Windows herkent AOpen 4048 CDRW als CDROM drive?

Pagina: 1
Acties:

• sh0m
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-01 15:08
Mijn Aopen CDRW 4048 word sinds ik windows xp opnieuw heb geinstalleerd herkent door windows als een cd-rom drive... Ik heb de nieuwste firmware er al op gezet, maar dat helpt niets. Ik las nog iets over ASPI drivers, wat zijn dat?? en waar kan ik die halen voor mijn CDRW drive, want ik kan ze bij Aopen niet vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je soms enkele/meerdere brandprogramma's in je PC geïnstalleerd? En waar je ASPI drivers kunt downloaden kun je gewoon via Google vinden :) Lees verder ook eens de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows" voor meer tips en suggesties omtrent dit probleem.

Tot slot heb ik de titel verduidelijkt, het was veel te vaag en irritant (een vraagtekentje is genoeg, echt waar :) )

"CDRW CD-Rom drive???" >> "Windows herkent AOpen 4048 CDRW als CDROM drive?"

• sh0m
:D bedankt, maar ik heb alleen nero geinstalleerd, kga nu ff die aspi drivers zoeken, kon ze eerst niet vinden

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon "download aspi drivers" in Google invoeren, sim-pel :)

Ben je al wat opgeschoten met de tips/suggesties in de FAQ? Zie je niks in de Event Viewer (systeemlogboek)?

• sh0m
Khad daarvoor al bij de FAQ gekeken, maar werd daar niet echt veel wijzer van. Heb trouwens nu ook de nieuwste ASPI drivers, maar nu herkent windows hem nog als cd/dvd speler, ik zag net dat ik een firmupdate vergeten was, maar bij die updater staat de cdrw er helemaal niet meer bij. Dus het is eigenlijk alleen maar slechter geworden door die ASPI drivers :(

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 12:47
ik heb ook dat windows mijn cdrw brander herkent als cd-rom speler maar ik kan wel gewoon met nero cd branden

LinkedIn
BlackIntel

• sh0m
bij mij niet, bij nero staat alleen maar virtual drive image recorder :(

iemand nog andere ide(e?)ën?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Tijdje terug heb ik met mijn Plextor CD-schrijver ook het probleem gehad, dat XP 'em alleen als CD-lezer ziet. Dit was wel na een firmware upgrade van de Plextor, maar mogelijk wil deze oplossing nu ook voor jou werken.

1) Zet de brandfunctie in XP zelf uit (indien mogelijk dus) Dus via verkenner en de eigenschappen van de brander het vinkje uitzetten.
2) Uninstall alle brandprogramma's die je hebt.
3) Verwijder in apparaatbeheer beide IDE controllers.
4) Reboot zodat de IDE controllers en apparaten weer gedetecteerd worden.

Bij werkte alles hierna weer, zoals ik al zei, bij mij was het na een firmware upgrade van een Plextor, maar het is altijd te proberen natuurlijk :)
Pagina: 1