Ik zit denk ik met een variant op dit virus. Gisteren zag ik van een vriend een link met een url en erachter LOL

, denk ach hij heeft weer wat leuks gevonden even klikken (zoals zo vaak). IE opent en ik zie meteen de balk voor media openen en er gaat op alle channels een msg van me uit met die url en LOL

erachter.
Kreeg pas een msg van Quakenet dat het een virus was toen het al te laat was

Dacht meteen al oh oh, maar zag later een link naar symantec en daar stond dat je even de laatste updates moest draaien en pc scannen, dat ging niet helemaal zoals het moest (hdd vol) en pc verder maar uit gezet. Start vanmorgen, ook niks aan de hand. Start de pc net en het lijkt ook ok al kreeg ik wel meteen een IE venster met een link naar Housecall.trendmicro.com. Even later opent zich kladblok met de tekst:
Hi,
you see this textfile because there's a backdoor on your PC, allowing othersto take complete control of it.
HOW TO REMOVE:
Start -> Run - regedit.exe
Open the tree this way:
HKEY_LOCAL_MACHINE
software
Microsoft
Windows
currentversion
Run
One you clicked the "run" folder there's an entry on the right side wich looks like:
CT Monitor ""C:\Windows\MDX2173.exe""
Remove that entry (and ONLY that entry)
The name acutally is MDX<SomeRandomNumbersOrLetters>
That prevents the backdoor from starting when rebooting
Reboot and then remove the two backdoor files:
They both have the same name as the entry in the registry, i.e.
C:\Windows\MDX2173.exe
and
C:\Windows\MDX2173.ADLL
After that you should be clean
Daarna even op GoT gezocht wat het was, maar even later was de PC zo super traag dat er niet meer mee te werken is. Hij loopt nog wel (winamp gaat vrolijk door), maar daar is alles mee gezegd. NAV 2004 wil niet lopen, en als ik de pc wil scannen vanaf m'n laptop met McAffee 7 dan blijft hij (laptop) ook hangen na een tijdje (op Adobe photoshop help). Heb geprobeerd om m'n foto's in veiligheid te brengen (drives allemaal geshared op de pc en vanaf de laptop proberen de foto's te halen), maar de verkenner loopt vast (op de laptop).
Verder blijft hij Notepad om de zoveel tijd openen met dat bericht (infected.txt heet het en het staat op de C: )
Probeer zo nog even via het netwerk vanaf een andere pc met NAV 2003, maar ben er bang voor.
Iemand die iets weet? Dat tekstbestand durf ik niet op te volgen en ik durf nu niet meer te rebooten. Foto's en documenten staan gelukkig wel op een andere dan de OS partitie, maar ik heb vrij weinig zin aan een reinstall van windows XP.
CPU loopt trouwens op 100%, met system die 99% daarvan in gebruik heeft volgens de taskmanager
[
Voor 12% gewijzigd door
Speedy op 06-11-2003 22:24
]