Toon posts:

Wat is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een foto gemaakt van mijn CPU koeler. Deze maakt een enorme herrie en begeeft het vandaag of morgen. Dus ik moet een nieuwe gaan bestellen. Maar wat moet ik precies bestellen. Ik wil niet de verkeerde bestellen.
Zijn deze trouwens makkelijk om te wisselen? Het liefst wil ik een low noise.

Afbeeldingslocatie: http://www.natuurlijkhongarije.nl/img/DSC02355.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.natuurlijkhongarije.nl/img/DSC02356.JPG

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen...

Hij is 6 cm breed en 6 cm hoog.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 12:04 ]

Verwijderd

nou gewoon een standaart P4 koeler kopen

Verwijderd

Is gewoon een 80 mm fan, kan je gewoon los gaan halen..

RESIZE je foto even :|

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 12:58

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Elke Pentium4 koeler zal hierop werken,.. pas in ieder geval even je plaatje aan.. Ik zou zelf voor een stille P4 koeler gaan van Spire, niet duur een koelen goed.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zou je aub ff de foto's willen rezisen? Niet iedereen heeft kabel ;)

code:
1
[img=400]LINK naar plaatje[/img]

[ Voor 36% gewijzigd door Notna op 26-10-2003 12:04 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Wat gebeurt het als deze het begeeft?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 12:03:
Niet veel, je pc slaat gewoon uit door de hitte :P

Xbox Live ID:Notna8310

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 12:03:
Niets de P4 beschikt over een beveiliging, (schakeld uit / lager geclockt als hij te warm wordt )

hij zal zichzelf dus nooit en te nimmer opblazen,
je merkt het wel, je applicaties worden trager en hangen,
maar das het enige :) (igg beter dan een P4 naar de maan :P )

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 14:29
als hij het begeeft, zal ie minder coolen, als je idd een pentium 4 hebt zal hij niet doorbranden, die heatsink zit er nog op, maar hij zal langzamer worden (pc)

je kan 2 dingen doen, de heatsink laten zitten en alleen een nieuwe fan kopen, moet je deze ff opmeten of erafschroeven en naar een electronika zaakje gaan, daar een zelfde soort kopen

of de hele cooler met heatsink eraf halen, meer werk, en duurder, en een hele nieuwe cooler kopen, en deze erop zetten

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Notna schreef op 26 October 2003 @ 12:05:
[...]

Niet veel, je pc slaat gewoon uit door de hitte :P
En als je geluk hebt, gebeurd dit zonder blijvende schade. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een pentium 4, 2,0 Ghz, 256 MB geheugen. Ik wil het liefst een zo stil mogelijke.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van een 60mm fan op 5 of 7 volt, 60mm is gewoon een standaard maat.

Die P4s worden niet extreem heet (de mijne heeft 'per ongeluk' 4 uur zonder koeling staan draaien en de heatsink was niet eens absurd warm).

De hele heatsink zou ik niet gaan vervangen, die voldoet prima.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
als je pech hebt zie je rook, als je mazzel hebt slaat je comp af :)

[ Voor 27% gewijzigd door DutchTSE op 26-10-2003 12:12 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 12:07:
Het is een pentium 4, 2,0 Ghz, 256 MB geheugen. Ik wil het liefst een zo stil mogelijke.
Dan zal je een cpu koeler moeten kopen met een handmatige fan regelaar. Zoals de Zalman CNPS7000 Alcu/cu bijvoorbeeld.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas volgende week tijd om hem te gaan vervangen. Dat is wel balen, want een rokende computer heb ik ook liever niet :). Ik kan hem dus net zo goed ergens online bestellen. Zou iemand mij een linkje kunnen geven? Ik vervang alleen de koeler, want de rest is niet nodig denk ik. Hij is 6 cm breed en, 6 cm lang.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Prutz0r schreef op 26 October 2003 @ 12:16:
[...]

