[w2k]Xircom Ethernet probleem.

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
Hoi, ik heb hier een toshiba satellite pro 4280 met Windows 2000 geinstalleerd, geen servicepacks e.d.

Ik had nog een Xircom Ethernet+33k6 (CEM33) adapter liggen en gebruik die om het ding op de lan te krijgen thuis (Freesco router + 10/100 switching hub.

Nu is er echter een probleem, soms doet de kaart het wel en soms niet. Het is niet zozeer de kaart, Windows geeft aan dat ie wel kan zenden, maar niet ontvagen en de router pingen ofzow gaat dan ook niet. De lampjes op de minidoc branden wel, ook word er aangegeven dat er activiteit is.

Het probleem is vaak opgelost als ik de kaart een paar keer uit zijn slot trek en in de andere terugdouw, soms moet dit meerdere keren voordat ie het doet.

een vreemd gedrag is ook dat als de laptop aan het netwerk hangt, en een van de gewonde desktop pc's is iets aan het downloaden, maakt niet uit wat, dan begint het activiteitslampje te knipperen op de minidoc (minidoc is een kastje wat je in de kaart prikt, deze heeft een 10BaseT en analoog modem aansluiting).

Nu vraag ik me af of het een software of hardware probleem is.

de search, de site van xircom, de windows 2000 knowledge base leverde niet veel op.

heeft iemand dit eereder meegemaakt?

Verwijderd

Ja, ik heb 3 Xircom kaarten met hetzelfde euvel: 2 Ethernet only kaarten en 1 Ethernet/modemkaart

Het is een hardware probleem. Je moet een beetje aan de stekker in de Xircom bewegen totdat die het wel doet. Van andere mensen hoor ik hetzelfde. Het lijkt dus een bekend Xircom euvel te zijn.

Maar ik zou de kaart niet wegdoen. Deze Xircom 100 mbit kaarten zijn vele malen sneller dan bijv. 3Com 100 mbit kaarten.

• LiquidSmoke
die van mij is maar 10Mbit ;) maar snel genoeg voor wat ik ermee doe, en die keer da tik film kijk wacht ik wel een krappe 10 minuten.

maar welke stekker moet ik bewegen, de rj-45, die van de minidoc, of die kaart in het slot zelf?

Verwijderd

de rj-45

• LiquidSmoke
ah oke, maken de pinnen in de doc dan geen goed contact ofzow? met een klein pincetje zijn ze namelijk wel wat omhoog te buigen (eerdere ervaring :X )

Verwijderd

LiquidSmoke schreef op 27 October 2003 @ 11:37:
ah oke, maken de pinnen in de doc dan geen goed contact ofzow? met een klein pincetje zijn ze namelijk wel wat omhoog te buigen (eerdere ervaring :X )
Ik denk dat dat het is. Ik zou er niet aan klooien omdat je het alleen maar erger zou kunnen maken :)

Dat "contactprobleem" weegt niet op tegen de voordelen van de Xircom kaart, dus ik zou hem niet proberen te "repareren" :P

• LiquidSmoke
het zijn wel snelle kaartjes ja, ik heb jou tip geprobeerd en dat werkt ook niet altijd, soms moet ie echt gewoon deruit gehaald worden en in het andere slot worden gestoken (soms probeer ik dezelfde weer en dat werkt ook soms!) heel apart iig.
Pagina: 1