Toon posts:

[FLASH] setFocus probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

In mijn huidige Flash-brouwsel staat nu een menu met onMouseOver en onMouseOut animaties. Eén van deze menu-items opent een formulier waarbij ik Selection.setFocus("...") gebruik om de focus op het eerste veld te plaatsen.

Maar dan treedt ook de onMouseOut-actie van het zojuist gekozen menu-item in werking. Dit is natuurlijk alleen te zien als de muis op het menu-item is gebleven, maar het is wel lelijk, want het item zou gewoon in de "onMouseOver-status" moeten blijven. Weet iemand hier raad mee?

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

fysieke transparante button eromheen plaatsen en daar de 'mouse-out' animatie aan koppelen (aan de rollOver van de transparante button dus)

zo weet je zeker dat de animatie alleen gaat spelen als er een echte mouse-out actie is.

Verwijderd

Topicstarter
Met die oplossing gebeurt er hetzelfde. Ik maak een nieuw object aan (button), een transparant blok over de eigenlijke button en toen wilde ik de acties in die standaardframes voor buttons zetten. Dat kan dus mooi niet. Bij de properties er maar een movieclipje van gemaakt en daar alle acties ingezet, maar dat heeft hetzelfde effect als dat ik de acties op het menu-item zelf zet (zie beginpost).

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
gewoon even een variabele aanmaken en die op 1 zetten NET voordat je die setFocus aanroept. En bij de onMouseOut moet je dan even een testen of die variabele 0 is. (wanneer var = 1, niet uitvoeren). klaar. Daarna kan je eventueel na het aanroepen van die focus die variabele weer op 0 zetten.

edit:
Of denk ik te simpel?

[ Voor 8% gewijzigd door Justice op 26-10-2003 17:15 ]

Human Bobby

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 17:09:
Met die oplossing gebeurt er hetzelfde. Ik maak een nieuw object aan (button), een transparant blok over de eigenlijke button en toen wilde ik de acties in die standaardframes voor buttons zetten. Dat kan dus mooi niet. Bij de properties er maar een movieclipje van gemaakt en daar alle acties ingezet, maar dat heeft hetzelfde effect als dat ik de acties op het menu-item zelf zet (zie beginpost).
eroverheen gaat ook niet werken....

transparante button eronder zetten
geen mouse-out op je menu button
wel een rollOver action op je transparante button (die de 'mouse out' animatie start)

Verwijderd

Topicstarter
aha, zo bedoel je dat..

nou dat vind ik niet echt een mooie oplossing en ik heb ook de buttons tegen elkaar aan staan, dus ik vraag me af of dat gaat werken. zal het wel even proberen..

wat ik ook jammer vind is dat met Flash wel de tabIndex-en ingesteld kunnen worden (en daarmee overige buttons niet gebruikt/vervuild kunnen worden met die enorm lelijke gele boxen - wat ook gewijzigd kan worden, maar dat terzijde), maar dat mijn probleem daarmee dus niet is opgelost. als ik met mijn muis over een button heenga heeft die blijkbaar toch de focus o.i.d., want die verliest die status als de focus verplaatst wordt. dit schept wel verwarring tussen mouseOver versus focus.
Pagina: 1