Toon posts:

Twinmos of Dane-Elec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Search werkt op 1 of ander manier niet merk ik net weet niet of het aan GOT zelf ligt dan maar een topic geopend.

Zoals de titel het al zegt ik wil verder OC en zit nu te twijfelen welke van de 2 dus het meest geschikt ie voor OC.

Twinmos PC3200
Dane-Elec PC3200

Hadden zowat bijna de zelfde prijsklasse dus alleen vraag ik me nu af wat de gemiddelde OCer zou kiezen en welke natuurlijk het meest geschikt is voor OC.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:19

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

idd, de search werkt niet... weird..

maar ontopic, euhm Dane-Elec ken ik eigenlijk niet, dus ik zou eerder voor twinmos kiezen, het kan zijn dat ik verkeerd zit..

De Nederbelg !

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Dane Elec is een goed merk verder, was erg OC'baar in het Sdram tijdperk, maar nu met DDR zou ik dus zeker voor TwinMos gaan, maar ook hier moet je opletten wat voor chipset erop zit

Verwijderd

Dane-Elec is juist een van de bekendere A-Merken, net zoals Twinmos. Het schijnt echter zo te zijn, dat de Twinmosjes beter over te clocken zijn. Ik zou dus voor de Twinmos Pc3200 gaan.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het nadeel van Twinmos is de relatief hoge geheugentiming...
Dane-Elec heeft over het algemeen iets strakkere timings dan Twinmos.
Maar het ligt er ook maar net aan welke chips Twinmos heeft gebruikt (heb al 4 verschillende soorten in handen gehad). Let er dus bij Dual Channel DDR op dat je beide bankjes hetzelfde soort geheugen hebben...

Misschien ook wel handig even te vermelden voor wat voor soort CPU je het geheugen wilt gebruiken...
Ik draai zelf met een Shuttle XPC'tje, de SN45G (NForce2 Ultra) met daarop een 2500+ en 2 x 512MB DRR PC3200 van Twinmos, en het draait prima...

P4 schijnt over het algemeen lekkerder met Dane-Elec te blazen...

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb de Dane-Elec's ,Ze gaan superstrak tot 224 hier maar de timings zijn veel slechter als de Twinmos modules .
Persoonlijk zou ik die dus kiezen (Twinmos) als ik weer memory nodig zou hebben...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 26 October 2003 @ 00:03:
Het nadeel van Twinmos is de relatief hoge geheugentiming...
Dane-Elec heeft over het algemeen iets strakkere timings dan Twinmos.
Maar het ligt er ook maar net aan welke chips Twinmos heeft gebruikt (heb al 4 verschillende soorten in handen gehad). Let er dus bij Dual Channel DDR op dat je beide bankjes hetzelfde soort geheugen hebben...

Misschien ook wel handig even te vermelden voor wat voor soort CPU je het geheugen wilt gebruiken...
Ik draai zelf met een Shuttle XPC'tje, de SN45G (NForce2 Ultra) met daarop een 2500+ en 2 x 512MB DRR PC3200 van Twinmos, en het draait prima...

P4 schijnt over het algemeen lekkerder met Dane-Elec te blazen...
Ik heb nu een 2200+ @ 2150 mhz, FSB van 187 hoger krijg ik gewoon niet geheugen prob denk ik, want zodra ik hoger ga krijg ik in prime errors en pifast hoef ik niet eens te proberen.

Verwijderd

twin mos is speciaal voor dual ddr en zitten altijd 2 stuks in (in het pakje) en dane elec niet.

of vergis ik me nu?

ik wil straks een dual ddr hebben op me bordje dus ik wil het wel goed begrepen hebben.....

dus twinmos heeft een hoge timing en dane doet het beter met p4?

wat ik wel weet is dat dane elec een goed merk is ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 00:12:
twin mos is speciaal voor dual ddr en zitten altijd 2 stuks in (in het pakje) en dane elec niet.

of vergis ik me nu?

ik wil straks een dual ddr hebben op me bordje dus ik wil het wel goed begrepen hebben.....

dus twinmos heeft een hoge timing en dane doet het beter met p4?

