is prijs verschil gerechtvaardigd Club 3D > Hercules Radeon

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een kaart die toch wil presteren maar niet gelijk €300 tot €400 kost... dat heb ik er namelijk niet echt voor over. Op het ogenblik heb ik het systeem in mijn sig. Daarnaast ben ik uit componenten die ik hier en daar weggehaald heb een Athlon MP 2000+ systeempje inelkaar aan het zetten, hier heb ik dus nog een leuke video kaart voor nodig. Wat ik er mee ga doen ... hij gaat als Windows 2000 server draaien met VMware waarmee meerdere servers worden gesimuleerd o.a. Windows NT en Novell 5.x.

Daarnaast wordt het systeem Dual boot met Windows XP zodat er ook mee gegamed kan worden... Ik ben nu de volgende kaarten tegen gekomen :

Club 3D Radeon 9700 Pro 128MB DDR : €249
Sapphire Atlantis Radeon 9700 Pro 128MB DDR : €314
Hercules 3D Prophet Radeon 9700 Pro 128MB : €439

of

Hercules 3D Prophet Radeon 9500 Pro 128MB : €240

nu vraag ik mij een paar dingen af :

1. is de kwaliteit van de Hercules kaart nu zoveel beter dan van de Club 3D dat het prijs verschil gerechtvaardigd is ?

2. Of kan ik als ik ook een beetje kwaliteit wil beter voor de 9500 Pro gaan in plaats van b.v. de Club 3D 9700 Pro ?

Een prijs verschil tussen de 9700 Pro van Hercules en Club 3D van bijna €200 vindt ik namelijk een beetje heel erg veel.

Overigens heb ik deze prijzen uit de "pricewatch"

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:53

ErA

Dit is heeeel moeilijk te beantwoorden. De 1 zweert bij club3d. De ander bij hercules. Club3d is goeiekoper. Hercules schijnt mischien kwalitatiever te zijn.

Aan jou de taak om reviews te lezen en te kijken of het jou dat extra geld waard is.

offtopic:
ik heb club3d en ben ruim tevreden

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Zeker wel voor die Club3D gaan :) Het verschil tussen die kaarten is echt vrij klein. Sterker nog, ik hoor vaker problemen over Hercules kaartjes dan andere merken. Het enige wat (vooral bij de wat goedkopere kaartjes) vaak echt slecht is, is de koeler. Maar voor dat prijsverschil kun je er een mooie passive Zalman koeler opzetten. Verder zit er ook nog wel verschil in wat er voor extra's bijgeleverd wordt als games enzo. Daarvoor moet je ff op de sites van de verschillende fabrikanten kijken. Als er nou echt veel verschil in zit zou die Sapphire ook wel een goede keus kunnen zijn.
_Dune_ schreef op 26 October 2003 @ 00:33:
Ik ben idd wat review en topics door gegaan, tenminste ik heb wat topics proberen op te zoeken. Om de een of andere reden kan ik met de search niet eens iets vinden op het woord Radeon, het zal aan mij liggen maar ik heb iedere keer ruzie met de search op GOT :'( ...
De search is idd weer eens down :|

[ Voor 36% gewijzigd door kutkip op 26-10-2003 00:36 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik ben idd wat review en topics door gegaan, tenminste ik heb wat topics proberen op te zoeken. Om de een of andere reden kan ik met de search niet eens iets vinden op het woord Radeon, het zal aan mij liggen maar ik heb iedere keer ruzie met de search op GOT :'( ...

Wat ik over de Club 3D kaart ben tegen gekomen is dat deze wel eens wat slechter afgewerkt zijn, er sprak iemand zelfs over dat de geheugen chips niet eens echt recht waren :? ...

