Fake whois info bij .net-domains. Dom?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoi.

Ik heb sinds enkele maanden een .net domeinnaam bij godaddy.com geregistreerd. Gisteren kreeg ik een e-mail met daarin het verzoek van de ICANN of iedereen wou controleren of zijn Whois adres-gegevens kloppen. Zie ook dit url.
Ikzelf heb duidelijke fake info ingevuld, gewoon 'None'.

Officieel gezien zou het domain gecancelled kunnen worden. Ik hoorde ook dat het het domein overgenomen kan worden door een ander.

Maar dat zijn theoretische verhalen.
Is het enkel formeel loos geblaat of is het slim om nu snel echte gegevens in te vullen? Heeft iemand er ervaring mee dat z'n domein weg was omdat er fake info stond? Of weet iemand hier meer over te vertellen? :)

Dank :*

🌞🍃

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Eenvoudig, een organisatie die domeinnamen beheert (nic) mag domeinen cancellen wanneer het vermoeden bestaat dat er onjuiste informatie in de registrar info staat. En aangezien het domein officiëel eigendom is/was van de heer 'None', heb jij daar in principe weinig meer over te zeggen wanneer iemand anders zo'n cancelled domein dan wegkaapt. :)

Info over waarom dat allemaal zo is kun je overigens hier vinden, Hoofdstuk 3:
Klik

Dat is een PDF'je van de SIDN, maar 't zou in principe voor elke NIC moeten gelden.

[ Voor 35% gewijzigd door intoxicated op 26-10-2003 12:54 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
'k had je gewaarschuwd 8)7

Ikzelf zou het gewoon aanpassen, desnoods naar de gegevens van bijv. het bedrijf waar je bij werkt of iets/iemand anders waar je een goede band mee hebt.

• kamerplant
  • Niet online
intoxicated schreef op 26 October 2003 @ 12:44:
Eenvoudig, een organisatie die domeinnamen beheert (nic) mag domeinen cancellen wanneer het vermoeden bestaat dat er onjuiste informatie in de registrar info staat. En aangezien het domein officiëel eigendom is/was van de heer 'None', heb jij daar in principe weinig meer over te zeggen wanneer iemand anders zo'n cancelled domein dan wegkaapt. :)

Info over waarom dat allemaal zo is kun je overigens hier vinden, Hoofdstuk 3:
Klik

Dat is een PDF'je van de SIDN, maar 't zou in principe voor elke NIC moeten gelden.
Ja, voor als je je domein voor illegale doeleinden gebruikt vooral dus. Bij .net komt dat inderdaad op het zelfde neer. Ik heb de boel netjes gelezen tijdens het reggen. :+
Ik heb zelfs zoiets van: drop de klachten maar lekker per e-mail. Maargoed, mijn mening telt op dat gebied niet. ;)
Maar ik was vooral benieuwd na of de NIC daadwerkelijk gebruikt maakt van hun recht om domains af te nemen als er fake info staat. Of eigenlijk vrijwel nooit. :)

En wat cutebritney zegt: Ja, dat ga ik sowieso maar eens doen dan. ;)

🌞🍃

• kamerplant
  • Niet online
* kamerplant doet een liev onschuldig kickje en hoopt dat er nog wijze menschen aanwezig zijn met wijze woorden die deze willen delen. O+

(^_^)

🌞🍃

Verwijderd

hmmm, jammer dit.

ik had net bij al mijn domeinen onzin e-mailadressen ingevuld om geen spam vanuit de whois te gaan krijgen, gaan ze weer dreigen met dit soort acties!

ik hoop echt dat het formeel en loos geblaat is. En ik denk het ook wel, want hoe vaak registreer je niet een domein onder een oud e-mailadres waar je in de loop der tijd niet meer naar omkijkt. Er zijn denk ik heel wat mensen die al jaren een eigen domein hebben met een niet (meer) bestaand e-mailadres. Ikzelf ook, en daarom heb ik die e-mail van de ICANN helemaal nooit gehad! Ik wist van dus niks totdat ik dit las...

