Quickpar crasht met recovery onder WinXP

Pagina: 1
Acties:

• Watcher
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04-2022
Ik krijg steeds bij een recovery met Quickpar een blue screen of death waarin mijn NTFS.sys wordt vermeld. Heb al opnieuw geinstalleerd en in de tussen tijd geupgrade van 0.5 naar 0.6 en nu naar 0.75 maar nog steeds, het is zwaar klote vooral als je op de achtergrond aan het downen bent met Newpro ))))

Het gebeurt bij (bijna) alle rar/par2 files

wie weet de oplossing

Pentium4 2400/533; Asus P4S8X;512 Mb PC2700; POV 4200 3,3ns; Iilyama 17"; WD JB80; Sb Audigy;Plextor 4x2x12;Plextor 32x;LiteOn48x12x48x;Pioneer 103s

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 19:33

grimson

domeingrommer

Het lijkt me sterk dat dit door een programma als QuickPar wordt veroorzaakt.
QuickPar en alle andere programma's zijn afhankelijk van het de stabiliteit van het OS zelf.

Waarschijnlijk stressed QuickPar je disksubsysteem die dus crashed.

Ik zou het in ieder geval verder zoeken dan bij QuickPar zelf (eventueel hardware)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 22:43
Het lijkt mij idd ook hardware.
Probeer eens om je geheugen op PC2100 te laten draaien, meestal is dit de grootste oorzaak van crashes onder XP (ik geloof best dat je geheugen PC2700 is, maar niet elke combinatie geheugen-mobo chipset werkt correct helaas).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad waarschijnlijk een hardware probleem. We kunnen trouwens heel weinig voor je betekenen als je niet de volledige STOP code geeft
(gokje, een IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL ? ). Check iig. natuurlijk Windows XP en 2000 BSOD guide even :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Doe eens scandisk

En in Quickpar -> Options -> Default priority -> Idle