Toon posts:

Doorgebrande koeler :( Aero7

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kom vanmorgen de kamer binnen na een lekkere nachtrust en het eerste wat me tegemoet komt is een heerlijke statische geur :r
Naja die geur kan nooit veel goeds betekenen dus ik gelijk (hoe kan het ook anders) naar de pc lopen om te kijken of hiermee wat aan de hand is en ja hoor....
de pc staat uit terwijl ik deze altijd gewoon aan laat staan.
Vervolgens maak ik de kast open en haal er het volgende onderdeel uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/burned.jpg

Tja lekker dan de koeler is nog geen half jaar oud en totaal afgefikt :(

Ik kan mijn systeem niet verder testen of er verders nog zaken stuk zijn als gevolg van dit gebeuren.

Een paar vraagjes hierover.

1. Een koeler mag toch nimmer op deze manier doorbranden (proc was bij laatste check 45graadjes gisteren)
2. Kan ik zonder problemen een nieuwe koeler vragen/eisen van de leverancier.
3. Indien er gevolgschade is kan ik dat op de leverancier/fabrikant verhalen?

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:53
1. Inderdaad, garantie!
2. Zie 1.
3. Denk het niet, waarschijnlijk heeft het desbetreffende bedrijf zich daar wel voor ingedekt.

Verwijderd

1. Nee, dat mag niet. Ik denk persoonlijk dat het gewoon een productiefout is, maar wel raar dat hij nu pas doorbrandt
2. Denk het wel, als hij binnen de garantie is, zo niet gewoon even slijmen :P
3. Ik zou ook niks willen vergoeden als ik dat bedrijf was..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 13:26 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
1 nee dat mag indd niet gebeuren
2ja garatie
3zulle ze wel voor ingedekt zijn indd(dus je krjgt denkik nix)
4ik heb gistere ook z'n koeler gehaalt :) khoop dat dat maar 1malig gebeurt dus niet bij mij.

ps//op welke stand stond jou koeler eigenlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door darkdesign op 26-10-2003 13:38 ]

• Jellabie
  • Laatst online: 20:09

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

dat is bij mij ook gebeurt, ik kwam thuis en men moeder zei dat er een verbrande geur op men kamer was,

ik als een zot naar bove gevlogen, pc stond af, mhmm weird, die staat normaal nooit af, wil hem terug opzette, gaat niet, dan maar ff de stroom er af halen en er terug opzetten en toen starte hem op, geen probleem dus, toen ik zag dat men fan niet draaide 8)7

ik natuurlijk alles op men zus gestoken :X

maar na wat opzoeken kwam het idd vrij vaak voor dat die dingen door branden..

De Nederbelg !

• darkdesign
  • Niet online
Jellabie, welke cpufan had jij? ik hoop niet een aero7+

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 20:55

jotheman

Was like that when I got here!

Veel Aero7's zijn teruggehaald of vervangen vanwege 't defect waarvan jij de foto laat zien. Daarom zijn de Aero 7+ (o.a.) ook uitgekomen waarbij het defect verholpen was. Het zal dus neit moeilijk zijn een nieuwe te vragen aangezien je al een van de "velen" bent en Coolermaster zich van 't probleem bewust is.

I see dead pixels...

• Jellabie
  • Laatst online: 20:09

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

darkdesign schreef op 26 October 2003 @ 13:43:
Jellabie, welke cpufan had jij? ik hoop niet een aero7+
euhm, is al een lange tijd geleden hoor ik dacht de aero 7 (dus niet de +) had dat ding gaan kopen toen ze juist te koop waren, ik had die cooler +- een week ofzo, maar aan mijn fan zag je niets verbrand in tegenstelling zoals die van de ts.
maar hij rook echt wel ongeloofelijk hard verbrand,

De Nederbelg !

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:23

Meneer aard

Porsche rulez!

jotheman schreef op 26 October 2003 @ 13:45:
Veel Aero7's zijn teruggehaald of vervangen vanwege 't defect waarvan jij de foto laat zien. Daarom zijn de Aero 7+ (o.a.) ook uitgekomen waarbij het defect verholpen was. Het zal dus neit moeilijk zijn een nieuwe te vragen aangezien je al een van de "velen" bent en Coolermaster zich van 't probleem bewust is.
precies, garantie claimen en terug brengen die hap.

Was ook een topic erover, jammer dat de search down is. Waren er super veel probs mee.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Die Coolermaster Aero gevallen branden regelmatig door. Heb al veel problemen hier mee gezien...

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 06:21
[google=site:http://gathering.tweakers.net Aero 7]

Levert ook niks op... Ben wel benieuwd of die dingen echt zo onbetrouwbaar zijn :S Lijkt me wel k*t als je zoiets eens gebeurd :P

Ik zag wel een keer allemaal rook achter mijn pc vandaan komen, maar dat was een kabeltje die niet goed gesoldeerd was _/-\o_ Ik schrok me te pletter ;)

Verwijderd

t probleem was toch alleen met de 7 en niet de 7+? want ik heb de 7+ (koelt erg goed btw) en k hoop niet dat ie gaat fikken :S

p.s. hebben de athlons van nu (ik heb een 2500+) een temp sensor die ervoor zorgt dat hij afsluit als ie te warm word? want ik heb mbm5 en me bios wel ingesteld om op 60 graden uit te gaan mjah als de proc het niet heeft :S

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Terug naar je leverancier/compushop ermee, dit is gebeurd met meerdere batches van die koeler en je hebt gewoon garantie zolang je je bon etc nog hebt, zie ook jotheman hierboven :). Zie ook de site van Coolermaster, of mail ze anders, ze weten hier namelijk genoeg van ;). Verder is dit gewoon een stukje zelfwerkzaamheid en mailen met je leverancier of fabrikant, dus deze gaat dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.