Toon posts:

[XP] Blauw scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft weer eens wat gedaan met zijn pc, met als resultaat dat hij nu bij het booten van XP een blauw scherm krijgt.

Hij geeft één of andere foutmelding over nieuwe hardware die niet goed geinstalleerd is, maar er is helemaal niets geinstalleerd. Je komt daarna echt met geen mogelijkheid meer verder. Systeemherstel werkt niet, actieve directory terug zetten ook niet. Het enige wat ik nog kan bedenken is formatteren, maar daar zit ik nu ook niet echt op te wachten.

/me misschien dat hier al wel eens een topic over voorbij gekomen is maar ik krijg de search niet aan de praat.

Owja dit is de hardware wara het om gaat:

MSI k7t pro 2a
duron 800
512mb 133
radeon 8500

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Wat voor BSOD melding krijg je, je kunt hier Windows XP en 2000 BSOD guide na kijken wat er aan de hand is. Verder zou je in Safe Mode opkunnen starten of gebruik kunnen maken van de Last Known Good Menu option of hoe dat ook heet...het is echt nog veel te vroeg hiervoor :S

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 26 October 2003 @ 09:36:
Wat voor BSOD melding krijg je, je kunt hier Windows XP en 2000 BSOD guide na kijken wat er aan de hand is. Verder zou je in Safe Mode opkunnen starten of gebruik kunnen maken van de Last Known Good Menu option of hoe dat ook heet...het is echt nog veel te vroeg hiervoor :S
Voor die bsod melding moet ik nog even kijken, maar veilige modus en laatste bekende goede configuratie werken ook niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin maar even met de exacte melding op te zoeken, en de bovenstaande guide goed door te lezen. Probeer ook duidelijke informatie te geven (met "Hij geeft één of andere foutmelding over nieuwe hardware die niet goed geinstalleerd is" kunnen we echt helemaal niets ;) ), en update je posts hier eventjes mee :)