Toon posts:

MSI K7N2 Delta Geheugen Kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sinds kort een MSI k7n2 Delta-L ik was mijn AMD 1800+ lekker aan het overclocken. Alles ging goed tot de 180MHz FSB vervolgens wou ik de 183MHz proberen maar nadat ik mn bios had opgeslagen en dat mn pc dus automatisch gereset werd ging hij gewoon aan teminste dat dacht ik maar ik kreeg geen beeld.
Ik ging kijken op mijn D-Bracket en zag daar 3 rode led's en 1 groene branden. In de volgorde dat ze branden zou het volgens het boekje het geheugen kapot zijn maar dit is niet het geval hoe kan dit en hoe verhelp ik dit?

(Hij werkte nog op 180x12,5=2250MHz op 1.65V >:) )

Mijn PC bestaat uit:

Voeding= Q-tec 400w gold (silent)
AMD 1800+
MSI k7n2 delta-L

Kingston PC 3200 KVR400X64C25/512 2.6V dus 400 FSB 64-bit ClockCycle 2.5
512MB op 2.6V

Club3D Radeon 9200
Creative Audigy Player
Maxtor 40GB 7200RPM

Al deze onderdelen werken nog steeds behalve mn MSI k7n2 Delta-L moederbord
wan die zegt dat mn geheugen niet werkt maar die heb ik getest in een andere PC en daar werkt ie nog wel(alle andere onderdelen ook) . Bios resetten helpt niet batterij er uit halen ook niet.

Wat nu?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 12:08 ]

Verwijderd

Simpel, je hebt de grens gevonden van je FSB en die net overschreden.
Kijk in het boekje van je mobo en zoek de jumper om je CMOS te clearen.
Power van je computer af halen, jumper omzetten en enkele seconden laten staan, jumper weer terug zetten, power aansluiten en voila je pc start nu als het goed is op met de default waarden.
Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 11:50:
Simpel, je hebt de grens gevonden van je FSB en die net overschreden.
Kijk in het boekje van je mobo en zoek de jumper om je CMOS te clearen.
Power van je computer af halen, jumper omzetten en enkele seconden laten staan, jumper weer terug zetten, power aansluiten en voila je pc start nu als het goed is op met de default waarden.
Suc6.
Nee helaas hier had ik ook al aan gedacht en ik weet waar die jumper zit rechts onder het batterijtje en heb nog voor de zkerheid in het boekje gekeken maar helaas dit helpt niet en de stroom kabel heb ik er ook afgehaald hij heeft vannacht de helenacht met batterij er uit jumper omgezet geheugen en proc er af gehaald stroom kabels van t moederbord af gehaald en voedings stekker er uit en vanmorgen weer terug gezet nog steeds t zelfde probleem.

Alle onderdelen werken wel op een ander moeder bord dus mijn proc en geheugen werken gewoon goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 12:02 ]

• Iceszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 16:37
Ik heb dit een jaar terrug gehad, en k had ook 3 rode ledjes op het d-bracket en 1 groene, en heb toen ook het geheugen omgewisseld bij de winkel.
nadat ik dit had gedaan.. en het nieuwe geheugen erin had geplaatst.. deed ie het nog niet, ik heb moederbord laten onderzoeken, daar was nix mee aan de hand, en het geheugen ook niks mee aan de hand.

De processor bleek kapot te zijn( terwijl ik niet aan het OC'en was, winkel dacht ook dat ik er geen pasta op had gedaan.. was zon stikker, en de processor is toch doorgefikt hoe dat heb kunnen gebeuren:(). Ik hoop voor je dat het niet is.. maar heb je misschien een hele vage lucht geroken toen je aan ut OC'en was...???
:'(dan heb je een probleem.. :s

edit : Je zou het even kunnen laten nakijken in een winkel.. misschien dat hun er achter kunnen komen wat het probleem is..

edit : taal foutjes..

[ Voor 30% gewijzigd door Iceszz op 26-10-2003 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iceszz schreef op 26 October 2003 @ 12:09:
K heb dit een jaar terrug gehad, en k had ook 3 rode ledjes op het d-bracket en 1 groene, en heb toen ook het geheugen omgewisseld bij de winkel.
nadat ik dit had gedaan.. en het nieuwe geheugen erin had geplaatst.. deedn ie het nog niet, ik heb moederbord laten onderzoeken, daar was nix mee aan de hand, en het geheugen ook niks mee aan de hand.

De processor bleek kapot te zijn. Ik hop niet voor je dat het dat is.. maar heb je misschien een hele vage lucht geroken toen je aan ut OC'en was...???
:'(
Nee nogmaals proccesor en het geheugen doen het nog steeds. Ik heb geen rare lucht geroken tempraturen waren laag genoeg andere geheugen modules doen het ook niet op het moederbord maakt niet uit in welke sloten ik het plaats.
ik heb de voltages van het geheugen ook niet opgeschroeft of iets aan de timings veranderd dus daar ligt t ook niet aan en mn geheugen module zou t aan moeten kunnen 8)7

