[Winamp 5] Niet 5 maar alleen 2 boxen geluid?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hey guys.. Ik heb Windows XP vandaag opnieuw geinstalleerd en ben alle windows updates en allerlei programma's aan het installeren. Ik heb meteen Winamp 5 geinstalleerd (Ik gebruikte eerst Winamp3) en ik moet er met alle lof over praten ;) maar wel 1 probleem: Winamp 5 geeft alleen geluid door aan 2 boxen van me 5.1 setje... Terwijl Windows Media Player en Winamp3 dit netjes door alle boxen doen.
In Windows bij instellingen van geluidskaart staat het netjes op 5.1.
En in Winamp 5 kan ik niets in de instellingen vinden. Ik heb de Waveout en Directsound geprobeerd maar het blijft maar door 2 boxen komen.... Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Dat heb ik ook gehad (alleen ik heb vier boxen ;) ), en ik heb geen flauw idee wat ik heb gedaan...Want nu werkt het wel :?
Ik kijk even :)

EDIT: het enige wat ik kan vinden is dat je bij preferences van directsound -> Other -> Volume control on heb 8)7

Maar hij doet het nu wel bij mij en ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat heb gefixt :? Iemand anders....?

[ Voor 55% gewijzigd door Oguz286 op 26-10-2003 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Oguz286 schreef op 26 October 2003 @ 10:06:
Dat heb ik ook gehad (alleen ik heb vier boxen ;) ), en ik heb geen flauw idee wat ik heb gedaan...Want nu werkt het wel :?
Ik ben net klaar met alle windows updates downloaden en na herstart komt het nog steeds door 2 boxen :P Dus aan Windows ligt het niet denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Dutchmega schreef op 26 October 2003 @ 10:11:
[...]

Ik ben net klaar met alle windows updates downloaden en na herstart komt het nog steeds door 2 boxen :P Dus aan Windows ligt het niet denk ik :)
Oguz286 schreef op 26 oktober 2003 @ 10:06:

EDIT: het enige wat ik kan vinden is dat je bij preferences van directsound -> Other -> Volume control on heb 8)7

Maar hij doet het nu wel bij mij en ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat heb gefixt :? Iemand anders....?
Volumecontrol staat bij mij al standaard aan :Y) en uitzetten geeft geen verschil })

Edit2: Hm.. Per ongelijk quote gedaan ipv edit :P

[ Voor 8% gewijzigd door Dutchmega op 26-10-2003 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 19:33
Bij mij heeft het geholpen om bij plugins > output > directsound configureren te klikken, daar kun je in het eerste tabblad je vinkje zetten bij 'Allow hardware acceleration.
Dan krijg je overigens geen geluid uit je center speaker, maar wel uit de overige 4.

edit:

hihi >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.B op 26-10-2003 10:19 ]

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem directsound output, configure, stel je geluidskaart in en vink hardware acceleration aan, bij mij (C-media CMI8738 onboard) werkte dat.
edit: grrr..... }:O

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
OMG, klopt, dat had ik aangezet * Oguz286 voelt zich ontzettend stom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Bedankt.. Dan ben ik al een heel stuk verder :P Jammer dat de center het niet doet ermee...
Nog wel 1 ding: Het lijkt alsof het geluid slechter is geworden of is dat verbeelding?

EDIT: SB Live 5.1 player

[ Voor 8% gewijzigd door Dutchmega op 26-10-2003 11:21 ]

Pagina: 1