Comp dood, help!

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Ik was gisteren een 3Dmark2001 test aan het doen, toen opeens de hele comp uitviel. Kreeg um dus met geen mogelijkheid meer aan :'(

Ik heb net een nieuwe mobo (Abit IC7-G, 2x256mb kingston hyperX) en alles werkte naar behoren (niks overgeclockt). Ik had gisteren de Intelchipset terug gezet van v.1003 naar v.1002 omdat ik met de v.1003 lagere benchmark scores had.

Ik heb alles losgehad, dus; HHD, FD, CD-ROM, mem, vidkaart etc. en niets bracht de comp weer tot leven. Ik zie dus wel nog 1 klein groen ledje branden op het mobo en de onboard-Lan brand het ledje ook van. Als ik even de stroom eraf haal en dan de stroom er weer op zet en vervolgens de pc weer aanzet, zie ik de Fans een heel klein tikje meegeven. De Fans geven alleen een heel klein tikje mee als ik eerst de stroom er compleet af heb gehad en weer erop.

Ik weet absoluut niet waar ik moet beginnen. Ik hoop dat misschien iemand iets weet waar het eventueel aan kan liggen.

Alvast bedankt,
Radeloze Rudios :'( :'(

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:18
Vervang eens je voeding, groot kans dat die dood is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Bij mij betekende dit een dood mobo. Andere voeding al ge probeerd ?, en leg je mobo eens op een handoek, uit de kast (ivm kortsluiting).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rudios schreef op 26 October 2003 @ 11:42:
Ik was gisteren een 3Dmark2001 test aan het doen, toen opeens de hele comp uitviel. Kreeg um dus met geen mogelijkheid meer aan :'(

Ik heb net een nieuwe mobo (Abit IC7-G, 2x256mb kingston hyperX) en alles werkte naar behoren (niks overgeclockt). Ik had gisteren de Intelchipset terug gezet van v.1003 naar v.1002 omdat ik met de v.1003 lagere benchmark scores had.
chipset teruggezet? bedoel je hiermee de drivers?
Ik heb alles losgehad, dus; HHD, FD, CD-ROM, mem, vidkaart etc. en niets bracht de comp weer tot leven. Ik zie dus wel nog 1 klein groen ledje branden op het mobo en de onboard-Lan brand het ledje ook van. Als ik even de stroom eraf haal en dan de stroom er weer op zet en vervolgens de pc weer aanzet, zie ik de Fans een heel klein tikje meegeven. De Fans geven alleen een heel klein tikje mee als ik eerst de stroom er compleet af heb gehad en weer erop.
Probeer eens een ATX reset, dat helpt meestal wel.
dus stekker eruit, aan uit knop 20sec ingedrukt houden en vervolgens weer starten
Ik weet absoluut niet waar ik moet beginnen. Ik hoop dat misschien iemand iets weet waar het eventueel aan kan liggen.

Alvast bedankt,
Radeloze Rudios :'( :'(
grtz $user hoeft niet op got, hiervoor kun je je sign gebruiken (zie ook de FAQ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko_
  • Laatst online: 10-09 07:46

Remko_

[IRF]

Ik heb zelf op zulke vage wijze ook 5 abits gesloopt dingen gaan spontaan niet meer aan
terwijl ze ervoor maanden lang goed draaiden alleen was het dat zon AT 7 Max2
gewoon ff contact opnemen met rma@abit.nl en gebruik maken van omruil service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 26 October 2003 @ 11:45:
[...]

chipset teruggezet? bedoel je hiermee de drivers?

[...]

Probeer eens een ATX reset, dat helpt meestal wel.
dus stekker eruit, aan uit knop 20sec ingedrukt houden en vervolgens weer starten
[...]

grtz $user hoeft niet op got, hiervoor kun je je sign gebruiken (zie ook de FAQ)
Ja de drivers...

