mijn naam slaat nergens op, althans niet op mij :P
1
 | $string = trim($string);  | 
Deze functie haalt de spaties aan het begin en aan het einde weg. Hiermee hoef je dus helemaal geen gebruik te maken van str_replace.
http://www.php.net/trim
[ Voor 70% gewijzigd door dArtagnan op 26-10-2003 12:39 ]
En hij hoeft ze ook niet weg te halen: er moet een melding van komen dat de input niet juist is, en overnieuw moet worden ingevoerd!
1
 | if (!preg_match('/^[A-Za-z0-9]{3,}$/', $naam)) echo 'voudt!';  | 
Intentionally left blank
1
2
3
4
5
6
 | <? $string = " Zoo Lan der "; $string = trim($string); $number_of_spaces = subtr_count($string, " "); echo $number_of_spaces; ?>  | 
[ Voor 15% gewijzigd door Postman op 26-10-2003 12:46 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 | $test = explode(" ", $string); if (count($test) > 1) { echo "fout"; } else { echo "goed"; }  | 
Oplossing van FlamerX is handiger
[ Voor 33% gewijzigd door dArtagnan op 26-10-2003 12:47 ]
1
2
3
4
5
 | $string = "Zoo Lan der"; if(strpos($string, ' ') === false) echo 'goed!'; else echo 'fout';  | 
[ Voor 19% gewijzigd door Macros op 26-10-2003 13:05 ]
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Zat inderdaad net in die richting te denken! Kom er denk ik wel uit met preg_match of erreg. Jij bent trouwens wel HEEL vaak online.crisp schreef op 26 October 2003 @ 12:45:
bekijk het van de andere kant: welke tekens wel zijn toegestaan, en kijk of dat matched:
PHP:
 1 if (!preg_match('/^[A-Za-z0-9]{3,}$/', $naam)) echo 'voudt!';
Dank allemaal!!!
dan doet die mooie rexexp van Crisp 't niet.
Als je geen spaties wilt: trim erover heen gooien (want wat boeien spaties aan het begin of einde nou) en dan checken zoals Macros 't doet.
[ Voor 9% gewijzigd door Tjark op 26-10-2003 13:01 ]
*insert signature here
Het was ook maar een voorbeeld, je kan 'm uitbreiden natuurlijk met meer toegestane tekens...TjarkVerhoeven schreef op 26 oktober 2003 @ 13:01:
en als iemand nou 'René' heet?
dan doet die mooie rexexp van Crisp 't niet.
Als je geen spaties wilt: trim erover heen gooien (want wat boeien spaties aan het begin of einde nou) en dan checken zoals Macros 't doet.
Feit is dat je meestal minder toegestane tekens hebt dan niet-toegestane tekens
Plus dat je op mijn manier nog meer dingen kan checken (minimale / maximale lengte bijvoorbeeld)
[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 26-10-2003 13:05 ]
Intentionally left blank
Anders krijg je misschien een 0 terug ipv false, en dan staat er een spatie op pos 0.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Ik stond op het punt om te replyen toen ik nog net even ververste en zag dat je je code had aangepast.Macros schreef op 26 oktober 2003 @ 13:06:
Met strpos moet je wel opletten dat je controleerd op false of true met ===.
Anders krijg je misschien een 0 terug ipv false, en dan staat er een spatie op pos 0.