Toon posts:

Vooruitgang is achteruitgang

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
STOP NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mensen toch waar zijn we mee bezig??????

Iedereen klaagt over dit werkt niet dat werkt niet, maar ondertussen kan het ons weer niet snel genoeg gaan en wij eisen maar steeds betere hardware en door deze steeds kortere productiecycli is er geen tijd meer om de hardware goed te kunnen testen en wordt alles maar op de markt gesmeten.

Geforce en Athlon werkt niet, alleen met patchje hier en daar.

Geforce = AGP 1x en sidebanding is turned off. etc....

Windows geeft bij de installatie al fatal errors.

Mijn PC loopt vast eens in het uur.

Alles zuigt en daarom is zo een forum nodig als deze om voor al deze wonden een hansaplastje te vinden.

Iedereen wil gisteren al weer de hardware van morgen!!!!!!

DIT GAAT BINNENKORT HELEMAAL FOUT!!!!!!!!!!!!

Zo, effe mijn hart gelucht

Verwijderd

Ben het tot op zekere hoogte wel met je eens!

Neem nou een grafische kaart, heb je een tnt1, komt er 2 maanden later een tnt2, maar oow nee hoor.. dat kan tegenwoordig al lang niet meer want er is nu de GEforce! Daar zit je dan met je tnt1.... :( Voor veel mensen is dat niet meer bij te benen (leg bijvoorbeeld een stel computernewbies (probeer 't es bij je ouders hehe..) maar es uit, dat die computer die ze hebben, echt niet meer kan, terwijl ze 'm een jaar geleden gloednieuw gekocht hebben!!)

Ook gamez hebben steeds zwaardere systeem-eisen. Ik heb mijn nieuwe pc (cel 466@525 met 128 meg en tnt1 (dus ook nog lang niet state-of-the-art!)) eignelijk voornamelijk gekocht omdat ik geen spel meer kon spelen op mijn amd200.. verder draaide alles daar prima op. Maarja,het is natuurlijk wel iets waar je zelf vaak voor kiest.. ik bedoel je HOEFT geen nieuwe pc te kopen, maar tot op zekere hoogte wordt je er wel eigenlijk toe gedwongen....

Verwijderd

Ja je hebt gelijk. Over 5-10 jaar kijken we lachend terug naar deze tijd. Kijk die enorme coolers eens. Waar waren we in godsnaam mee bezig. Al die kasten stegen bijna op van al die enorme coolers. En 1GH waar slaat dat op !?.

Zo zal het altijd gaan. De technologie gaat progressief voorruit alleen het geld voor de ontwikkeling van deze nieuwe technieken ontbreekt vaak nog.

Ja en nix werkt natuurlijk in één keer, dat zal altijd wel zo blijven denk ik.

Greetz :)

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-01 16:54
Jullie zien het allemaal verkeerd ;)

Je krijgt steeds meer apparatuur voor dezelfde hoeveelheid geld.....

Dus wat zeur je nou eigenlijk ;)

Verwijderd

Ik vind het anders best aardig om met zo weinig mogelijk financiele middelen zo veel mogelijk performance te krijgen . Voorbeeld : toen ik mijn Celeron 366 kocht voor 200 piek was er ook iemand die een P3-550 kocht (toen 2000 piek) . Op Zo'n moment loop ik lachend de winkel uit en helemaal als blijkt dat ie ook 566 doet . :) Zoiets geeft een beter gevoel dan wanneer ik met m'n stomme kop zonodig weer voorop moet staan als de Geforce uit komt . Is ook wel leuk speelgoed maar achteraf zijn die 600 piek lang niet zo goed besteed .

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het heeft ook veel met onszelf te maken. Vroeger toen mijn ouders een P100 kochten kon ik duke3d spelen in 320x200. Nu vind de gemiddelde persoon 800x600 net genoeg en dan moet die ook nog 70 fps doen. Geen wonder dat je iedere keer een snellere pc wilt.