Dan zal je een cpu koeler moeten kopen met een handmatige fan regelaar. Zoals de Zalman CNPS7000 Alcu/cu bijvoorbeeld.
Hoeft natuurlijk niet. Je kunt het ding ook gewoon op een lager voltage laten lopen. Mijn 1700 wordt gekoeld door een fannetje wat op 5 volt loopt en dat is meer dan afdoende. En op het moment dat je rode en gele draadjes van elkaar kunt onderscheiden en een kroonsteentje vast kunt draaien is dit verdomd simpel.
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 12:17:
Ik heb pas volgende week tijd om hem te gaan vervangen. Dat is wel balen, want een rokende computer heb ik ook liever niet :). Ik kan hem dus net zo goed ergens online bestellen. Zou iemand mij een linkje kunnen geven? Ik vervang alleen de koeler, want de rest is niet nodig denk ik. Hij is 6 cm breed en, 6 cm lang.
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/55

[ Voor 30% gewijzigd door TERW_DAN op 26-10-2003 12:19 ]

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:31
Ik zou me geen zorgen maken ... Pentium4s kunnen prima een tijd zonder fan draaien en als ie al te warm wodt slaat ie af.

Ik heb een jaar lang een Pentium III 866@1066 passief gekoeld (okee Pentium3 is geen Pentium4, maar toch), dus helemaal zonder fan :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

voor die p4 kan je gwoon een INTEL cooler dat SPECIAAL voor die p4 is gemaakt kopen, heb ik ook gedaan, kost 15 euro. ik vind hem stil zat, maar mocht je toch extra hardhorend zijn dan kan je toch een zalman cooler nemen? die is wel wat duurder, ik dagt 40 euro?

je hebt ook nog een fan van 8 bij 8 en een luchtkanaal (denk maar aan airco) dat je over je cpu heen schuift en over de fan die je direkt aan de kast zelf vastzet ( onder je voeding ) die is nog stillerder en koelt nog beter maar vind ik drastisch tenzij je hem wilt overklokken.....

stille fans zijn zalman(duurder) PAPST (goedkoper) intel (goedkoper maar ietjes meer lawaai)

offtopic: wat betekent passief koelen? en ihmoa?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, inderdaard, ik zie het. Je hebt zo'n intel cooler al voor 4 euro.

Originele Intel XEON cooler Socket 478 6 euro
Originele Intel Pentium4 cooler Socket 478 4 euro

Zijn die intel coolers wel 6 cm bij 6 cm? Dan bestel ik deze nu en is het probleem opgelost. Bij deze allemaal bedankt!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 12:21:
voor die p4 kan je gwoon een INTEL cooler dat SPECIAAL voor die p4 is gemaakt kopen, heb ik ook gedaan, kost 15 euro. ik vind hem stil zat, maar mocht je toch extra hardhorend zijn dan kan je toch een zalman cooler nemen? die is wel wat duurder, ik dagt 40 euro?
en een goede 60mm fan heb je voor een euro of 7. Het hele koelblok hoeft niet vervangen te worden
je hebt ook nog een fan van 8 bij 8 en een luchtkanaal (denk maar aan airco) dat je over je cpu heen schuift en over de fan die je direkt aan de kast zelf vastzet ( onder je voeding ) die is nog stillerder en koelt nog beter maar vind ik drastisch tenzij je hem wilt overklokken.....

stille fans zijn zalman(duurder) PAPST (goedkoper) intel (goedkoper maar ietjes meer lawaai)
is allemaal leuk, maar het is een 60mm koelblok, kun je nooit perfect een 80mm opzetten zonder adapters. En dat is voor een P4 overkill als je niet gaat overclocken.
offtopic: wat betekent passief koelen? en ihmoa?
passief koelen is koelen zonder fans
ihmoa?? imho bedoel je toevallig? betekend in my humble opinion

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51
60mm fan kopen, oude van heatsink af schroeven, nieuwe er op schroeven en klaaro. Lijkt me zolangzamerhand allemaal wel erg duidelijk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.