[98] Harde schijf niet zichtbaar in Apparaatbeheer*

Pagina: 1
Acties:

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Hoe kan ik m'n harde schijf weer zichtbaar maken onder apparaatbeheer in windows 98?

Ik wil namelijk DMA inschakelen voor de harde schijf...

Anders iemand die weet hoe je DMA via het register kan inschakelen voor apparaten?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Euh, je hebt een SCSI harde schijf op een quad opteron moederbord, neem ik aan (want je zegt zelf niet wat je hebt). In dat geval wil ik ff weten welke plank je hebt, en hoe je in hemelsnaam ONDER de 512MB zit met een quad opteron.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Weet niet hoe het in Win98 zit, maar in 2000/XP stel ik het volgens mij in via de IDE-controller, dus afhankelijk van welk kanaal de HDD op zit ofwel aanpassen bij Primaire IDE, ofwel bij Secundaire IDE.

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Nee, ik heb gewoon een IDE-harde schijf op een QDI moederbord,

draait ook wel onder DMA normaal gesproken, maar ik had laatst een crash bij het uitzetten van m'n pc en sinds die tijd is DMA weer niet actief en kan ik het ook niet instellen onder apparaatbeheer omdat daar de harde schijf niet wordt weergegeven

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
-knip-

Doe dit maar niet ;)
Zet dit maar eventjes op een webserver (eg: je website space) en maak maar een linkje hiernaar.

[ Voor 100% gewijzigd door elevator op 26-10-2003 10:43 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

erg leuk :(

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

hp38guser,

Alsnog welkom op GoT.
Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waaraan een topic moet voldoen - zo is het belangrijk dat je zelf moeite doet voordat je een topic opent, en dat je topicstart voldoende informatie bevat.

Ik kan me voorstellen dat op deze vraag het erg moeilijk zoeken is - maar probeer wel vanaf het begin af aan al zoveel mogelijk informatie te geven, en pas hiermee ook even je topicstart aan. Hiermee voorkomen we dat mensen eerst heel veel vragen aan jou moeten gaan stellen om vervolgens pas over een oplossing te kunnen gaan nadenken :)

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Nou, mijn verontschuldigingen voor het plaatsen van een lijst met systeemapparaten,

ik heb inmiddels de oplossing al gevonden,

de computer in de veilige modus opgestart,
in apparaatbeheer alle ide-controllers, diskettecontrollers, en schijfen en cd-roms
verwijderd,

daarna computer opnieuw opgestart,

nu werkt het wel weer, dit is volgens mij wel een goede aanpak :)

Pagina: 1