wat ik wel weet is dat dane elec een goed merk is ...
Of ik moet me nu sterk vergissen maar als het goed is verkoopt www.maxpc.nl ze en dan heb je ze dus ddr en dual channel setjes. Of praat ik nou onzin 8)7

Verwijderd

eeeeh ghilly?

dual channel is 2 maal hetzelfde ddr alleen twinmos is zo gefabriceerd dat ze precies hetzelfde zijn zodat je in theorie een perfekte dual ddr hebt.

twinmos verkoopt setjes (2 stuks dus), dane elec verkoopt ze per stuk dus hou dat in de achterhoofd als je naar prijzen kijkt ( twinmos delen door 2 en dane niet, bij mijn weten is dane elec -/+ 50 euro en twinmos -/+ 198 euro (= 99 euro per stuk dus)

nu niet smalend reageren want ik kan me vergissen, het kan dat dane elec ook dual setjes verkoopt.... dat was me vraag 2 berichten terug....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 00:27:
eeeeh ghilly?

dual channel is 2 maal hetzelfde ddr alleen twinmos is zo gefabriceerd dat ze precies hetzelfde zijn zodat je in theorie een perfekte dual ddr hebt.

twinmos verkoopt setjes (2 stuks dus), dane elec verkoopt ze per stuk dus hou dat in de achterhoofd als je naar prijzen kijkt ( twinmos delen door 2 en dane niet, bij mijn weten is dane elec -/+ 50 euro en twinmos -/+ 198 euro (= 99 euro per stuk dus)

nu niet smalend reageren want ik kan me vergissen, het kan dat dane elec ook dual setjes verkoopt.... dat was me vraag 2 berichten terug....
Ok nou weet ik het even niet meer ik zie hier prijzen staan van twinmos bij maxpc dus.

DDR TwinMos 512MB 32 Bit PC400/PC3200 € 89,--
DDR TwinMos 512MB PC400/PC3200 Dual Channel Kit € 93,--

Ik heb geen dual channel nodig omdat mijn moederbord het toch niet ondersteund.
Kan ik nou die van € 89,-- gebruiken of niet?

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Dane-elec verkoopt geen "dual-setjes"

Verwijderd

Die "Dual Channel kit" bestaat uit 2x 256MB modules.

Die eerste is gewoon 1x 512MB
DDR TwinMos 512MB 32 Bit PC400/PC3200 € 89,--

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 00:37 ]

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:44
heb zelf ook dane-elec pc3200

geheugen valt niet echt te overklokken en timings zijn ook slecht!

4-4-8 cl3 op pc3200 zijn standaard timings. Ik heb ze i.s.m p4 2.6 800 @ 3.25 ghz 5:4 devider op 200 Mhz lopen (overklokken werkt niet echt).

met 2.65v op mem kan ik cl2 3-3-7 stabiel draaien

Verwijderd

offtopic: wow!!! de dane elec dual ddr is plots goedkoper dan ik dacht of flink gezakt in prijs.....

cougar schreef om zoveel tijd op die datum:
[/quote]DDR TwinMos 512MB 32 Bit PC400/PC3200 € 89,--

Ik heb geen dual channel nodig omdat mijn moederbord het toch niet ondersteund.
Kan ik nou die van € 89,-- gebruiken of niet? [\quote]

ja je kan die van 89 gebruiken MAAR als ik me niet vergist heeft dual ddr de toekomst en straks zit je aan die ene module vast net als ik nu ( 1 x kingston 512 mb 400 mhz ) die moet ik nu zien kwijt te raken en 2 vervangende dual ddr reepjes kopen.... dus waarom niet gwoon die dual ddr gebruiken als single channel geheugen, hoef je nix voor te veranderen/ in te stellen op je bordje

COUGAR ik heb cas 3 en de timings zijn standaard 2-2-3

ik heb voor de gein overgeklokt van 2,8@800 naar 3,4@800, geen enkel probleem ; niet eens heet of zo. p4p800 staat bekend om goeie overklokperformarance, zou dat het zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 00:50 ]

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:44
overklokken van je mem heeft weinig met overklokken van processor te maken (devider gebruiken) ;)

dane-elec heeft nanya chips die gewoon slecht zijn te oc.

