Beeldscherm valt vaak uit

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:45
Dag iedereen, ik had twee weken geleden ook al een topic geopend over het vastlopen van mijn systeempie, het komt nogal eens voor dat mijn beeld opeens wegvalt en in standby-mode gaat, de computer zit dan ook helemaal vast.

Het probleem deed zich voor het eerst voor toen ik het moederbord had vervangen, er zit nu een giga-byte GA-8INXP moederbord in.

Ik dacht eerst dat het probleem bij de voeding zou kunnen liggen, op het moederbord wordt namelijk een DPS (dual power systeem) meegeleverd, deze kaart kan je in het moederbord prikken en dit zou dan moeten zorgen voor een betere stroomvoorziening 8)7.

Ik heb nadat ik deze kaart verwijderd had, geen problemen meer, maar het probleem deed zich net dus weer voor :(

Linksbovenin krijg ik dan een vaag vierkantje te zien met artifacts :? als ik mijn muis beweeg beweegt die alleen maar binnen dat vierkantje en na een tijdje schiet mijn scherm dus uit.

Als ik mijn computer herstart wordt aangegeven dat de Radeon 9700pro waarschijnlijk verantwoordelijk is voor de fout, hieronder nog even het foutenrapport:

szAppName : Drivers.Display szAppVer : 10024E440000021002
szModName : ati2dvag.dll szModVer : 6.14.10.6378 Offset : B42106EA

Is er iemand bekend met dit probleem op zijn GA-8INXP moederbord?

Alvast bedankt

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Heb je al een complete reinstall gedaan? Mijn 9800 had ook problemen, vooral in BF1942. Na een reinstall was het probleem verholpen.

(Het begon na een hardware change, ff een GF3 erin gehad ivm capturen)

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik heb ook zo'n probleem met een Club3d ATi Radeon 9700 Pro. Dat in spellen zoals Call of Duty mijn spel eerst het beeld vast loopt dan het geluid, beeld valt uit en keert niet meer terug naar Windows XP Pro. Alleen reset van de hele comp is dan de enige oplossing.

Als mensen al meer problemen hiermee hebben gehad hoor ik het graag of een keiharde reinstall werkt. Want anders ben ik gewoon van plan terug te gaan met de kaart (heb de bon nog hoop ik :p )

Krijg trouwens deze foutmelding in beeld :

szAppName : Drivers.Display szAppVer : 10024E440000021002
szModName : ati2dvag.dll szModVer : 6.14.10.6458 Offset : B43006EA

[ Voor 4% gewijzigd door Ventrigo op 13-08-2004 15:34 ]

Self reflection is the school of wisdom

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Schijnbaar zijn de nieuwe driver 4.9 beta van ATi niet alleen goed voor DooM3 ;)

Self reflection is the school of wisdom