Maar ik bedoel een prijs verschil van €200 volgens mij mag Hercules goud vergulde heatsinks gebruiken. en ik kan je verzekeren dat hebben ze niet, ik heb namelijk een 9500 Pro van Hercules sinds mei dit jaar, en ik moet zeggen die fan is niet alles als ik de Pc uitschakel hoor je hem ratelend tot stilstand komen |:(

Vandaar mijn vraag ook is Club 3D kwalitatief echt minder .... ?

Reactie op "kutkip" :

Ik wilde de fan van mijn Hercules 9500 Pro idd gaan vervangen voor een Zalman heatsink, maar helaas blijkt dat dus niet te passen door de heatsinks die op het geheugen zijn geplaatst en die wil ik er ook niet afhalen aangezien ze altijd behoorlijk op temperatuur komen...

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 26-10-2003 00:36 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

offtopic: die pricewatch klopt vaak niet heb ik gemerkt, klik eens door tot je bij de verkopende site bent en ineens staat een hogere of lagere prijs of is ie niet leverbaar meer.

offtopic: de search funktie is offline, ligt aan niemands computer, hierover kan je lezen in catagorie BUGS, aangeraden wordt google te gebruiken tot dat probleem met search opgelost is

Ontopic: overigens heb ik zelf veel meer vertrouwen in hercules dan club3d

een 9500 kopen.....
mja je kan hem modden enzo mja.......
maar als dat niet lukt? als ie kapot gaat of gwoon amper valt over te klokken? het is algemeen dat hercules goed over te klokken is maar er zitten kaarten tussen he die minder zijn.

MAAR ik zou gwoon de club3d radeon 9700 pro kopen, is de fan lawaaig prik dan een zalman koelertje erop en speel verder!!

er is trouwens nog niemand ontevreden over de club3d radeon 9700 pro, dat zegt al wat....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 00:37 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 00:34:
offtopic: die pricewatch klopt vaak niet heb ik gemerkt, klik eens door tot je bij de verkopende site bent en ineens staat een hogere of lagere prijs of is ie niet leverbaar meer.

offtopic: de search funktie is offline, ligt aan niemands computer, hierover kan je lezen in catagorie BUGS, aangeraden wordt google te gebruiken tot dat probleem met search opgelost is

Ontopic: overigens heb ik zelf veel meer vertrouwen in hercules dan club3d

een 9500 kopen.....
mja je kan hem modden enzo mja.......
maar als dat niet lukt? als ie kapot gaat of gwoon amper valt over te klokken? het is algemeen dat hercules goed over te klokken is maar er zitten kaarten tussen he die minder zijn.

MAAR ik zou gwoon de club3d radeon 9700 pro kopen, is de fan lawaaig prik dan een zalman koelertje erop en speel verder!!

er is trouwens nog niemand ontevreden over de club3d radeon 9700 pro, dat zegt al wat....
Dat de pricwatch niet altijd klopt ben ik al achtergekomen, er staat inderdaad nog hardware in die al een poosje niet meer wordt verkocht door de betrefende winkel :) ...

En aan overklokken doe ik (nog) niet als het fout gaat zie je €250 in rook opgaan en dat is mij iets te veel :P

Verwijderd

Ik heb zelf de Hercules ATi 9700 Pro en heb totaal geen problemen mee, volgens mij is de Hercules duurder omdat hij een betere koeling heeft dan de andere merken. (weet het niet zeker) Maar qua prestaties zijn ze hetzelfde, of je Club3d neemt of Hercules maakt niet zoveel uit, mocht je in de toekomst nog vidkaart overklokken dan zou ik je Hercules aanraden vanwege de koeling.

Verder kom je wel uit hoor FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op het moment dat de search het weer doet kan je even zoeken naar een topic waar een hele discussie was over of Club3D nou wel of niet goed is. Daar staat heel veel info voor je in, maar je hebt dus even geduld nodig voordat je dat kan lezen :)

Iig is dit topic veder bekend discussievoer, vaker langs gekomen en een kwestie van reviews lezen, jij bent de enige die kan bepalen of die Hercules kaart voor jou het extra geld waard is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.