Toon posts:

weet iemand een goed moederbord voor AMD K6-2?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wil een beetje betrouwbaar moederbord kopen voor een AMD k6-2 450Mhz...!! Kan iemand een tip geven welk merk en type goed met deze CPU werken?

bedankt.

Verwijderd

Volgens mij kun je het beste een van de volgende plankies kiezen:
1 Tyan S1598 (is zeer stabiel en levert goede prestaties, is alleen minder geschikt voor overklokken.)
2 Epox MVP3G2 (uitermate geschikt voor overklokken, iets minder stabiel als de tyan maar toch een zeer goede keus).
Deze zijn beide met de Via MVP3-chipset uitgerust. Als je liever iets met een Ali-chipset wilt hebben moet je deze nemen.
3 ASUS P5A (is een iets ouder bord en borden van voor een bepaalde revisie schijnen een probleem te hebben met tnt1 en tnt2 videokaarten (volgens mij is dit na rev. 1.04 of zo verholpen).
Voor verdere info moet je even hier http://www.anandtech.com/html/motherboards.cfm kijken. Natuurlijk kun je ook op de sites van de genoemde fabrikanten kijken.

Verwijderd

Ik zou de Asus P5A nemen.
Zeer goed over te klokken, lekker stabiel met de laatste Bios (1.007).

Heb er zelf nooit problemen mee gehad, werkt als een speer!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Let alleen wel op dat je geen ALI 5 chipset (ookwel beschreven als ALI V) koopt ... deze ondersteunt wel AGP alleen heb je gegarandeerd compatibiliteitsproblemen (van die lekkere lock-ups) met de snellere videokaarten (TNT2, VooDoo3 etc)
Liever een VIA-chipset dan!!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik heb een Soyo 5ehm Super 7 en ben zeer tevreden voor mijn K6-2 350@400

Ridge

www.tradealliance.nl

Verwijderd

Ik heb een Aopen AX59pro (Via MPV3 chip) met 1 meg cache, draait prima.

Verwijderd

Ik heb sinds een paar maanden een Asus P5A-b (bat bordje) + een amd k6-2 450 en het draait echt perfect. Ga voor een Asus P5A bord dan heb je wat, veel mensen hier hebben zo'n asus bord P5A bord.

Succes

Verwijderd

Yow, ik heb een epox mvp3gm, met een k6-2 300@400. Voor overklokken is dit een goed bord, je kunt de multipier, voltage en busspeed instellen met jumpers :). Hij draait lekker stabiel, ik draai nu een V3 2000 op 166 Mhz en dat gaat prima.
Echter, ik zou op dit moment voor die mvp3g2(of zoiets) gaan, die kan namelijk hogere processor snelheden aan. Die van mij gaat maar tot 550. Achoes, hATEway

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Ik zou voor een ASUS P5a gaan.

Ik heb wat compatibiliteitsproblemen gehad

met mijn AGP, maar na het updaten van de

drivers (AGP via ACER!) was dit voorbij.

Voor de rest superstabiel en betrouwbaar,

blauwe schermen heb ik al maanden niet meer

gezien.

SUC6,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Pagina: 1