De beste settings voor je writer?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat zijn in Windows de beste settings voor je writer? Ik las trouwens ook ergens dat je DMA aan moest zetten, maar waar kan ik dat vinden, in de eigenschappen van deze computer (ik heb een NL W98SE) staat bij mij (Plextor 12x10x32A) : - Verbinding verbreken
- Bericht bij
automatisch invoegen
- Synchroniatie van
gegevensoverdracht
- Verwisselbaar
(disabled)
- Int. 13 eenheid
(disabled)
Zijn er in Windows nog meer instellingen die verandert moeten worden?
Alvast bedankt.. :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zou ik ook eens willen weten?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Glacier
  • Niet online
Ik zou het idd wel willen weten....:?

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Als het er niet bij staat, staat het aan.
Anders kun je practisch niet branden.
:)

loading...

• Glacier
  • Niet online
Ik heb nu een serieus probleem : Op de website van Plextor (ben er net geweest) staat een note bij de firmware. Er staat met een uitroepteken (dan zal het wel belangrijk zijn dacht ik zo) dat je voordat je de firmware upgrade start, je DMA van de drive UIT moet zetten en na de upgrade weer AAN.
Hoe doe ik dat, waar vind ik DMA? Help!!!

Verwijderd

Whaha, ik heb dat gzeik niet met DMA etc..
SCSI heerst :+

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 05 december 2000 21:55 schreef oppertweaker het volgende:
Sommige mensen hebben wat minder geld.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Op dinsdag 05 december 2000 21:55 schreef oppertweaker het volgende:
volgens mij werd er niet gevraagd om uitgelachen te worden door mensen die alles beter weten en beter hebben, maar volgens mij werd er toch echt om hulp gevraagd... beetje serieus reageren blijft moeilijk?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20

Klippy

Still Game

rechts klikken op deze computer
-->eigenschappen-->apparaatbeheer (of hoe gaat dat in het Nederlands?)-->writertje aanklikken-->eigenschappen-->instellingen
-->DMA aanklikken :?
Zoiets was het ongeveer, heb geen zin om dat uit te zoeken moet je toch wel kunnen vinden, niet? :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Nog even over die instellingen.
Aangezien je je brander voor verschillende dingen kan gebruiken (audio/data/ISO's) is er niet iets zoals de ideale instelling. Voor een paar populaire brandprogramma's staan de instellingen voor verschillende doeleinden op http://www.pker.com/

suuk6!
Ook

PS DMA betekent Direct Memory Access

Wees consequent, maar niet altijd

• Glacier
  • Niet online
Maar ik zie geen DMA staan, wat is dat in het Nederlands dan?
Ik heb keuze uit verbinding verbreken,bericht bij automatisch invoegen,synchronisatie van gegevensoverdracht, welke is het?

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 22:17 schreef Glacier het volgende:
Maar ik zie geen DMA staan, wat is dat in het Nederlands dan?
Ik heb keuze uit verbinding verbreken,bericht bij automatisch invoegen,synchronisatie van gegevensoverdracht, welke is het?
Ik weet niet precies hoe het genoemd is in de nederlandse versie van windhoos, maar DMA (direct memory access) is vrij vertaald 'directe geheugen toegang'. Dus iets in die trant moet het zijn.

Kwestie van smaak, maar ik heb toch liever de engelse versie van windhoos :+

• Glacier
  • Niet online
Ik heb ook liever de Engelse, maar die versie die ik kon overne...ik bedoel kopen :7 die was niet bootable...toch maar de NL versie gekozen...
Er staan trouwens nog wel een paar dingen die gedisabled zijn,namelijk verwisselbaar en interupt 13 eenheid, maar dat heeft er geloof ik niets mee te maken...

• Tylen
  • Laatst online: 20:13

Tylen

Neem mij niet te serieus

EUh nou zo ziet het er in het Nederlands uit..

Afbeeldingslocatie: http://home.gelrevision.nl/~jeroen-t/dma.jpg
:)
Jeroen..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Glacier
  • Niet online
HUH? Bij mij staat dat DMA er rechtsonder helemaal niet bij :?
Doe ik nou iets verkeerd ofzo? :?

Verwijderd

Welk OS gebruik je? In Win2k staan de DMA instellingen bij de controller. Ga dan eerst naar de devicemanager en kies IDE/ATAPI controllers. Dubbelklik dan de PRIMARY of SECONDARY IDE Channel aan (afhankelijk van de device) en ga daar naar de Advanced settings.

• Glacier
  • Niet online
Ik gebruik Windows 98 SE, de nederlandse versie...monument..ik kijk ff naar je tip...

• Tylen
  • Laatst online: 20:13

Tylen

Neem mij niet te serieus

Ik zit hier met Windows 98 euhh de eerste editie... :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Glacier
  • Niet online
Ik click op Deze Comp->Eigenschappen->Apparaatbeheer(vreselijk woord, maarja)->Vaste schijfcontrollers.
Ik heb nu de keuze uit "Ali Bus Master PCI to IDE controller","Ali Primary IDE controller(bus master)","Ali Secundary IDE controller(bus master)".
Ik click op Secundary, maar zie alleen de drie tabbladen "Algemeen","Stuurprogramma" en "bronnen", geen instellingen dus.... ;(

Verwijderd

Had ff geen zin om hele thread te lezen maar laat alles gewoon lekker standaard staan, GEEN DMA en installeer adaptec ASPI layer.