Verwijderd

Als je PC om het uur vastloopt heb je iets verkeerd gedaan volgens mij. Maar ik ben het met je eens. Het is te gek voor woorden dat je ieder anderhalf jaar eigenlijk een nieuwe PC zou moeten kopen om 'bij' te blijven. Maar die trend geldt alleen voor gamers, op m'n werk loopt NT4 nog steeds prima op een P166mmx en 64MB geheugen. In dat opzicht is zo'n games console niet eens zo'n slecht idee.

Ook opvallend: toen de C=64 populair was werden er steeds mooiere grafische spellen ontwikkeld, terwijl de hardware gelijk bleef. Als de hardware race eens 'n paar jaar zou stoppen, zouden (games) programmeurs zich veel meer concentreren op het optimaliseren van hun code om maximaal gebruik te maken van het huidige niveau van hardware. Met 600+MHzen, honderden MBs aan geheugen en Gigantische harde schijven, is het wonderbaarlijk hoe traag moderne software loopt. De Windows familie is een goed voorbeeld van vooruitgang=achteruitgang.

Wat het geld betreft, ik troost mezelf met de gedachte dat mijn PC meer dan een gebruiksvoorwerp is, het is nl. mijn hobby en daar ben ik best bereid regelmatig geld in te steken.

Verwijderd

Goed, dit is te gek, jullie hebben gelijk.

Nu, waar kan ik een GeForce bestellen? Wil er wel 6 tot 7 mut voor uitgeven.
Ohja, wil ook wel een Athlonnetje, mwah, 600 of 700 MHz.

:)

Oftewel: we roepen schande in de ene browserwindow en bestellen in de andere browserwindow.

Verwijderd

Ik heb een celly 400 en hij doet echt alles supergoed (owkee ik heb 256 MB intern...) Niet overgeklokt want dat maakt mijn systeem enorm instabiel, welke koeling ik ook gebruik (AGP, HDD of PCI zal de hogere bussnelheden wel niet fijnvinden).

Ik draai w2k, photoshop wat, schrijf verslagen, programmeer kleine dingetjes in Fortran, brand ceedeetjes (eh nu even niet... kl*te philips is al weer kapot), internet veel (surfen, ICQ, mIRC, FTP), draai MP3's, maak grafieken van data (in matlab bijvoorbeeld), maak in Autocad 14 schematjes.
Ik draai tich dingen tegelijkertijd en heb een multimonitor configuratie om dat nog allemaal op mijn desktop kwijt te kunnen(vandaag nog 2 monitoren, volgende week hopelijk 3).
Enige voordeel: ik speel geen spelletjes, ik ben er niet goed in en heb er het geduld niet voor.
Ik klaag welleens over langzaam opstarten van programma's, of over een seconde of twee moeten wachten bij het toepassen van een filter, maar heb eigenlijk geen veel snellere computer nodig (al ben ik gek genoeg wel telkens op zoek naar manieren om dat beestje sneller te krijgen)

Ik werk in een computerzaak en verkoop (hoe toevallig) computers aan veel mensen die weinig verstand van computers hebben... Ze komen binnen met:
Zij: Ik heb een computer nodig voor huis/tuin/keuken gebruik... Spelletjes voor de kinderen, internet, word, en wat leuke programmatjes... oh ja: ik ben een complete leek.
Ik: celeron kopen...
zij: no way... Pentium III, van die leuke reclame.
Ik: Okee, ik moet geld verdienen... jij je zin... een Pentium III 500
Zij: maar dat is de laagste pentium III, ik wil wel een "middentypetje" waar ik laaaang mee vooruit kan
Ik: verslik me, en zet er een PIII 600 in... Ik snap eigenlijk het argument niet... lang mee vooruit, het verschil in lang vooruit kunnen is hooguit 2 maanden toch? maar goed, ik verdien nog meer geld.

Nu gaan we dus langzamaan naar de 1 Gigahertz en als we daarna een beetje vast zitten en w2k/w98 gezamelijke opvolger (of linux hehe) zit standaard op elke PC, gaan we naar dual of quad systemen... (zie je nu al aan de ATI maxx bijvoorbeeld)...