:Z

[ Voor 7% gewijzigd door Cougar op 26-10-2003 01:00 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik zou voornamelijk letten op wat voor chippies er op het geheugen zitten. Twinmos gebruik chips van Twinmos zelf en van Winbond. Mocht je ergens nog geheugen tegen komen met die winbond chips erop, bij voorkeur met BH-5 aan 't einde dan zou ik zeker voor die gaan. Een groot gedeelte van die chips haalt de 250 Mhz op strakke timings (11-2-2-2). Winbond chips met CH-5 chips erop is ook nog niet zo verkeerd, alleen de timings zijn net iets hoger (11-3-2-2).
Dit zijn de waardes waarop je ze overgeklokt kunt laten draaien (Vddr modje wel noodzakelijk voor echt zieke fsb's :P). Standaard staan de timings een stuk losser. (8-2-2-2.5 dacht ik)

De Twinmos repen met Twinmos chips erop gaan een stuk minder dan met de Winbond chips. Met Dane Elec heb ik geen ervaring en ik kan dus niet echt een goede vergelijking maken tussen die twee, maar als je 't mem zo ver mogelijk wilt gaan overklokken dan zou ik voornamelijk op zoek gaan mem met winbond BH-5 chips.

Die kans dat je twinmos vind met die chips is echter nog vrij klein, aangezien Mushkin al de BH-5 chips heeft opgekocht. Je zou eens via V&A kunnen kijken of in zaken waar 't mem erg langzaam loopt, misschien dat je daar nog wat tegen komt.

Verwijderd

Er zijn Dane-Elec repen met BH-5, maar aangezien BH-5 niet meer gemaakt word en Mushkin alle chips heeft gekocht kun je dat vergeten.

Verder is Dane-Elec gewoon brak mem (voor OCen dan). Twinmos is ok, maar BH-5 ga je niet vinden. Ze zeggen dat CH-5 geen strakke timings aankan, maar ik heb nu 2x CH-5 gekocht en 2x deden ze gewoon 11-2-2-2. Een setje was Corsair Twinx CH-5 en ik heb nu 2 repen Kingston CH-5. Beide setjes gaan als een gek waarbij de Kingston net ff harder gaat dan de Corsair.

Dane-Elec zou ik iig never kopen. Ja..voor in een standaard pc misschien.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan weet ik genoeg dus geen dane-elec ik dacht al waarom kom ik niet zo hoog met m'n OC komt dus toch door die D-E geheugen.

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
pc2700 had je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had PC 2700

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:15

sphere

Debian abuser

Let er ff op dat je twinmos geheugen hebt dat er (in ieder geval) CL2.5, CL2 en CL2-twister is. Wat in godesnaam het verschil is tussen deze drie zou ik je niet kunnen vertellen, ook niet performance verschil tussen CL2.5 en CL2. Sommige sites hebben het over <5% en andere over 30%! Twister lijkt me typisch zo'n toevoeging van een marketing knuppel, maar dat kan ik verkeerd hebben.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

ik heb hier pc 266 geheugen van twinmos en staat op normale timings. (2.5 , 3, 3 ,7 ) op 400 mhz te brande :D . Twinmos all the way. Ik heb ook dane elec gehad. pc 333 geheugen dat niet hoger wou als een skrale 350 mhz. Nu ingeruild voor een pc 400 twinmosje natuurlijk. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 11:04:
ik heb hier pc 266 geheugen van twinmos en staat op normale timings. (2.5 , 3, 3 ,7 ) op 400 mhz te brande :D . Twinmos all the way. Ik heb ook dane elec gehad. pc 333 geheugen dat niet hoger wou als een skrale 350 mhz. Nu ingeruild voor een pc 400 twinmosje natuurlijk. :Y)
Dit precies wat ik nu ook heb dus Dane-Elec PC 2700 333 mhz krijg dat niet hoger dan 374 mhz. En nu wil wil ik deze dus ook vervangen met wat sneller geheugen.

