Toon posts:

[Premiere] Error SSE instruction set *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende:

Als ik adobe primiere pro opstart krijg ik de volgende mededeling:

Quote:
Error "...processor does not support the SSE instruction set" occurs during startup (Adobe Premiere Pro 1.0)

Uit google en de adobe site begreep ik dat alleen intel pentiums de SSE instruction set supporten?!

Nou heb ik een AMD athlon thunderbird processor. Kan ik nu op een of andere manier tóch deze SW gebruiken?

Systeem:

Processor(s)
Model : AMD Athlon(tm) processor
Co-Processor (FPU) : Built-in
Speed : 1.33GHz
Model Number : 1328 (estimated)
Performance Rating : PR1766 (estimated)
Type : Standard
Packaging : Socket A PGA
Multiplier : 10x
Generation : 7th (7x86)
Model Information : Athlon M4 (Thunderbird) 650-1.4G 1.7-1.8V
Revision/Stepping : 4 / 4 (0)
Stepping Mask : A9
Core Voltage Rating : 1.750V

Computer System
Manufacturer : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
Model : MS-6330

System Mainboard
Manufacturer : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
MP Support : No
Model : MS-6330
BIOS ID : 08/03/2001-8363-686B-6A6LMM4AC-00
System Chipset : VIA KT133/A Chipset

System Memory Controller
Error Correction Capability : None
Number of Memory Slots : 3
Maximum Installable Memory : 512MB
Bank0/1 - BANK_0 : DIMM 256MB
Bank2/3 - BANK_1 : DIMM 256MB
Bank4/5 - BANK_2 : Empty

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
De Thunderbird heeft geen SSE instructie set erop. Alleen vanaf de Duron Morgan en XP's zit er SSE op. Dus vandaar foutmelding.
Kijk of je SSE kan uitzetten in adobe zodat je het alsnog kan gebruiken.

dikzak

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Helaas. Je CPU bevat geen SSE instructieset, en dus werkt deze software niet op je PC. Vanaf de Palomino core (Athlon XP) hebben de AMD cpu's ook het SSE instructieset aan boord. Met google is hier meer over te vinden. [google=athlon XP SSE]
Nou heb ik een AMD athlon thunderbird processor. Kan ik nu op een of andere manier tóch deze SW gebruiken?
Nee. Je zult moeten upgraden naar een CPU die wel het SSE instructieset aan boord heeft.

Hier is een tijdje geleden ook een topic over geweest, maar dat kan ik nu even niet terug vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door SH007 op 26-10-2003 12:11 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik heb het even opgezocht, als je een MS-6330 LE3 hebt, kan je er gewoon een XP (let wel: tot 1800+) op prikken (je hebt er al een vanaf 57 euro. Zie ook de pricewatch). Als je een MS-6330 Lite hebt kan er geen XP op. Kijk het even na bij de specs van je pc (staan vaak op factuur) of kijk in het boekje van je mobo.

Mocht het geen van beide genoemde mobo's zijn kan je op de MSI site een kijkje nemen :)

[ Voor 24% gewijzigd door G33rt op 26-10-2003 12:20 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zet voor de duidelijkheid even de naam van het programma in de topictitel :)

Welkom op GoT!
Gezien je eerste topic ga je hier helemaal passen, complimenten voor de topicstart :*

Voor zover ik weet is er geen softwarematige oplossing om dit te omzeilen. Als je trouwens een upgrade zou doen: grote kans dat je ook je OS opnieuw moet installeren (en check of er BIOS updates zijn, ik ken dit mobo niet maar dat kan soms nodig zijn).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Het bios van de LE3 fixed support tot aan de XP2600+ :)

Zelfs de Lite kan met een nieuw bios tot aan de 2600+. Een CPU upgrade zal dus altijd kunnen, en dan kan zelfs weer een tijdje vooruit. Veel succes, afaik is er geen softwarematige oplossing :)
Pagina: 1