---

ATX reset leverd niks op

--
User had ik er ff ondergezet om te laten zien hoe radeloos ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Remko_ schreef op 26 October 2003 @ 11:50:
Ik heb zelf op zulke vage wijze ook 5 abits gesloopt dingen gaan spontaan niet meer aan
terwijl ze ervoor maanden lang goed draaiden alleen was het dat zon AT 7 Max2
gewoon ff contact opnemen met rma@abit.nl en gebruik maken van omruil service :)
precies hetzelfde als dit ?
[rml]Tutti-frutti in "[ Ervaringen] NF7-S Madness!! (Deel 2)"[/rml]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Lijkt er verdomd veel op Tutti-Frutti, alleen bij mij brand er nog 1 groen ledje ipv rood.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb een soort gelijk probleem gehad met een doa cpu compleet nieuw systeempje gebouwd na het inschakelen van de pc draaiden de fans een slagje in het rond en toen niets meer.

ook bij mij bleven zowel de powerled op het mobo en die van het lan gewoon branden heb je de cpu al los gehad?

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op 26 oktober 2003 @ 11:59:
ik heb een soort gelijk probleem gehad met een doa cpu compleet nieuw systeempje gebouwd na het inschakelen van de pc draaiden de fans een slagje in het rond en toen niets meer.

ook bij mij bleven zowel de powerled op het mobo en die van het lan gewoon branden heb je de cpu al los gehad?
Edwin, nee, ik heb CPU niet los gehad, kan je dan gewoon een doorstart krijgen als je je CPU eraf haalt? (tot op een zekere hoogte natuurlijk)

[ Voor 12% gewijzigd door Rudios op 26-10-2003 12:15 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Had ik dus van de week ook met mijn asus bordje. Ik had dit nadat ik de aerogate 2 had geinstalleerd. En ik moest dus temp sensor tussen cpu en koelblok doen. Toen had ik precies zelfde verschijnsel als jij. Het blijkt dus dat mijn pc niet aangaat als het koelblok niet goed contact maakt met cpu. Je kan dus ff proberen om je koelblok er af te halen. Dan kan je meteen je cpu bekijken of die er goed uit ziet. Hiermee bedoel ik dus. Geen stukjes afgebrokkeld van je core en zo. Als laatste kan je proberen als je daar voor de mogelijkheid hebt, om je cpu ff op een andere computer te testen. suc6 er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als voeding naar de maan is dan brand de groen onboard lampje toch niet lijkt me?

aangezien hij druk bezig was met benchmarken ( ff veronderstelling nu he, videokaart begeeft het, start de puter dan op of brand onboard lampje ffies en de fans geven een tikje maar verder niets , geld ook voor de geheugen )

hmmmmm......

ik speculeer maar wat he?

ik zou als ik jou was andere geheugen priberen en andere videokaart, helpt dat allemaal niets dan denk ik dat je mobo stuk is

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nouja, volgens mij vergt een ledje wat minder power dan een cpu+de hele zooi... Dus zou volgens mij nogsteeds die voeding kapot kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Jullie maken het me wel allemaal moeilijk ;)
Het zijn idd allemaal mogelijkheden. Tot nu toe nog steeds geen idee.
Dit alles neigt het meest na een kapot Mobo of Voeding. Maar zeker van ben ik nog steeds niet, dat is juist het vervelende, je weet niet waar te beginnen. :'(

edit:
Mr. Dude, ik heb de videokaart eruit gehad en het geeft geen verschil, dus ik denk dat het niet aan het geheugen en/of videokaart ligt

[ Voor 23% gewijzigd door Rudios op 26-10-2003 12:54 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ruil gewoon eerst het mobo om of laat je PC bij een PC-boer testen als je niet over voldoende testhardware beschikt. We kunnen verder niks anders doen dan jou wijzen op Hangen en Opstartproblemen troubleshooter (die je via de FAQ en het beleid van dit subforum had kunnen vinden) :)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 26-10-2003 12:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.