Toon posts:

PC reboot spontaan en kan dan niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een tijdje hetvolgende probleem:

Mijn PC valt soms spontaan uit, ineens reboot hij dan (de laatste tijd steeds vaker, ongeveer 2x per week). Na de reboot kan de PC niet meer opstarten, op het moederbord branden dan meteen als ik hem aan zet 4 rode ledjes. Ik heb een K7T Pro (6330) moederbord met AMD Processor. Volgens het boekje betekend dit dat of de Processor kapot is of de Lithium Battery kapot is.

Alleen voordat ik iets nieuws ga kopen, wil ik wel zeker weten of dit het probleem is.

Het probleem treedt vaak op als ik bij Counter-strike van het ene naar het andere level wil gaan. Als ik niet veel resources gebruik, valt hij bijna nooit uit.

Als ik de PC opnieuw aanzet, dan krijg ik ook geen beeld, hij komt dus al niet bij de bios, dus het lijkt me dat het aan de voeding, processor of Lithium Battery ligt. Vaak weigert de PC opnieuw op te starten, pas nadat ik 10 sec. de power kabel uit de PC heb gehaald en weer terug heb gedaan, wil hij weer normaal opstarten.

Weet iemand wat er kapot is, want zelf kom ik er niet uit.

Bedankt,

TheSky

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het lijkt er op dat de voeding tegen werkt, probeer eens een andere. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Komt het niet omdat een onderdeell in je systeem te warm wordt.

Want hij valt alleen uit als je teveel resources gebruikt, oftewel hij wordt warmer.
Dan moet je een tijdje wachten en dan pas gaat ie weer aan, als hij een beetje afgekoeld is.

Wat zijn je temps?

Verwijderd

Topicstarter
dev icey schreef op 26 October 2003 @ 15:16:
Komt het niet omdat een onderdeell in je systeem te warm wordt.

Want hij valt alleen uit als je teveel resources gebruikt, oftewel hij wordt warmer.
Dan moet je een tijdje wachten en dan pas gaat ie weer aan, als hij een beetje afgekoeld is.

Wat zijn je temps?
Nee dat is het niet, want gister avond viel hij om 4 uur 's nachts uit. Ongeveer 10 uur later wilde ik de pc opnieuw opstarten, en dat deed ie niet. Daarna voeding stekker eruit gehaald en even gewacht, voeding stekker erin en hij deed het weer. Verder zijn de temperaturen normaal.

Groeten.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zie mijn topic. Soort gelijk probleem.

MSI 6340 bevriest

[ Voor 15% gewijzigd door avon op 26-10-2003 15:43 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!