel.
het is een budgettitel van €20 , en het spel is de €20 wel waard (op de gamecube igg).

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
post eens wat screenshots :)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

Phydomir

Dennis

Kep uhm op de cube, naar 100 hypen de verhalen gelezen te hebben voor €60 euro gekocht... Meest waardeloze spel wat ik heb :s

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Turok 1 en Turok 2:Seeds of evil waren beide wel erg gave games
maar Evolution is SLECHT ja.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
pics? links?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, precies, wat een kutspel en dan zeg ik niet zo snel over spellen met een dergelijk toch wel origineel en uniek scenario. Volgens mij is het een directe poort van de N64 want het ziet er inderdaad niet uit. Ik had toch wel iets beters verwacht ervan, zelfs voor een poort. Ik zal zo een paar screens voor jullie posten.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Heb em gespeeld bij een vriend op de GC maar na een half uurtje met een vieze smaak in de mond monkeyball erin gegooid om deze traumatische ervaring zsm te vergeten. Is écht een slecht spel idd.

Koekie?

Verwijderd

Vreemd dat het zo kan lopen met een spel. Deel 1 van turok was leuk, vernieuwend en bovendien had het mooie graphics. Deel 2 ging hierop verder en creeerde de meest orginele wapens die ik ooit heb gezien in een fps :)

Evolution daarintegen is inderdaad waardeloos. Ik heb hem 4 minuten gespeeld op de xbox, en toen heb ik de dvd doormidden gebroken (het was een kopie ;) ). Wat een verschrikkelijk boutspel zeg. Ik vraag me af hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen :?

Verwijderd

Ik hoef hier niets meer aan toe te voegen.
Idd een zwaar ondermaats spel.

• Genghis Khan
  • Niet online
Zoals beloofd hier dan de screens :).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13249/thumb.jpg
De developer. Akklaim.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13250/thumb.jpg
Het intro-filmpje wat op zich wel leuk en grappig is...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13251/thumb.jpg
Toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13252/thumb.jpg
En dan begint de grafische ellende.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13253/thumb.jpg
New game...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13254/thumb.jpg
Het introfilmpje voor je eerste missie. Duidelijk te zien dus dat dit gewoon door de engine gerenderd wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13255/thumb.jpg
Rechts onze held.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13256/thumb.jpg
Het begin van het eerste level. Je moet één of andere sleutel vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13257/thumb.jpg
Ons eerste slachtoffer. Niet bepaald een angstaanjagend gezicht te noemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13259/thumb.jpg
Als je even verder loopt kom je in een soort *prachtige* vallei. Tenminste, dat moet het voorstellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13260/thumb.jpg
Nog een screen van deze mooi gemaakte rotsen.

Zoals je ziet dus een engine die hopeloos verouderd is en gewoon niet meer kan. Misschien dat het op een beeldbuis nog om aan te zien is, maar op een monitor ziet het er gewoon niet uit. Als het aan mij ligt is deze titel een aantal jaartjes te laat uitgekomen ofzo. In ieder geval zeker niet het kopen waard.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Waarom is deze game in eerste plaats eigenlijk uitgekomen :? ik dacht dat deze serie bij Turok 3 toch wel aan zn einde was.

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

'k heb het spel even gespeeld op de xbox ('k had hem geleend van iemand) daar zag het er opzich nog wel redelijk uit, maar als je deze screens zo ziet vooral de onderste twee is het toch wel heeeeel erg brak te noemen.. wat een prutswerk.. Maargoed ik was toch al niet van plan deze game te gaan halen (of downloaden)..

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Ze wilden de game eerst uitbrengen op de Sega Master System maar de ontwikkelingstijd liep uit? :)

Human Bobby

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het ziet er idd wel heel erg lelijk uit, ik heb turok 1 nog wel gespeelt dat was toen wel een van de betere spellen, maar dit is dus echt helemaal niets

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
hmm...als dit spel 6 jaar geleden uit was gekomen was het vernieuwend geweest......soms vraag ik me af of spelmakers zelf hun eigen spel wel eens spelen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Topicstarter
HAHA lollig, we zijn het er allemaal dus wel over eens, kan ook niet anders eigenlijk.

Nouja hoemeer mensen dit lezen die van plan waren dit "spel" te kopen en door deze topic dit niet meer doen,... hoe beter!

De makers van zulke rommel gun je toch ook geen cent? Door zulke creaties krijg je alleen maar (tijdelijk) ongelukkige mensen die zich bestolen voelen.

