Toon posts:

[WinXP] Servicepack 1 geinstalleerd: systeem traag *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb WinXP PRo NL

Heb onlangs Servicepack 1 geinstalleerd.
Daarna was mijn systeem opvallend veel trager in gebruik dan voorheen.
Het leek me zo sterk dat dat door deze update zou komen, echter, na verwijdereing ervan was mijn systeem weer als voorheen.
(??!)
is dit probleem bekend, zoja, wat er aan te doen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vanwege een even niet werkende search kan ik op GoT er geen discussies over vinden, maar [google=xp sp1 traag] gaf als een van de eerste hits
Windows XP Service Pack 1 vertraagt systemen als newsitem op de frontpage :Y)

offtopic:
Titeledit, zie WOS Policy :)

Maar lees dus even dat nieuwsitem en de links erbij :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Bij mij is WindowsXP Pro (met SP1 geintegreerd) inderdaad ook traag. Nou is traag een relatief begrip, maar met anderhalve gieg aan ram, een 120 gb 7200 rpm schijf, en een AMD op 2100 mhz mag je toch verwachten dat menu's, submenu's en de rest van de hele interface "instantly" reageert. Niets is inderdaad minder waar. Het oproepen van eigenschappen van files, het afsluiten van programma's, het starten van verkenner, configuratiescherm, startmenu en het starten van een internet explorer instantie gaat niet langzaam, maar bij lange na niet zo snel als bij Windows2000.

Sinds m'n eerste PC (een AMD met Windows95) hoopte ik bij elke nieuwe versie van windows dat de snelheid zou verbeteren, maar op een een of andere manier zijn de prestaties van elke nieuwe versie van Windows op een gemiddeld systeem even snel/traag als z'n voorganger. Het lijkt wel of de snelheid en soepelheid bij elke versie van Windows dusdanig achteruit gaat, dat alleen een monster PC dit nog kan compenseren en zo redelijke prestaties neer kan zetten.

Windows95 draaide op een P1-90 mhz met 8 MB ram net aan en met 16 mb ram ging het al soepel. 32 Mb was al beter. Windows98(se), met nog steeds hetzelfde startmenu, dezelfde windows verkenner en internet explorer begint pas okee te werken met 32 mb of meer, waarbij 128 aanzienlijk beter is. Windows ME sla ik maar even over... :P, dat was namelijk een vergissing van MS :) Windows2000 heeft toch wel een P200 nodig met 128 mb. Ondertussen zitten we nog steeds aan het vertrouwde startmenu vast in combinatie met de desktop, de windows verkenner en de internet explorer. En dan nu, alweer eind 2003, waarbij computers rekenen in gigahertzen en een halve gigabyte aan RAM en meer hebben, waarbij harde schijven bijna allemaal 7200 rpm zijn en al lang de 120 gb grens voorbij zijn en waarbij een Geforce 4 eerder standaard dan uitzondering is:

Waarom, o waarom kan een interface die sinds Windows95 in grote lijnen nog steeds hetzelfde is gebleven (uitgaande van de classic style) niet gewoon direct en/of instantly reageren? Want laten we eerlijk zijn, dit zoveelste topic over "XP SP1 traag" is onomstotelijk het bewijs dat Xp SP1 inderdaad tra(a)g(er) is.

Afgelopen week heb ik bij een vriend van me z'n nieuwe Apple G5 mogen aanschouwen. Dat OS is doordrenkt van visuele foefjes, geluiden en kleuren, maar weet toch bij elke klik of toetsaanslag direct resultaat te tonen... Niets is vervelender dan een systeem dat de gebruiker continu laat wachten, ook al gaat het om tienden van seconden.

Net zoals het op de MAC dus kan, kan het ook op de PC alleen is WindowsXP SP1 daar klaarblijkelijk niet het goede middel voor. Mijn suggestie is dan ook: Of XP zonder service pack of Win2K met Service Pack 4. Voor mij was de keus al snel Win2k :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je uitgebreide reactie,
Maar mensen, is er dus geen oplossing als je wél SP1 wilt behouden?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Je kan geloof ik bij MS een patch bestellen die het geheugenmanagement weer aanpast zoals dat zonder SP1 is... de vraag is alleen of dat jouw probleem oplost

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kan me wel vinden in je verhaal, Undertaker2, maar op het systeem waar ik nu achter zit verschijnen alle menuutjes etc. gewoon instantly (ja, XP SP1 ja, en niet in de Classic style).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1