Oude IBM celly 366 overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 09:31

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Search gebruikt, niks gevonden dat echt relevant was...

Nou recent kreeg ik 2 van deze systemen in mijn hand gedrukt, waar in beide een celeron 366 en een intel 440BX based mobo inzat, an overclockers dream!

Nou ja, ik dus gelijk die BIOS in, maar zoals elke pre-built pc betaamt,...geen bios overclocking mogelijkheid, dr zitten wel dipswitches op het mobo maar de functie van de switches is niet echt duidelijk...

Nou heb ik softFSB gedowned, maar ja, die vraagt om een moederbod merk, en deze lijkt echt gefabriceerd te zijn door IBM, en dat staat er mooi niet bij. Bios van IBM bord zojuist geflashed maar dat gaf ook geen overklokmogelijkheid.

Hebben jullie nog ideen om deze geile combo van BX en celly 366 tot zijn maximale potentie te kunnen gebruiken?

pc typenummer is btw een PC 300GL model no. 6287-320

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

wat voor dipswitches/jumpers zitten er op?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik roep maar wat hoor,maar als je een pic maakt van het mobo, misschien is het gewoon een mobo van een merk, met ibm stikkertjes erop, en kunnen mensen het herkennen?

Of maakt ibm het echt allemaal zelf?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 22:24

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Softfsb kan ook werken aan de hand van de clockgenerator chips. (ICS,winbond,ic-works, imi,enz.) Zoek op je mobo naar deze chip, en kijk of deze in het rijtje voorkomt. Zo ja, mazzel. Zo nee, dan kan je geloof ik een plugin/file voor softfsb schrijven waarin je de informatie van jouw chip zet. Heb dit nog nooit gedaan, maar ik geloof dat het kan.

Uitzoeken waar de jupmers voor zijn is natuurlijk nog makkelijker.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Nou ik helemaal happy dus, ik had die chip gevonden (een 9148AM-60 voor de geinteresseerden) maar zodra ik "get fsb" doe flipt ie, zwart scherm en kapt ie... werkt dus niet echt :(

foto maken kan ik nu niet, heb ik de tools niet voor (zoals een digicam bijv :) ) maar goed het had toch moeten kunnen met die chip zou ik denken... zal wel weer een of andere vage beveiliging zijn of zo....

BTW er zitten geen jumpers op naast die bij de Cmos, en er zitten 6 dipswitches op. Chipset is dus intel 440BX en er zit geintegreerde video op (s3 trio) met ruimte voor uitbreiding, 2 Dimm spaces, 3 PCI sloten geen agp... zo te zien een SMSC bios..

WCPUID zegt over het mobo:
manufacturer IBM
model 6287320
chipset Intel i440BX/ZX rev C1
Southbridge intel 82371 (pIIX4)

en that's it (wat niet boeiende bios info..)

[ Voor 37% gewijzigd door Xtinction op 26-10-2003 14:06 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

en er staat geen text bij die switches?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Staat er op de stie van IBM geen info over de mobo zelf ? Handleidingen oid die je kunt downloaden ?
Want ik denk dat die dipswitches de fsb en voltages regelen.

dikzak

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 07:05

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:40
Is het niet veel leuker (en nuttiger) om het ding niet over te clocken maar in een toonbare kleine case te modden en als divx/dvd speler te gebruiken?

Of heb je er al speciale plannen mee waar ie voor getweaked moet worden?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
misschien geeft een programma alla Sisoft sandra meer informatie over he mobo?
en anders gewoon een VETTE koeler op die procesoor zetten en die dipswitches uitprobren en zien wat het effect er van is...

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Charly, hijs eigk voor me zus, maar het idee is wel een beetje hetzelfde, 366 mhz lijkt simpelweg niet genoeg voor de nieuwe zware Xvids en DivXen (op max quality), dus ik hoopte er eigk op dat dat verholpen kon worden door een iets verhoogde kloksnelheid...., daarna is een divX bak een uitstekend idee... 1 vraag though, kan je uberhaupt een coverter van een beeldschermuitgang (analoog) naar een tv krijgen?

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
hm ja die dipswitches, zou hij het pikken als ik em gewoon opeens op 433 zou laten lopen? (cel 366 was btw een van de best overklokbare procs uit die tijd, zou hij qua temp wel moeten kunnen trekken....

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 07:05
Die 66 MHz extra lijkt me geen probleem. Het koelblok is iig groot genoeg. Wat voor geheugen zit er eigenlijk in? 66 of 100 MHz?

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
volgens CPUid 1 strip kingston pc 100 en 1 strip mysterieus dane-elec pc-125....

wat overigens WEL een prob kan worden is die 75 oid mhz pci bus die je dan krijgt... geen idee of die pci kaarten dat trekken (modem, soundcard en NIC)

hoe regelt een dipswitch het eigenlijk.... gooit die alleen de FSB om of weet ie op de een of andere vage manier de multiplier ook te beinvloeden?

[ Voor 66% gewijzigd door Xtinction op 26-10-2003 17:08 ]

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
75 mhz PCI bus !!, uhh dat is dus meer dan de dubbele snelheid meer :P logisch dat die het niet trekt haha :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

caspergt schreef op 26 October 2003 @ 17:12:
75 mhz PCI bus !!, uhh dat is dus meer dan de dubbele snelheid meer :P logisch dat die het niet trekt haha :P
66MHz bus levert 66/2 = 33 PCI bus
75MHz bus levert 75/2 = 37,5 PCI bus

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
hehe LOL n44bfout :D

soz daarvoor, maar je begrijpt wat ik bedoel, i kwas even in verwarring met de AGP port....
Pagina: 1