Verwijderd

Hmm ja als je dat allemaal al geprobeert hebt wordt het wat lastiger.
Zet er eens, indien mogelijk, een andere processor op. Je zou ook ff een andere videokaart kunnen proberen. Ik weet niet of je AGP bus onafhankelijk geklokt was van je FSB. Ik denk het wel maar ik weet het niet zeker.
Je geheugen lijkt me verder wel in orde en zolang je niks raars ziet/ruikt op je mobo moet je er eerst nog maar ff vanuit gaan dat die nog in orde is.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 12:19:
Hmm ja als je dat allemaal al geprobeert hebt wordt het wat lastiger.
Zet er eens, indien mogelijk, een andere processor op. Je zou ook ff een andere videokaart kunnen proberen. Ik weet niet of je AGP bus onafhankelijk geklokt was van je FSB. Ik denk het wel maar ik weet het niet zeker.
Je geheugen lijkt me verder wel in orde en zolang je niks raars ziet/ruikt op je mobo moet je er eerst nog maar ff vanuit gaan dat die nog in orde is.
Suc6
De AGP en de PCI bus stonden op de goede snelheden dus 66/33mhz ik ga eens een andere proc of vga kaart proberen. Maar ik blijf het vreemd vinden dat alle ondelen het wel op een ander mobo doen 8)7 |:(

Verwijderd

Mja da's idd raar. Staat er toevallig een condensator bol op je mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 12:30:
Mja da's idd raar. Staat er toevallig een condensator bol op je mobo?
Na ik heb een andere videokaart geprobeert maar dat helpt niet en een bolstaande condensator kon ik niet vinden er kwam ook geen vloeistof uit of iets dus das t ook helaas niet |:(

Verwijderd

Tjonge dit schiet niet op. Je kunt nog eens proberen een andere voeding te gebruiken. Het geheugen had je al getest in een ander systeem zei je. Heb je ook al geprobeerd ander geheugen op dit mobo te zetten?
Tis een beetje onwaarschijnlijk dat dit zal helpen maar je weet het niet. Anders moet ik denk ik concluderen dat er iets mis is met je mobo :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 13:06:
Tjonge dit schiet niet op. Je kunt nog eens proberen een andere voeding te gebruiken. Het geheugen had je al getest in een ander systeem zei je. Heb je ook al geprobeerd ander geheugen op dit mobo te zetten?
Tis een beetje onwaarschijnlijk dat dit zal helpen maar je weet het niet. Anders moet ik denk ik concluderen dat er iets mis is met je mobo :(
Nee t schiet idd niet op want de voeding is t niet en met ander geheugen PC2100 256MB van Twinmos (bedankt voor t lenen Steef :*) ) werkt ook niet |:( het gekke en aller vervelendste is dat dit al mn 2e K7n2 delta-l moederbord is :( want de vorige had t zelfde probleem maar daarhad ik t zelfde fsb geprobeerd met pc2700 geheugen en d8 dat t daardoor kwam maar helaas er is gwoon iets mis met die MSI moederborden denk ik want wat mij ook al was opgevallen was dat je van de 175fsb direct naar 177 fsb ging en dat was bij alletwee de moederborden 8)7 F**k MSI

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
Jij ook al dat probleem? Join de club:

[rml][ Mem] Werkt wel in pc1, niet in pc2[/rml]

En kijk eens op deze link of je geheugen wel bij de testreports staat:

http://www.msi.com.tw/htm...estreport/6570/memory.pdf

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
Sorry, dubbelpost

[ Voor 92% gewijzigd door Ziroccan op 26-10-2003 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ziroccan schreef op 26 October 2003 @ 13:27:
Jij ook al dat probleem? Join de club:

[rml][ Mem] Werkt wel in pc1, niet in pc2[/rml]

En kijk eens op deze link of je geheugen wel bij de testreports staat:

http://www.msi.com.tw/htm...estreport/6570/memory.pdf
Dit Kingston geheugen heb ik speciaal laten bestellen omdat dit wel in het testreport staat van MSI. Maar het viel mij op dat er ook een speciale functie bij dit msi bordje is dat heet
"DMI = Desktop Management Interface wich records your mainbord specifications."

Dit staat bij Mainbord Specifications in het begin van de Quick Users Guide onder "Bios''

Misschien dat hier in door een fout in de bios de geheugen specificaties word opgeslagen van je laatste instellingen en dat bij een bepaald fsb iets van je timings van je geheugen word aangepast dat vervolgens niet overeenkomt met de opgeslagen specificaties in dat DMI waardoor hij dus niets meer accepteerd

Verwijderd

Topicstarter
http://www.msi.com.tw/pro...1c&hilight=msi+k7n2+delta

Weer zo'n probleem geval op t forum van MSI
ben nu daar aan t zoeken voor het probleem/ oplossing

Hier zag ik ook de volgende tekst staan:
I work at a computer store and have got in the area of 10 Bad Delta K7n2 Mobos. Id take it back. Change for a new board. Some would not post at all while others would post only one time. ITs a known issure called Nforce 2 Instant death......

Er zijn gewoon heeeeel veeeeel problemen met dit moederbord:
http://www.msi.com.tw/pro...7eb252a1919546f267&page=2

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yes Yes :*) ,

Heb nu de safe mode enabled van je geheugen en nu boot ie teminste weer!!!!

updat komt nog

Update:
Als je bij je MSI K7N2 heb je twee jumpers links onder je proc als je daar de meest rechtse er af haalt kan je weer overclocken

Als dat niet werkt dan kan je eerst nog ff de "safe mode" proberen
dat doe je door de meest linkse jumper te verzetten en de meest rechtse er ook af trekken. Dan draait hij eerst op de laagste snelheden maar hij zou wel moeten booten en dan als ie weer boot kan je hem weer terug zetten.

Edit:
Ik heb gemerkt dat dit niet bij iedereen werkt ik zou t wel proberen en zelf ook creatief zijn om jumper settings te testen van je fsb en bios

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 07:31 ]

Pagina: 1