Na een vastgelopen systeem na het installeren van een gebruikersprofiel is mijn c schijf niet meer toegankelijk. Als ik in de verkenner c: in typ krijg ik de mededeling dat de toegang geweigerd is. Hierdoor werkt bijvoorbeeld Outlook niet goed meer, ik krijg een foutmelding dat het programma niet goed geïnstalleerd is, opnieuw installeren lukt niet, want ik krijg geen toegang tot de c schijf. Overigens, als ik de naam van een map op de c: schijf in de verkenner intyp krijg ik wel toegang (bijvoorbeeld c:\program files). Wie kan mij helpen?
ga naar start / uitvoeren en tik in compmgmt.msc. Je kunt vanuit daar naar een menutje dat 'disk management' heet. Je kunt daar je partitie opzoeken en deze vervolgens de driveletter 'c' toewijzen, mbv 'change driveletter and paths', 'add', 'c'.
Localhost is where the heart is
Mijn probleem in niet zozeer dat c: niet bestaat, maar dat ik er niet op kan. Als ik in het computerbeheer de status van C bekijk, is er niets aan de hand. Hij geeft keurig de volumenaam (BOOT) en geeft aan dat de status OK is. Kijk ik echter in 'Deze Computer' dan staat er achter C: 'lokaal station'. Ik heb chkdsk /f uitgevoerd en die geeft aan dat er iets niet klopt en hersteld de fout, maar vervolgens verdwijnt het probleem niet. Ik heb ook geprobeerd om win xp opnieuw te installeren, maar dan krijg ik ook een weigering, omdat er geen geldige systeempartitie aanwezig is..
en je rechten van jou account op de schijf, misschien zit daar iets niet goed.
Welke foutmelding geeft chkdsk precies?
Als je in een Command Prompt naar je C: toe gaat - krijg je dan wel een fatsoenlijke directory listing te zien ?
Wat bedoel je precies met het herinstalleren van een gebruikersprofiel ?
Als je in een Command Prompt naar je C: toe gaat - krijg je dan wel een fatsoenlijke directory listing te zien ?
Wat bedoel je precies met het herinstalleren van een gebruikersprofiel ?
In de command prompt krijg ik de melding 'toegang geweigerd'.
Wat betreft de gebruikersprofielen. Ik had eerst meerdere administratorprofielen, ik heb die teruggebracht tot één. En sindsdien geeft win xp deze foutmeldingen. Verdere bijzondere handeling is de verplaatsing van de documents en settings map naar een andere schijf.
Wat betreft de gebruikersprofielen. Ik had eerst meerdere administratorprofielen, ik heb die teruggebracht tot één. En sindsdien geeft win xp deze foutmeldingen. Verdere bijzondere handeling is de verplaatsing van de documents en settings map naar een andere schijf.
Mjah. Documents and Settings verplaatsen is sowieso niet slim. Zou je eens een "cacls C:\" kunnen draaien en daarvan het resultaat hier plaatsen? Vertel er ook even bij met welke user je dan ingelogd bent.
Misschien een beetje stom, maar als ik cacls uitvoer in de command prompt zegt'ie dat cacls niet herkend wordt als opdracht.
Download dan eventjes xcacls en voer dan xcacls C:\ uit
Nou wordt het nog mooier, kan xcacls niet downloaden want download.microsoft.com ligt plat. Ik heb calcs op mijn computer inmiddels wel aan de praat. Hoer voorkom ik dat win xp het dos venster automatisch sluit als ik cacls c: uitvoer?
Open even een dos prompt (start -> run -> cmd.exe) en type dan cacls C:\ in ?
Start > Uitvoeren > 'cmd'
Daarna je opdracht intypen.
Daarna je opdracht intypen.
[ Voor 20% gewijzigd door Timer op 26-10-2003 14:43 . Reden: merdre ;) ]
Ok, komtie:
KLOMPWJ/WJP:F
NT AUTHORITY\SYSTEM:F
INGEBOUWD\Administrators:F
KLOMPWJ\WJP:(OI)(CI)(IO)F
NT AUTHORITY\SYSTEM:(OI)(CI)(IO)F
INGEBOUWD\Administrators:(OI)(CI)(IO)F
Opmerkingen: De computernaam is Klompwj en ik ben ingelogd onder WJP
KLOMPWJ/WJP:F
NT AUTHORITY\SYSTEM:F
INGEBOUWD\Administrators:F
KLOMPWJ\WJP:(OI)(CI)(IO)F
NT AUTHORITY\SYSTEM:(OI)(CI)(IO)F
INGEBOUWD\Administrators:(OI)(CI)(IO)F
Opmerkingen: De computernaam is Klompwj en ik ben ingelogd onder WJP
voeg eens:
code:
uit als test weer in die command prompt. Wat geeft dat terug ?
1
| xcacls \ /e /g everyone:f |
Dat geeft het volgende terug:
Er is geen toewijziging uitgevoerd tussen accountnaam en beveiligings-ID's
Er is geen toewijziging uitgevoerd tussen accountnaam en beveiligings-ID's
Probeer eens "Iedereen" als groep - aangezien je schijnbaar een Nederlandse Windows versie hebt
Je bent geweldig!
ik moest trouwens het commando
cacls c: /e /g Iedereen:f gebruiken ipv
cacls \ /e /g Iedereen:f
Maar goed, ik heb weer toegang tot mijn c schijf. Mijn dank is eindeloos, probleem opgelost.
ik moest trouwens het commando
cacls c: /e /g Iedereen:f gebruiken ipv
cacls \ /e /g Iedereen:f
Maar goed, ik heb weer toegang tot mijn c schijf. Mijn dank is eindeloos, probleem opgelost.
Verwijderd
ik heb dezelfde problemen gehad en dankzij deze topic heb ik in ieder geval weer toegang tot mijn c schijf. ik heb ook geprobeerd mijn d schijf op dezelfde wijze aan het werken te krijgen, maar hij blijft hier zeggen: access denied! heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen?
Verwijderd
Ik kreeg ook geen toegang meer tot D:, zoals in de laatste post gezegd. Bij mij lag het echter aan het volgende: door stroomuitval had een sessie schijfcontrole niet afgemaakt kunnen worden. Na opnieuw dit te hebben gedraaid, had ik weer toegang.
PS ik weet dat dit een grote schop is, maar wel handig voor mensen die dit topic via de search zien als extra tip, aangezien ik het nergens anders nog ben tegengekomen.
PS ik weet dat dit een grote schop is, maar wel handig voor mensen die dit topic via de search zien als extra tip, aangezien ik het nergens anders nog ben tegengekomen.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde voor met mijn d,maar ik krijg zelfs bij die commandline en cacls de melding dat de toegang is geweigerd.
Pagina: 1