Verwijderd

Het klinkt misschien raar maar een maand of 2 geleden ik heb nu ook een twinmos geheugen gekocht bij informatique. En ik vroeg of ik die chips op die geheugen mocht kijken dat mocht toen kwam ik tot ontdekking dat er op de twinmos PSC chips op zaten ik dacht eerst dat die super slecht oc baar waren vergelijke met die andere merken die ik ook gezien had zoals M-Tec ( super slecht :P) infinieon bijna het zelfde als die van mij en nog andere merken Had ik toch deze Twinmos met PSC chips gekozen omdat die 2.5cas was. Toen ik thuis was gelijk op mijn mooie 8rda3G mobo gepropt en tot verbazing haalde hij makkelijk 200 FSB :*). sinds gisteren heb ik me fsb omhoog geschroeft en ik kwam stabiel op 218 fsb! vdimm op 2.90. Ik had het helemaal niet verwacht van zo'n onbekende geheugen chip die ook nog goedkoop was 45 euro die 218 fsb haalde. Ik ben heel erg tevreden met deze geheugen. Vorige week terug geweest naar informatique om meer ddr geheugen te halen voor dual channel maar ze hadden jammer genoeg Twinmos met M-tec chips :r ik met lege handen terug ;(. Maar ja misschien de volgende vracht met geheugen beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 11:30:
Het klinkt misschien raar maar een maand of 2 geleden ik heb nu ook een twinmos geheugen gekocht bij informatique. En ik vroeg of ik die chips op die geheugen mocht kijken dat mocht toen kwam ik tot ontdekking dat er op de twinmos PSC chips op zaten ik dacht eerst dat die super slecht oc baar waren vergelijke met die andere merken die ik ook gezien had zoals M-Tec ( super slecht :P) infinieon bijna het zelfde als die van mij en nog andere merken Had ik toch deze Twinmos met PSC chips gekozen omdat die 2.5cas was. Toen ik thuis was gelijk op mijn mooie 8rda3G mobo gepropt en tot verbazing haalde hij makkelijk 200 FSB :*). sinds gisteren heb ik me fsb omhoog geschroeft en ik kwam stabiel op 218 fsb! vdimm op 2.90. Ik had het helemaal niet verwacht van zo'n onbekende geheugen chip die ook nog goedkoop was 45 euro die 218 fsb haalde. Ik ben heel erg tevreden met deze geheugen. Vorige week terug geweest naar informatique om meer ddr geheugen te halen voor dual channel maar ze hadden jammer genoeg Twinmos met M-tec chips :r ik met lege handen terug ;(. Maar ja misschien de volgende vracht met geheugen beter :)
Toevallig ik wou ze net bij informatique bestellen maar zie dat Kingston 2 euro goedkoper is. Beter of slechter OCbaar dan Twinmos of echt geen aanrader?

Verwijderd

Ik zou maar eerst gaan vragen welke chips op die geheugen zitten ! elke vracht heeft een andere chip op het geheugen. maar me broer heeft deze week dane elec gekocht met infineon chips gekocht! ik kan je wel zeggen dat die even vergelijkbaar zijn met die van mijn PSC chips heb zelf getest op mijn mobo :) . LET Op koop geen M-Tec. Dus advies is Vraag aan de verkoper afdeling welke chips op twinmos, dane elec, kingston, idd die geheugen van kingston is in aanbieding maar ik heb ze bekeken en het waren geen goeie chips erop + cas was 3.0. Als je wilt overclocken over 200 fsb koop pc-3200

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 11:46:
Ik zou maar eerst gaan vragen welke chips op die geheugen zitten ! elke vracht heeft een andere chip op het geheugen. maar me broer heeft deze week dane elec gekocht met infineon chips gekocht! ik kan je wel zeggen dat die even vergelijkbaar zijn met die van mijn PSC chips heb zelf getest op mijn mobo :) . LET Op koop geen M-Tec. Dus advies is Vraag aan de verkoper afdeling welke chips op twinmos, dane elec, kingston, idd die geheugen van kingston is in aanbieding maar ik heb ze bekeken en het waren geen goeie chips erop + cas was 3.0. Als je wilt overclocken over 200 fsb koop pc-3200
Ja, ik was van plan PC 3200 te halen alleen ik kan niet even bij informatique vragen of ik mag kijken welke chips erop zitten want informatique is net niet om de hoek bij mij :'(

