Regelmatig heb ik dat ondertitels niet in het midden van het scherm geplaatst worden maar meer naar rechts. Nou ben ik opzoek naar een manier om de ondertitels links uit te lijnen.
Met BSPlayer zelf kun je dat niet regelen, alleen de font en de verticale positie.
Nu maak ik ook gebruik van ffdShow. Daar kun je iets meer aan de ondertitels instellen. Waaronder ook de horizontale positie. Wanneer ik die op 0 zet (uiterst links) dan staat een 2 regelige ondertitel als volgt:
Wanneer ik de horizontale positie verhoog, wordt eerst de korste regel gecentreerd met de langste en daarna pas worden beide regels naar recht verschoven:
Ik moet trouwens wel toegeven dat dit onder het kopje, klein leed valt, des-al-niet-te-min stoort het mij wel
Met BSPlayer zelf kun je dat niet regelen, alleen de font en de verticale positie.
Nu maak ik ook gebruik van ffdShow. Daar kun je iets meer aan de ondertitels instellen. Waaronder ook de horizontale positie. Wanneer ik die op 0 zet (uiterst links) dan staat een 2 regelige ondertitel als volgt:
code:
In principe goed, maar toch te dicht bij de rand. Ik wil het dus in zijn geheel iets naar recht.1
2
| Bla bla bla bla bla bla, bla bla bla bla |
Wanneer ik de horizontale positie verhoog, wordt eerst de korste regel gecentreerd met de langste en daarna pas worden beide regels naar recht verschoven:
code:
1
2
| Bla bla bla bla bla bla,
bla bla bla bla |
code:
Met andere worden: meerdere regels ondertitels kunnen niet anders uitgelijnd worden dan centraal of helemaal tegen de rand van het scherm. Of zie ik nog iets over het hoofd?1
2
| Bla bla bla bla bla bla,
bla bla bla bla |
Ik moet trouwens wel toegeven dat dit onder het kopje, klein leed valt, des-al-niet-te-min stoort het mij wel