Happy writing

• Glacier
  • Niet online
euh...als je de hele thread had gelezen, had je geweten dat ik de DMA uit moet zetten om mijn firmware te upgraden, en daarna weer aan...
Ik heb trouwens de APSI layer geinstalleerd, heeft dat er iets mee te maken?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 05 december 2000 22:58 schreef AE-35 het volgende:
installeer adaptec ASPI layer.
Wat is ASPI?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Ok Ok niet boos worden.
Is trouwens geen grapje hoor, zet je DMA uit voor je writer, is echt beter.

Schrijven moet goed gebeuren, snelheid is toch niet zo belangrijk

• Glacier
  • Niet online
euh...ik zou de DMA graag uit willen zetten, maar HOE? DMA staat nl niet bij de eigenschappen van mij CDR, ik gebruik Win98SE NL

Verwijderd

Het kan zijn dat deze ALI chipset nog geen DMA ondersteunt voor de IDE apparaten.

Aangezien het dus niet is weergegeven zal het waarschijnlijk niet zijn ingesteld. Bij Plextor wordt trouwens net als bij HP aangeraden om DMA uit te zetten om dat dit op sommige systemen problemen geeft. Op het grote gros van de systemen geeft dit dus geen enkel probleem.

Wat je eerst ook nog kan proberen is om de laatste drivers van je mobo, dus kijken bij de site van fabrikant, te installeren. Misschien staat er nu wel de optie van DMA weergegeven. Kan me dit nog herinneren bij een 'oude' (nu m'n vuurmuur) computer.

Korte sammen vatting.
- Kijk eerst voor drivers mobo
- installeer deze
- Schakel DMA uit voor brander
- Update Firmware

- Als DMA niet uit kan worden gezet probeer dan op eigen risico natuurlijk deze gewoon te installeren.

Het laatste puntje moet je natuurlijk zelf weten. Zijn er belangrijke updates gedaan in deze firmware update of zijn het gewoon een aantal toevoegingen, denk aan correcte ondersteuning van een bepaald type cd.

succes ermee

Verwijderd

Ehmmmm ja..... zie je wel ik moet die threads toch eens gaan lezen voor ik ga lopen bleren.........
Zou het niet weten eigenlijk, zou je niet gewoon win 2k gebruiken, is lekker stabiel enzo, goed voor writing.

• Glacier
  • Niet online
OK, ik zou mobo willen updaten, maar hoe kom ik aan drivers, en belangrijker nog: als de update misgaat, ben ik dan mijn mobo kwijt? Op deze bak staat nl nogal belangrijke info voor een bedrijf, ik kan geen risico nemen om de bak te destroyen...

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

ook in het nl staat er dma

Oh ja joh!!!

• Glacier
  • Niet online
Ja, alleen bij mij niet... ;(

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 05 december 2000 23:07 schreef Halon 1202 het volgende:
Aangezien het dus niet is weergegeven zal het waarschijnlijk niet zijn ingesteld. Bij Plextor wordt trouwens net als bij HP aangeraden om DMA uit te zetten om dat dit op sommige systemen problemen geeft.
Damn lever ik dan geen grote preformance winst in?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 05 december 2000 23:07 schreef Halon 1202 het volgende:
Aangezien het dus niet is weergegeven zal het waarschijnlijk niet zijn ingesteld. Bij Plextor wordt trouwens net als bij HP aangeraden om DMA uit te zetten om dat dit op sommige systemen problemen geeft.
Damn lever ik dan geen grote performance winst in?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 23:11 schreef Glacier het volgende:
OK, ik zou mobo willen updaten, maar hoe kom ik aan drivers, en belangrijker nog: als de update misgaat, ben ik dan mijn mobo kwijt? Op deze bak staat nl nogal belangrijke info voor een bedrijf, ik kan geen risico nemen om de bak te destroyen...
Nee het updaten van de drivers is alleen van toepassing op windows. Alle andere data blijft onveranderd. Kan niks fout gaan, behalve naturrlijk een onverhoopte stroom uitval. Als dat gebeurt opstarten in veiligemodus en de drivers uninstallen of op z'n nederlands de-instaleren.

Het zijn dus drivers van je moederbord voor windows, je moederbord wordt dus niet veranderd.

• Glacier
  • Niet online
Ok, allemaal bedankt voor de reacties...ik ga ff de drivers installeren (heb ze net opgeschraapt) en kijken of het dan lukt...

• Glacier
  • Niet online
JAAAA!! Het werkt...DMA staat er nu wel...
Joepie! :P :)

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

dma uitzetten: in bios: Ultradma op off zetten.. of pio 4 instellen.

als dma er niet bij staat in windows..
check in je bios of ipo-mode en ultradma(of udma) op auto staan.. en check even je opstart-screen of alles goed gedetecteerd wordt.
Pagina: 1