En zullen ze antwoord geven als ik er een e-mail naar stuur. niet zo natuurlijk van dat ze zeggen dat ze PSC chips hebben en opgestuurd gekregen met M-TEC. Dat soort risicos zit ik natuurlijk ook mee. :(

Verwijderd

hmm ik woon ook ver van informatique (zoetermeer) :) maar ik weet dat ze nu twinmos met M-tec chips hebben dan zou ik persoonlijk voor die dane elec gaan want die heeft infineon chips daar me haal je zeker 200 fsb :) heb zelf getest hier thuis.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 12:03:
hmm ik woon ook ver van informatique (zoetermeer) :) maar ik weet dat ze nu twinmos met M-tec chips hebben dan zou ik persoonlijk voor die dane elec gaan want die heeft infineon chips daar me haal je zeker 200 fsb :) heb zelf getest hier thuis.
Weet je nog op welke chips ik nog meer moet letten want de Dane-Elec geheugen wat ik er nu in heb zitten zijn NANYA chips en zelf vind ik ze niet zo goed OCbaar.

Welke verschillende soorten chips er zijn en welke goed OCbaar zijn en welke niet weet ik dus ook niet precies. 8)7

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
mijne 2x512mb twinmos pc3200 draait 215mhz timing: 2-3-3-5 op vdimm 2.85v, 205mhz op default.
op chips stond cl3

Verwijderd

Ik had Dane-Elec pc2700 was er zeer tevreden over ik draaide met mn oude msi kt4 ultra een fsb van 176 ik dus toch n overclock van 10Mhz (van 166 naar 176) vind ik zelf voor geheugen best netjes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 12:19:
Ik had Dane-Elec pc2700 was er zeer tevreden over ik draaide met mn oude msi kt4 ultra een fsb van 176 ik dus toch n overclock van 10Mhz (van 166 naar 176) vind ik zelf voor geheugen best netjes.
Ok het is maar net waar je tevreden mee bent want ik ben niet tevreden met 187mhz ik wil over de 200 komen denk ook dat het daarom beter is dat ik PC3200 geheugen neem alleen wil ik deze natuurlijk ook OCen.

Zoals elke tweaker wil je altijd meer uit systeem halen. :9

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Twinmos is beste, dane-elec is goed mem maar niet voor oc-en met ddr voor zover ik weet.

Mijn twinmos doet op ik geloof 2,6 volt 240Mhz op 11-2-2-2 timings (11 is gewoon sneller op nforce2). Nou, zoals BredeP zegt daar klopt dus niks van, timings zijn super-strak. Let wel op: De twinmos/winbond chippies met BH5 nummer presteren beter als de CH5, die nu alleen nog te krijgen zijn. BH5 zijn opgekocht door mushkin geloof ik, dus dat mem presteerd ook goed.

In het geheugen topic staat ook wel wat denk ik zo :X

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 26 October 2003 @ 12:39:
Twinmos is beste, dane-elec is goed mem maar niet voor oc-en met ddr voor zover ik weet.

Mijn twinmos doet op ik geloof 2,6 volt 240Mhz op 11-2-2-2 timings (11 is gewoon sneller op nforce2). Nou, zoals BredeP zegt daar klopt dus niks van, timings zijn super-strak. Let wel op: De twinmos/winbond chippies met BH5 nummer presteren beter als de CH5, die nu alleen nog te krijgen zijn. BH5 zijn opgekocht door mushkin geloof ik, dus dat mem presteerd ook goed.

In het geheugen topic staat ook wel wat denk ik zo :X
Ja maar search doet het nou nog steeds niet daarom had ik een nieuwe topic hierover geopend.

Maar ik denk eerder dat het voor mij een gok is als ik wat bestel omdat ik het laat versturen dus kan niet controleren welke chips ze hebben, dat kan natuurlijk pas als ik ze heb.