OFFTOPIC: Nee neem dan een juweeltje als Max Payne 2,... wel weer een beetje meer van hetzelfde (Max Payne, de eerste) ...maar toch wel weer verbeterd, mooier, strak,... speelt snel, geen (te) hoge eisen, alles instelbaar. DAT is tenminste een game van deze tijd! Daar is echt aandacht aan besteed door hele goeie makers.

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Justice schreef op 26 oktober 2003 @ 17:00:
Ze wilden de game eerst uitbrengen op de Sega Master System maar de ontwikkelingstijd liep uit? :)
huh dat was toch Duke Nukem 4 Ever :Y)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• John117
  • Laatst online: 23-02 23:59
Ik heb deze rommel ook even gedownload om te proberen (Ik vond 1 toen nog wel aardig).
Maar zo slecht als dit heb ik nog niet meegemaakt ten eerste:

Het spel duurt een freaking half uur om te installeren ofzo (vaag want het is maar 2 cd,s).

Ten tweede start het niet eens op... ik krijg een crash to desktop na het Super Happy fun fun logo (WTF? :P).

Als iemand weet of dit gefikst kan worden hoor ik het graag maar wat ik van het spel gelezen en gezien heb hier is het toch al niet zo best.

Ik ga wel weer fijn Max payne 2 spelen anders (loopt geweldig trouwens dat spel).

Specs: AMD X2 4400, 2gb ddr400, X1900XTX

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

OMG :X Wat een textures :D
Tja, Turok 1 was wel erg koel, Turok2 was wel ok (maar liep niet zo lekker op de n64 imo) maar deze ken ik helemaal niet. Je maakt me toch wel nieuwsgierig eik :X
Kzal eens kijken of ik deze op de kop kan tikken voor weinig :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Het lijkt net een rechtstreekste port ofzo! alleen dan lelijker :S

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-11 23:43

Spikey

Making the web accessible!

Kheb het spel ook even geprobeerd, maar inderdaad zeg wat een bagger..
De muis stond hier in ieder geval al automatisch reversed ingesteld (zoals je bijvoorbeeld een flightsim wel eens speelt) wat ik dus echt zwaar klote vond.. dus ik dacht "kom, eventjes omschakelen", maar nou blijkt.. de control-setup zit dus niet in het spel (tis dus echt een regelrechte port) en als je 'm opvraagt dan plaatst hij 'm hier achter het spel waardoor je dus niks meer kan.. alt-tab gaat ook niet want dan wil ie niet meer terug het spel in. je ziet de controller-setup trouwens nog steeds niet als je alt-tabbed..

echt een mislukking als je het mij vraagt..

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-10 15:13
tijdje terug kregen mensen in engeland geld en gratis games als ze hun naam in Turok lieten veranderen. Vraag me af hoe het nu met ze is en zeker na deze ellende :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

nou ik zalturok toch een beetje verdedigen. Ok het spel is niet geheel super. ik heb 'm voor de cube, maar als je even door de vreselijke eerste velden heenbijt wordt het best toch nog wel een redelijk spel. Ok de graphics zijn niet super, ok de AI is in het begin nogal slecht, dit wordt allemaal wel beter in de latere velden.

Ik heb het spel zelf gehouden voor de multiplayer op de cube, die best aardig is.

waardeloos is misschien niet helemaal op zn plaats

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
John117 schreef op 26 October 2003 @ 21:30:
Ik heb deze rommel ook even gedownload om te proberen (Ik vond 1 toen nog wel aardig).
Maar zo slecht als dit heb ik nog niet meegemaakt ten eerste:

Het spel duurt een freaking half uur om te installeren ofzo (vaag want het is maar 2 cd,s).
.
lol dit spel staat in me bagger top 5 hahaha
Als eerst de cd... 2500 files geloof ik in de ROOT hahahaha duurde halve minuut totdat me winblows hem inleesde.
Dan installen.
2 cds, idd half uur bezig-> staan er opeens iets van 20000 (!) files in de turok dir met 2000 (?) folders, weet ik ut, precieze getallen weet ik niemeer.. uninstallen duurde bijna even lang als installen LOL
Maargoed het spel. Teneerste zette hij me refresh van de monitor op 100 hz @ 1024.
NOU DAS FIJN. me monitor ken maar 72 hz bij 1024.
Ik dus ff met regedit de zooi op menselijke waardes gezet.
HET SPEL!
WAAAAAA die control configs hahaha, 320x200 punten dos venster met weet ik wat voor blije kleuren. Daar dus weer snel uit-> spel in.. jaaa die muis gaat lekker. Je kan nieteens wat raken ookal staat het stil.
Bah ik kap ermee, dis echt aanrader voor worst game ever !

