Toon posts:

het uivoeren van een code door een knop

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een pagina aan het maken waar een aantal acties uitgevoerd kunnen worden.

Het probleem is dat hij helemaal niet doet wat het moet doen. Hij runt alles, en dat moet natuurlijk niet.Ik wil alleen dat hij maar een klein stukje code uitgevoerd wordt die in de html pagina staat. Nou heb ik al wat zitten zoek op het net, maar ik kan niet vinden wat ik nodig hebt. Het liefst wil ik de oplossing in java.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat doet het niet?
Foutmeldingen wat je krijgt?
Relevante code?
Heb je al gedebugged?
Wat heeft Java (serverside) met HTML te maken?

[ Voor 40% gewijzigd door gorgi_19 op 26-10-2003 15:48 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Voor zover ik je verhaal begrijp, zoek je gewoon eventhandlers en een beetje Javascript?

Maar leg je verhaal eens duidelijk uit, met wat je nu eigenlijk echt wil hebben en geen vage omschrijving :).

En wanneer leren mensen nu eens dat Java echt niets met Javascript te maken heeft buiten het naampje. Javascript is voor dynamiek in webpagina's krijgen en Java is een stand-alone programmeertaal.

[ Voor 34% gewijzigd door coubertin119 op 26-10-2003 15:49 ]

Skat! Skat! Skat!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
code:
1
<input type="button" value="actieknop" onClick="doe_js_functie()">

:?

Je verhaal is idd vaag.
Hoe denk jij dat wij een met een oplossing moeten komen als we moeten raden welke acties jij wilt uitvoeren?

Verwijderd

Topicstarter
Wat coubertin119 zegt zoiets zoek ik. Ik wil gewoon een button op me pagina, en als je daar op klikt moet hij een stukje java runnen. Meer niet

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 15:50:
Wat coubertin119 zegt zoiets zoek ik. Ik wil gewoon een button op me pagina, en als je daar op klikt moet hij een stukje java runnen. Meer niet
Zoek dan niet op Java, maar op Javascript. (En nee, dit heeft voor geen meter iets met elkaar te maken)

Maar nu blijft de vraag: Waar is jouw stukje code; wat heb je geprobeerd? Of verwacht je dat we het voor je gaan voorkauwen?

En wees nu eens een keer duidelijk of je nu Javascript of Java bedoeld.

[ Voor 34% gewijzigd door gorgi_19 op 26-10-2003 15:57 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• coubertin119
<span class="red">Hoe maak ik duidelijk dat je geen Java runt met een druk op een knopje. Javascript, dààr gaat het om</span>.

Dank je.

Gewoon een functietje schrijven in JS en die aanroepen met een onClick. Lees de W&G FAQ eens na en volg wat Javascript-tutorials na.

Skat! Skat! Skat!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Robtimus

me Robtimus no like you

1 woord: applet

Daar kun je een hele GUI mee maken, met knoppen en al.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• coubertin119
IceManX schreef op 26 October 2003 @ 15:54:
1 woord: applet

Daar kun je een hele GUI mee maken, met knoppen en al.
Laten we het simpel houden voor hem, als hij geeneens weet wat het verschil tussen Java en Javascript is, moet je hem niet de raad geven een complete GUI te schrijven, laat staan dat 't nuttig is voor wat hij wil...

Skat! Skat! Skat!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

kan hij niet gewoon de uit te voeren code in bestand a stoppen(dat kan hij blijkbaar) en daarna een andere bestand maken welke met een knopje (link of een formulier) door linkt naar die eerste pagina?

openkat.nl al gezien?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Geen idee waar het over gaat, maar niet met Programming & Webscripting iig afaics.

Rollie: lees P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic even grondig door aub, en dan vooral P&W FAQ - De "quickstart" :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.