Verwijderd

Yep dat is waar wat je zegt dat die winbond chips zijn opgekocht. Dus eigenlijk kan nu niet meer verwachten dat er een vracht komt van twinmos met winbond chip's. alleen met M-tec,twinmos zelf, PSC chips. Mijn geheugen zijn voor mijn gevoel wel heel goed misschien niet zo'n super oc geheugen zoals corsair of GEIL enzovoort. Ben blij wat ik heb :) . en ghilly zover dat ik het weet zijn nu de dane elec bij informatique met infieon chips. Ik zal strax effe testen of die ook 218 FSB haald. was Bijna vergeten die dane elec is ook cas 2.5 je kan ze meestal op cas 2 draaien zonder problemen maar goed elke geheugen reep is anders.

Verwijderd

Gisteren zag ik dat een of ander Nederlands computermagazine een test had met allerlei soorten DDR400 en DDR500 geheugen. Conclusie was dat DDR400 net zo ver over te klokken was als DDR500 geheugen. Dane-Elec was over te klokken tot 300MHz, maar de timings waren iha wel lager tov andere duurdere merken. Maar waarschijnlijk hadden de fabrikanten wel de betere modules opgestuurd. Ik geloof dat ze zeiden dat Dane-Elec ook gebruik maakt van Samsung chippies.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 12:48:
Yep dat is waar wat je zegt dat die winbond chips zijn opgekocht. Dus eigenlijk kan nu niet meer verwachten dat er een vracht komt van twinmos met winbond chip's. alleen met M-tec,twinmos zelf, PSC chips. Mijn geheugen zijn voor mijn gevoel wel heel goed misschien niet zo'n super oc geheugen zoals corsair of GEIL enzovoort. Ben blij wat ik heb :) . en ghilly zover dat ik het weet zijn nu de dane elec bij informatique met infieon chips. Ik zal strax effe testen of die ook 218 FSB haald. was Bijna vergeten die dane elec is ook cas 2.5 je kan ze meestal op cas 2 draaien zonder problemen maar goed elke geheugen reep is anders.
Ja heb ik door probeer me D-E geheugen dus op 2 te draaien en start het systeem opnieuw op en krijg piepjes aan alle kanten dus weer op 2,5.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 12:56:
Gisteren zag ik dat een of ander Nederlands computermagazine een test had met allerlei soorten DDR400 en DDR500 geheugen. Conclusie was dat DDR400 net zo ver over te klokken was als DDR500 geheugen. Dane-Elec was over te klokken tot 300MHz, maar de timings waren iha wel lager tov andere duurdere merken. Maar waarschijnlijk hadden de fabrikanten wel de betere modules opgestuurd. Ik geloof dat ze zeiden dat Dane-Elec ook gebruik maakt van Samsung chippies.
Ja daar heb je helemaal gelijk in ! dane elec maakt idd gebruik van samsung geheugen chips maar je moet echt geluk hebben dat ze bij die vracht zitten. Ik zag ze wel bij informatique in de etalage staan en ik vroeg of zie die nog hadden maar ze zeiden nee helaas misschien de volgende keer. Die Samsung geheugen chips roeleren echt! je kan hoge FSB halen en straxe timings.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10

Exigence

dnkroz

Ik heb 2x 256MB Twinmos met Winbond CH-5 chips.
Die doen 11-2-2-2 op 225 MHz. Mijn FSB wil niet hoger, maar ik weet bijna zeker dat hij 240 mhz ook wel met die timings wil doen.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
erik9287nl schreef op 26 October 2003 @ 15:16:
Ik heb 2x 256MB Twinmos met Winbond CH-5 chips.
Die doen 11-2-2-2 op 225 MHz. Mijn FSB wil niet hoger, maar ik weet bijna zeker dat hij 240 mhz ook wel met die timings wil doen.
Ja, dat had ik nog moeten toevoegen: Met CH-5 zou niets mis zijn, behalve dat het 1 timing op 3 geloof ik moet staan, en het iets lager clocked.

[ Voor 4% gewijzigd door pierre-oord op 26-10-2003 17:57 . Reden: toevoeging ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
ik heb 2*256 ddr400 van twinmos.
draait stabiel op 10*220 voor zover ik weet. nu draai ik op 11*200 timings 7-3-3-2
alleen heb ik geen idee waar die cijfertjes voor staan. :X iemand..?