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-10 15:13
Unique schreef op 27 oktober 2003 @ 21:16:
[...]

lol dit spel staat in me bagger top 5 hahaha
Als eerst de cd... 2500 files geloof ik in de ROOT hahahaha duurde halve minuut totdat me winblows hem inleesde.
Dan installen.
2 cds, idd half uur bezig-> staan er opeens iets van 20000 (!) files in de turok dir met 2000 (?) folders, weet ik ut, precieze getallen weet ik niemeer.. uninstallen duurde bijna even lang als installen LOL
Maargoed het spel. Teneerste zette hij me refresh van de monitor op 100 hz @ 1024.
NOU DAS FIJN. me monitor ken maar 72 hz bij 1024.
Ik dus ff met regedit de zooi op menselijke waardes gezet.
HET SPEL!
WAAAAAA die control configs hahaha, 320x200 punten dos venster met weet ik wat voor blije kleuren. Daar dus weer snel uit-> spel in.. jaaa die muis gaat lekker. Je kan nieteens wat raken ookal staat het stil.
Bah ik kap ermee, dis echt aanrader voor worst game ever !
slechte port zullen we maar zeggen. Heb wel meer klachten over de installatie gehoord. Ga ik m;n diskspace niet aan wasten :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ok, hetgene waar ik destijds mee dreigde heb ik ook daadwerkelijk uitgevoerd...
SALLY, dit is jouw schuld :P
Ik....heb....Turok: Evolution.... GEKOCHT :X :X
8)7
Ik kwam hem tegen bij de Bart Smit voor 15 eypo, waar ook PGR2 lag, die ik niet betalen kon :P
Voor de xbox dus :P

Ik ga het zodirect wel even proberen :D
Ik MOET gewoon zien hoe slecht hij is, ik ben zo nieuwsgierig geworden 8)7

Alone at last
Just nostalgia and I

• John117
  • Laatst online: 23-02 23:59
Okyah schreef op 27 november 2003 @ 18:40:
Ok, hetgene waar ik destijds mee dreigde heb ik ook daadwerkelijk uitgevoerd...
SALLY, dit is jouw schuld :P
Ik....heb....Turok: Evolution.... GEKOCHT :X :X
8)7
Ik kwam hem tegen bij de Bart Smit voor 15 eypo, waar ook PGR2 lag, die ik niet betalen kon :P
Voor de xbox dus :P

Ik ga het zodirect wel even proberen :D
Ik MOET gewoon zien hoe slecht hij is, ik ben zo nieuwsgierig geworden 8)7
OMG nee, nog geld aan spenderen ook. Zonde!
Begrijp me niet verkeerd vroeger had ik veel lol met de originele turok maar deze.....nee gewoon nee.

Maar laat toch ff weten wat je er van vind :P

Specs: AMD X2 4400, 2gb ddr400, X1900XTX

• DaGreatRV
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Turok 2 op de N64 ziet er stukken beter uit IMHO :/

( :X )

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mjah, net even gesingleplayerd en dat valt nog best mee :D
Begin doet me wel een beetje denken aan Turok1, al is het niet erg vernieuwend dus :P
Dat vliegen in Chapter 2 is wel irritant op het begin. Als je hard tegen iets opvliegt explodeert de vogel/dino 8)7
De stemmen ingame zijn ERG slecht opgenomen. De muziek enzo klinkt wel redelijk, vervolgens begint zo'n vrouwtje tegen je te praten..... alsof het in een kelder door een papieren zak is opgenomen echt 8)7
Het ziet er wel iets beter uit dan in de post van Genghis Khan btw :D
Maarja, veel afwisseling in vijanden is er nog niet :P

Wat wel leuk is, is dat er overal creatures rondlopen/springen/vliegen > aapjes, vriendelijk dinosauriers, kikkers, vlinders enz.

Wapens zijn tot nu toe ok > bijl/club, pijl und boog, tekbow met gewone pijlen, poisoned pijlen en explosive pijlen en een pistool
Maar ik zal binnenkort nog wel wat spelen en een oordeel vellen :P

Maar wat is 15 eypo nou (voor zo'n geweldig spel :+ )? Daar kan ik 3 keer voor lunchen ofzo, dan maak ik wel 3 keer boterhammetjes meer :P

Alone at last
Just nostalgia and I

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:03
Wat een brakke graphics.

K.U.T. graphics : Kwalitatief Uitermate Teleurstellend

Het spel stelt me echt zwaar teleur, deel 1 en 2 vond ik wel leuk maar nu moeten de makers zich echt gaan schamen. :(

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Pagina: 1