Ik ben aan het proberen van met VB.net aan mijn mysql servertje te geraken.
Ik ben eerst een uur of twee-drie met MySQLDriverCS bezig geweest. Die kon
connecteren. Maar zodra ik probeerde te fillen kreeg ik problemen.
Dit resulteert in deze fout bij de fill
http://users.pandora.be/Squal/VBfoutMySQLdriverCS.jpg
Ik heb al geprobeerd een datatable te gebruiken ipv een dataset en ik heb een
reader gebruikt (deze werkte, maar daar kon ik de grid niet automatisch mee
opvullen, wat met een set en table wel lukt), maar altijd kreeg ik deze fout.
Ah ja, ik heb ook eens het fillschema proberen aan te passen, maar dit maakt geen
verschil.
Dan ben ik maar op zoek gegaan naar een andere tussenschakel en heb ik ByteFX
gevonden, maar deze wil nog niet eens een connectie maken. Waarom snap ik
niet. Ik ben er honder procent zeker van dat de connectie string juist is, ik heb er
ook een message box ingezet die eerst user, pass, server en db laten zien die de
connectie gebruikt, en deze kloppen met de gegevens in de connectiestring. Dus
het zou moeten werken. Maar toch niet dus.
Dit is de fout die ik krijg op de open (hier zit trouwens een exceptionhandler in
omdat deze over een excetionklas beschikt, de eerste niet).
http://users.pandora.be/Squal/VBfoutByteFX.jpg
Als iemand de fout ziet bij ook maar één van deze twee dingen, zou je mij dan aub
kunnen helpen?
PS: werkt de searchfunctie bij niemand meer of alleen bij mij?
Ik ben eerst een uur of twee-drie met MySQLDriverCS bezig geweest. Die kon
connecteren. Maar zodra ik probeerde te fillen kreeg ik problemen.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Dim conVidz As MySQLDriverCS.MySQLConnection Dim conString As MySQLDriverCS.MySQLConnectionString Dim rstFilms As DataSet Dim daVidz As MySQLDriverCS.MySQLDataAdapter Dim comFilms As MySQLDriverCS.MySQLCommand Dim reader As MySQLDriverCS.MySQLDataReader conString = New MySQLDriverCS.MySQLConnectionString("localhost", "vidz", "PHP", "") conVidz = New MySQLDriverCS.MySQLConnection(conString.AsString) conVidz.Open() comFilms = New MySQLDriverCS.MySQLCommand("select * from films", conVidz) daVidz = New MySQLDriverCS.MySQLDataAdapter() rstFilms = New DataSet() daVidz.SelectCommand = comFilms daVidz.Fill(rstFilms) DataGrid1.DataSource() = rstFilms DataGrid1.Show() |
Dit resulteert in deze fout bij de fill
http://users.pandora.be/Squal/VBfoutMySQLdriverCS.jpg
Ik heb al geprobeerd een datatable te gebruiken ipv een dataset en ik heb een
reader gebruikt (deze werkte, maar daar kon ik de grid niet automatisch mee
opvullen, wat met een set en table wel lukt), maar altijd kreeg ik deze fout.
Ah ja, ik heb ook eens het fillschema proberen aan te passen, maar dit maakt geen
verschil.
Dan ben ik maar op zoek gegaan naar een andere tussenschakel en heb ik ByteFX
gevonden, maar deze wil nog niet eens een connectie maken. Waarom snap ik
niet. Ik ben er honder procent zeker van dat de connectie string juist is, ik heb er
ook een message box ingezet die eerst user, pass, server en db laten zien die de
connectie gebruikt, en deze kloppen met de gegevens in de connectiestring. Dus
het zou moeten werken. Maar toch niet dus.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Dim strConnection As String Dim ConMySQL As MySqlConnection Dim MyDataAdpt As MySqlDataAdapter = New MySqlDataAdapter() Dim MyDataSet As DataSet = New DataSet() strConnection = "server=localhost;database=vidz;user=PHP;pwd=" Try ConMySQL = New MySqlConnection(strConnection) MsgBox(ConMySQL.User & " " & ConMySQL.Password & " " & ConMySQL.DataSource & " " & ConMySQL.Database) ConMySQL.Open() MyDataAdpt.SelectCommand = New MySqlCommand("SELECT * FROM films", ConMySQL) MyDataAdpt.FillSchema(MyDataSet, SchemaType.Mapped) MyDataAdpt.Fill(MyDataSet) DataGrid1.DataSource = MyDataSet DataGrid1.DataMember = "Table" Catch Erro As MySqlException MsgBox(Erro.ToString, MsgBoxStyle.Critical) End Try |
Dit is de fout die ik krijg op de open (hier zit trouwens een exceptionhandler in
omdat deze over een excetionklas beschikt, de eerste niet).
http://users.pandora.be/Squal/VBfoutByteFX.jpg
Als iemand de fout ziet bij ook maar één van deze twee dingen, zou je mij dan aub
kunnen helpen?
PS: werkt de searchfunctie bij niemand meer of alleen bij mij?
[ Voor 14% gewijzigd door Squall-sX op 26-10-2003 15:23 ]