Voor de professionele markt is het handig dat computers steeds sneller gaan... Supercomputers/servers kunnen kleiner, goedkoper, sneller en er zijn er soms minder van nodig om hetzelfde te kunnen. Daar waar de snelheid van de computer een bottleneck levert een snellere computer vooruitgang op (neem webservers, ISP's, renderen voor films, ontwerpen van vliegtuigen etc).

Bij de consumenten markt ligt het iets anders. Een snellere computer betekend dat er meer mogelijkheden zijn met de computer, maar dat is voornamelijk aan de recreatiekant van de computer (spelletjes, multimedia).
Het overgrote deel van de consumenten heeft zijn computer nodig voor office applicaties (tekst, spreadsheet, database, internet en daar hoort een klein beetje scannen/fotobewerken bij) en aan die applicaties is eigenlijk geen flikker veranderd sinds wysiwyg is geintroduceert. Een paar leuke gimmicks als spraakherkenning, gramatica controle en het bijna printshop achtige voorkomen van tekstverwerkers kost processorkracht. Maar mensen gaan echt niet ineens compleet geïllustreerde boeken schrijven, administratie van multinationals bijhouden, of de gegevens van een stad beheren.

Het sneller worden van processoren heeft dus voornamelijk effect op de recreative kant (voor consumenten dan) van het computer gebruik. Dan begrijp ik niet dat mensen 4000 piek over hebben voor een spelletjes computer, terwijl deze PC van 4000 piek misschien 50% beter presteert dan een PC van 2000 piek.

Owkee, het is voor iedereen goed (en vooral voor tweakers!!) dat consumenten zonder kop computers kopen van 4000 piek omdat de kinderen ze nodig hebben voor school, maar ergens is het belachelijk.

Verwijderd

DolfM: jij slaat pas echt de spijker op de kop... Ik had vroeger een MSX 2. De spellen waren aan het begin grafisch lang niet zo mooi als aan het eind. Aan de hardware is idd niets veranderd (128 kbyte mem, 3.5MHz)

Vooral het voorbeeld met windows vind ik erg goed. Het is echter wel zo dat elke MSX of C64 hetzelfde was. Je kon rechtstreeks naar hardware programmeren! En hoefde je nooit zorgen te maken of de computer het wel zou ondersteunen of niet.

Je vergeet misschien ik 1 ding. Complexiteit van programmatuur en berekeningen gaan niet gelijk op met de snelheid waarmee het gedaan/berekend kan worden. Hier zit eerder een kwadratisch (of exponentieel) verband in. Het renderen van een plaatje met 100 polygonen is niet 2x zo snel als het renderen van een plaatje met 200 polygonen.

Toch is het wel vreemd dat windows 95 kan draaien op een 486dx33 met 16 MB intern, en dat er nu mensen zijn met dual PIII 550's die klagen dat windows niet snel genoeg is...

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Dat mijn pc el uur vastloppt is onzin, maar ik was een beetje hyper toen ik het schreef.
Nog even iets over windows:
Waarom is windows zo traag en loopt het vaker vast dan linux bijv. Dat is omdat windows het presteert om bijna altijd met alle hardware compatible te zijn en daardoor heel veel consessies moet doen aan stabiliteit en snelheid. Dit om hardware troubles zoals hiervoor besproken te omzeilen.

Windows is echt zo slecht nog niet, je kan er bijna alles mee.

So what dan loopt ie eens vast, je moet toch zelf ook na een paar uur werken effe een kopje koffie drinken en iets eten, ok windows kan het ook aankondigen dat ie wil rusten en het niet zo abrupt doen, maar ok.

Ja dan linux, dat is zo stabiel en zo snel en zo vet. Ten eerste ondersteunt Linuz niet alle hardware en is daarom dus stabieler en sneller. Maar om iets werkend te krijgen moet je al een hoop zaken zelf aanpassen, ok voor sommige mensen met tijd over is het leuk, maar voor de dagelijkse gebruiker? En dan die interface van linux??

Maar ok, dit is maar mijn "humble opinion"

Greetings D.A.R.R.Y.L.
Pagina: 1