Toon posts:

ghost maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nwe harddisk gekocht.

Huidige disk is 20 gb met 3 partities met XP als besturingssysteem.

De nwe disk is 80 gb

Ik wil nu met ghost de partitie overzetten. Op wijst het zich allemaal van zelf. Echter wanneer ik ga overzetten dan gaat hij aan de gang en komt ie continu bad sectors tegen die hij dan markeert? Na een nacht heeft ie 186.000 clusters gedaan en ongeveer 4 mb overgezet?

Heeft iemand wel eens gewerkt met ghost en komt dit bekend voor?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Komt ie bad sectors op je nieuwe disk tegen? Pak een 9x bootflop, en tik format d: (als dat de driveletter van de nieuwe disk is). Probeer het dan eens overnieuw :)

wat heb je trouwens allemaal al geprobeerd? je zou natuurlijk iets meer info kunnen geven over alles dat je natuurlijk al geprobeerd hebt O-)

[ Voor 32% gewijzigd door G33rt op 26-10-2003 11:05 ]

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Waaom niet beide schijven tegelijkertijd er in hangen en dan de meeste data gewoon overzetten. Van de eerste partitie van je oude schijf kun je dan een ghost image op de tweede patitie van je nieuwe schijf laten zetten. Vervolgens restore je dan de ghost image van je tweede partitie naar de eerste patitie van je nieuwe schijf.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat die bad sectors op je 20Gb schijf zitten. Zo niet dan zou ik maar direct die nieuwe schijf terugsturen.

Ik heb je probleem nog niet meegemaakt, maar je zou eens kunnen kijken naar de commandline opties van Ghost (als je natuurlijk de DOS versie gebruikt, gewoon ff "ghost -?" oid intikken). Ik dacht dat er een optie tussen zat die bv bad sectors moet negeren.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
mikejarod schreef op 26 oktober 2003 @ 11:09:
Ik neem aan dat die bad sectors op je 20Gb schijf zitten. Zo niet dan zou ik maar direct die nieuwe schijf terugsturen.
je kunt em natuurlijk altijd eerst proberen te formatteren, meteen terugsturen is ook wat overbodig. krijg je daarna nog steeds die error en is het is nieuwe hd zou ik meteen terug naar de winkel gaan :)

Verwijderd

Gewoon je oude HD eerst scandisken; je nieuwe formatteren, en daarna een scandisk + oppervlaktecontrole erachter doen.

Maar zowiezo lijtk het mij handiger om gewoon je nieuwe HD als hoofdschijf te gebruiken; hier een frisse Windows installatie op te gooien, en later je data die je nodig hebt te kopieeeren.

[Edit: als je NIEUWE harddisk bad sectors heeft -> terugsturen maar!]
Pagina: 1