computer "bevriest" (loopt vast)

Pagina: 1
Acties:

• jasperkock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:31
Hallo,

Ik heb al enige maanden een probleem: hij loopt vast!

Mijn specificaties:

amd 2600 pro
asus a7v8x atx socket a
512Mb DDR 333mhz
Club 3d radeon 9600 pro
windows xp home

Ik heb al in andere forums gepost, maar daar wisten ze niets: mijn hoop is op jullie gevestigd.
Mijn verhaal:
Enige maanden geleden kocht ik bovenstaande computer en eigenlijk van begin af aan was er dit probleem: hij loopt vast: alleen reset of power knop werken nog.

Ik dacht dat het een incidenteel probleem met een bepaald spel was, maar later ging hij het ook bij internet en andere spellen doen, ik heb toen op internet gezocht, en de laatste drivers voor videokaart en moederboard gedownload: dit resulteerde erin dat sommige programma's (c&c generals demo) het nu iets langer deden dan het opstartfilmpje (daar liep die al meestal vast). MAAR nu liepen andere programma's weer meteen vast (mohaa demo).
Ik heb toen de oude drivers weer geinstalleerd en toen was het weer zoals eerst.
Ik heb toen op www.helpmij.nl gepost: daar dachten ze: OF warmte OF iets anders...ik ben naar de winkel gegaan: extra fans erin: geen resultaat.
Weer terug naar de winkel: en na een week kwamen ze erachter dat mijn processor kapot was...een nieuwe besteld, en na een aantal weken was die eindelijk binnen (maar dat is een ander verhaal: klote winkel). Probleem niet opgelost!!!!!
Dat was een week geleden, en door drukte ben ik er niet toegkomen om weer terug naar de winkel te gaan: eerlijk gezegd denk ik ook niet dat zij iets weten...

Ik denk erover om windows opnieuw te installeren, maar ik heb xp nog nooit ge-reinstalleerd, en weet niet of dit nu wel zo verstandig is...

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?
Bovendien denk ik dat die kapotte processor dus is veroorzaakt door dit probleem: en niet dat het probleem komt van die kapotte processor...

Dit probleem komt voor bij:
c&c generals demo
mohaa demo
Highland warriors demo
internet
of gewoon als ik switch tussen programma's

Helpmij threat: http://www.helpmij.nl/for...433d7c53b&threadid=130376

Alvast hartelijk bedankt, ik ben echt ten einde raad,

Jasper Kock

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 23:05
Ik zou toch eens proberen windows xp te herinstalleren, enne een radeon 2600pro ? wauw :D

edit: als ik toch aan het mierenneuken ben (ff plat gezegt) je RAM loopt ook wat traag op die 33 Mhz die je aangeeft.

[ Voor 41% gewijzigd door RonaldMade op 26-10-2003 09:43 ]

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

1: Ik zou proberen je geheugen eens te testen met memtest, hier te downloaden :

http://www.memtest86.com/

2: Probeer eens op te starten met de knop *del*(bios) en dan default bios settings

3: liggen de problemen niet daar dan terug naar de winkel en vragen of ze je pc opnieuw willen installeren.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• jasperkock
oops...9600 pro en 333mhz dan he.

Ok, ff dat progammatje proberen...resultaten volgen dadelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door jasperkock op 26-10-2003 11:00 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou dat ding gewoon op de toonbank van die winkel dumpen met de boodschap "hij doet het niet, zoek het maar uit, lukt het niet wil ik mijn geld terug".

Er zijn wel wat dingen die je zelf zou kunnen proberen.
iig memtest (waar je nu mee bezig bent :P)
bios flashen (mijn bak loopt ook vast met een bepaalde biosversie wat resulteert in een spontane reboot).
eventuele extra hardware (netwerkkaart, geluidskaart e.d. eruit halen en kijken of het probleem dan blijft).
chipsetdrivers installeren is ook niet onverstandig.

• jasperkock
bij memscan geen fouten gevonden: het eventjes duurden meer dan 5,5 uur...

Toch maar xp reinstalleren dan...
Bedankt allemaal.
Pagina: 1