Ik dacht lekker bij godaddy neerzetten, auto-renew optie aan, domain lock optie aan, geen haan die er naar kraait dat je ingevulde gegevens per domein niet kloppen! Maar ze hebben altijd ook nog je registratie e-mailadres, waar ik altijd hun rekeningetjes op krijg, dus godaddy kan je als ze willen wel altijd bereiken.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 13:40 ]

Verwijderd

Ik wierp even een blik op godaddy.com en vraag me ten eerste af hoe je daar iets hebt kunnen registreren. Die site is nog schreeuweriger en rommeliger dan icq.com, maar dat terzijde :)

Mijn site is geregistreerd bij een nederlands hostingbedrijf, deze regelt het dan niet via de ICANN maar via de SIDN (waarschijnlijk omdat het een .nl domein is).
Je kan via je hostingbedrijf bezwaar maken tegen opname van je gegevens in de whois-info.
Dit valt hier te lezen:
http://www.sidn.nl/sidn/f...ratieregister_/index.html (die URL heeft een hoog computeridee gehalte maar goed :D).

Wellicht is de werkwijze in het geval van com/net/org etc hetzelfde. Dus ik zou aankloppen bij godaddy. Kijk, aangezien jouw site een persoonlijke site is (hoi Renko! B)) heeft het weinig zin om je naam te verbergen. Je adres lijkt me eerder iets, dat ga ik dus ook doen. Door alleen je naam te laten registreren en verder niets heb je en privacy, en ontloop je de kwestie op-wiens-naam-staat-het-nou.

Succes.

Verwijderd

Godaddy is gewoon nummer 1, goedkoop en je account is makkelijk te beheren, dus vandaar misschien? :)

Een .nl domein registreren is inderdaad iets heel anders dan een .com/.net/.org domein registreren.

wil je (echte?) privacy dan moet je bij godaddy (en ook bij andere waarschijnlijk) meer betalen. en een betere privacy dan zelf onzin invullen zal je nooit krijgen :)

Verwijderd

//off-topic

iemand trouwens enig idee hoe ik kan achterhalen waar ik een jaar geleden een .info domein heb reregistreerd? ik wil dit opzeggen maar het kan zijn dat ik dit heb aangevraagd bij godaddy.com of bij buydomains.com. Maar als ik whois do, krijg ik geen van beide namen te zien als registrar, maar deze: R183-LRMS

hellup anders krijg ik eerdaags weer een rekening :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 13:50:
//off-topic

iemand trouwens enig idee hoe ik kan achterhalen waar ik een jaar geleden een .info domein heb reregistreerd? ik wil dit opzeggen maar het kan zijn dat ik dit heb aangevraagd bij godaddy.com of bij buydomains.com. Maar als ik whois do, krijg ik geen van beide namen te zien als registrar, maar deze: R183-LRMS

hellup anders krijg ik eerdaags weer een rekening :)
Als jij die rekening krijgt, staat daar dan niet op van wie hij komt? Anders betaal je hem niet als je er niet achter kan komen, zul je zien dat ze het zomaar voor je opzeggen :+

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

bon idee, ik zal de bon nog eens opzoeken, kijken of ik hem nog kan vinden...

ja, maar als het bedrag volgend jaar weer afgeschreven wordt, moet ik weer brieven gaan schrijven of eurocard dat bedrag a.u.b. weer terug wil halen enzo, allemaal gedoe. of anders zeg ik toch gewoon mijn creditcard op :+

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 13:14:
Ikzelf ook, en daarom heb ik die e-mail van de ICANN helemaal nooit gehad! Ik wist van dus niks totdat ik dit las...
Dat veel mensen dat doen weet ik maar je hebt de plicht om mailadressen te gebruiken die je bekijkt. Of iig, mail die naar die adressen verstuurt wordt gaat men van uit dat aankomt/gelezen wordt.
Pagina: 1