De explorer van Windows heeft standaard de mogelijkheid om een folder als thumbnails weer te geven. Heel leuk, maar niet handig in een folder waar heel veel bestanden in staan, want dan vertraagt 't soms gigantisch... Nu kun je weliswaar zo instellen dat je alle folders bijv. default in details-view wil hebben, maar sommige programma's (bijv. Windows Paint) laten in hun open/save dialoogjes dan nog steeds standaard een thumbnail view zien. Is het op de één of andere manier mogelijk die hele thumbnail zooi uit te schakelen, of dat ik het in ieder geval niet meer in de open/save dialogen van allerlei programma's krijg?
Mja, da's balen, al die tips werken niet (bij mij onder XP niet, althans). Toch belachelijk dat zo'n feature, die er vroeger onder bijv. Win98 niet eens standaard in zat, nu helemaal niet meer is uit te schakelenelevator schreef op 26 October 2003 @ 10:01:
Als ik dit artikel mag geloven is daar nog geen workaround voor.
Je zou de tips die hier en hier gegeven worden nog eens kunnen proberen.
Verwijderd
Ik weet geen workaround, maar als je het programma nlite gebruikt (te vinden in de meuktracker) kun je dit zo uitschakelen. Je moet daar aanvinken dat WinXP geen thumbs.db mag aanmaken.
Nadeel is dat je Windows wel moet herinstalleren. Voordeel je hebt gelijk een geslipstreamde WinXP SP2 helemaal aangepast aan jouw wensen.
Nadeel is dat je Windows wel moet herinstalleren. Voordeel je hebt gelijk een geslipstreamde WinXP SP2 helemaal aangepast aan jouw wensen.
Dat is natuurlijk onzin. Het niet gebruiken van thumbs.db is gewoon een Explorer instelling. Daarvoor hoef je XP niet opnieuw te installeren.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:08:
Ik weet geen workaround, maar als je het programma nlite gebruikt (te vinden in de meuktracker) kun je dit zo uitschakelen. Je moet daar aanvinken dat WinXP geen thumbs.db mag aanmaken.
Helaas wordt het opbouwen van die thumbnails alleen maar veel trager wanneer je die optie uitzet aangezien er geen permanente cache wordt gemaakt.
Volgens mij kun je in de policies wel aangeven dat thumbnail weergave geblokkeerd moet zijn. Ik weet alleen niet of dat ook gevolgen heeft voor de weergave in applicaties als Paint.
Pagina: 1