Toon posts:

[SD-card] fout / ontoegankelijke foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben in t bezit van een hp735 met sd-card van 256mb.
tijdens mijn vakantie naar curacao kreeg ik te maken met een haperend toestel.
Lens,knoppen en geheugenkaart functioneerden niet meer normaal met als gevolg dat ik geen kiekjes meer kon schieten.
Nu eenmaal thuis probeer ik de foto's die ik er nog wel mee heb kunnen maken op mijn pc te zetten. Zelfs na een foutcontrole/correctie en defragmentatie blijven 30 foto's corrupt (alleen de thumbnail is oke)

- Kan ik deze foto's nog terug krijgen?
- waar ligt dit probleem aan? Kreeg op mijn toestel de code: E104, E105 of E106 te zien.

Het lijkt erop dat mijn toestel nu (thuis) weer (even) werkt. Maar vertrouwen doe ik het niet meer. De zekerheid dat ik unieke kiekjes kan maken met mijn hp735... hoe zeker ben ik daar nog van? camera is eind mei 03 gekocht..

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je al eens bij http://gathering.tweakers..._message/16985207#hdddata gekeken? Als je de camera niet vertrouwd, waarom stuur je hem dan niet onder garantie terug met vermelding van je klachten. Als hij haperd is dat niet goed lijkt me zo :)

offtopic:
Zie **** SEARCH TIJDELIJK ONBEREIKBAAR **** voor het gebrek aan zoekresultaten :) Ik ben nog niet wakker :z

[ Voor 5% gewijzigd door SmartDoDo op 26-10-2003 13:19 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Voor hardware kan je beter even in GT zitten. Omdat dit nogal wat ernstiger klinkt dan "per ongeluk foto van kaart gewist" hoef er ook niet naar de search verwezen te worden.

Een vraag wat bij mij opkomt iig: heb je die kaart in een SD-reader gepropt? of direct van camera proberen te lezen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen contact gehad met de Helpdesk van HP.
Had een formulier ingevuld op de supportsite van hp.
Werd erg correct geholpen.

Per mail werd me verteld dat de meldingen E104,E105,E106 aangaven dat het apparaat Technisch defect is en de supporthelpdesk met telefonisch kon helpen met een reparatie/vervanging van t spulleke

Dus ikke bellen (0900nummer a 10ct per min), van te voren ff mijn sd cardje op fouten laten controleren en geformateerd en warempel ik kon weer een foto maken.
Toch maar bellen en inderdaad zoals in de mail beschreven kon ik t opsturen...
Maar toen kwam t, toen ik vertelde dat ik zojuist wel een foto kon maken en t apparaat leek te werken. Veranderde de boel. een werkend apparaat mogen ze niet terug laten komen laat staan vervangen.
Ik flink liggen zeuren (want binnen garantietermijn en nu natuurlijk vertrouwen in mijn 735 kwijt)
Maar nee, ik kreeg niets voor elkaar.
Uiteindelijk ben ik afgewimpeld door met t verhaal dat t toestel zich waarschijnlijk zelf heeft gereset (toestel zonder geheugenkaartje aanzetten en dan batterijen er uithalen en minimaal 15min er uitlaten voor een korte reset, of minimaal 12uur voor een lange-reset). Tevens werd me verteld dat er een uitgebreide referentie door hem werd opgenomen en ik direct weer moet bellen als m'n hp735 weer hapert of ook maar iets mee is.
als laatste kreeg ik nog te horen dat ik juist blij moet zijn dat t zo werd 'opgelost' want als ik t had mogen opsturen dan zou ik 'n gereviseerd toestel er voor in de plaats krijgen (dus 2e hands gemaakt -kapot toestel) en dat dan wel binnen 3werkdagen.

Die supportmedewerker gaf verder aan dat t bijna niet mogelijk is dat de fout bij t geheugenkaartje licht (dat zou andere foutmeldingen met zich mee moeten brengen.)

Nog leuk detail. volgens de user-manual werkt de hp735 correct bij een max temp van 45 graden Celcius.
(ik zat op Curacao in bv een super warme auto of onder de fel warme zon... kan m.i. de temp makkelijk tot die 45 graden C oplopen..

tot zo ver mijn ervaring!