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-02 13:16

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik mag nu mss erg n00b klinken, maar ik vraag het toch ;)

Dual-Channel, wat is dat nou precies, en kan dat op iedere chipset of heb je daar bepaalde mobo's voor nodig? ;)

En 2 latjes ram dacht ik, is dit ook gelijk welk? :)

En de vraag hierboven is me eigenlijk ook altijd een raadsel geweest ;)

Kan iemand klaarheid scheppen? :D

[ Voor 21% gewijzigd door ETzPliskin op 26-10-2003 20:05 ]

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-01 21:08

Bacosjaco

Under constuction

In Duitsland zijn nog gewoon Twinmos/winbond CH-5 reepjes te verkrijgen in Nederland kun je het vergeten.Heb nu twee 2maal 512MB in duitsland besteld effe wachten tot ze binnen zijn en dan effe kijken hoever we komen.

Verwijderd

Bacosjaco schreef op 26 October 2003 @ 20:51:
In Duitsland zijn nog gewoon Twinmos/winbond CH-5 reepjes te verkrijgen in Nederland kun je het vergeten.Heb nu twee 2maal 512MB in duitsland besteld effe wachten tot ze binnen zijn en dan effe kijken hoever we komen.
Misschien een linkje van die site is wel handig ;) . Hier in Nederland kan je Nieuwe Twinmos/Winbond chip's wel vergeten ja. Met geluk kan je nog 2ehands wel vinden maar die vragen ook weer veel geld. Maar als in duitsland bestel hoe zit het dan met de verzending bedoel dat is volgens mij wel duur! en lange levertijden of heb ik het mis :?

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 20:58:
[...]

Misschien een linkje van die site is wel handig ;) . Hier in Nederland kan je Nieuwe Twinmos/Winbond chip's wel vergeten ja. Met geluk kan je nog 2ehands wel vinden maar die vragen ook weer veel geld. Maar als in duitsland bestel hoe zit het dan met de verzending bedoel dat is volgens mij wel duur! en lange levertijden of heb ik het mis :?
http://www.e-bug.de/

Hier heb ik het besteld,ja het is wel effe uitzoeken hoe je de betaling moet doen en je moet vooruit betalen,maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat het goed gaat,dus ik heb het maar geprobeerd tot nu toe verloopt het goed. Netjes emails van deze firma betaling is onderweg,er gaat wel een week ongeveer overeen maar dat komt door overmaken geld.
Verzendkosten zijn 15 euro tot 10 kilo dus valt nog mee.
Levertijden hangen af van snelheid bank(betaling) ze hebben veel op voorraad.(voorraadindicatie)
Ik hoop het geheugen eind van deze week binnen te hebben.
Ik hoop dat je zo genoeg weet,anders zie ik het wel

Verwijderd

15 euro voor 10 Kilo heheh lijkt mij een beetje te veel van het goede zou misschien een ddr reepje 10 kilo wegen hmm :P weegschaal erbij :D. nee ik weet genoeg! bedankt voor die site.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 11:30:
Sorry hoor, maar 218MHz met 2.9V is droevig. Er zijn zat PC3200 repen die veel harder gaan.
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 12:03:
Alle PC3200 repen halen 200MHz ;) PC3200 = 200MHz ram namelijk ;)
pierre-oord schreef op 26 October 2003 @ 17:55:
[...]

Ja, dat had ik nog moeten toevoegen: Met CH-5 zou niets mis zijn, behalve dat het 1 timing op 3 geloof ik moet staan, en het iets lager clocked.
Ik heb 2x CH-5 repen gekocht.. 2x liep het met ras2cas op 2 en beide setjes gingen hard. De een 240MHz en de ander 246MHz.

De enige repen die echt niet op ras2cas 2 wilde waren Twinmos PC3700. Die had ik van Z3us geleend en kreeg ik met geen mogelijkheid op 11-2-2-2.
Bacosjaco schreef op 26 October 2003 @ 20:51:
Ze zijn er toch echt hoor. Het barst ervan zelfs. BH-5 is niet meer te krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 21:59 ]

Verwijderd

blij dat de search het weer doet, ik wil langs deze weg ff me excuses aanbieden. ik vergisde me : twinmos kan je ook los kopen ( ik heb ze nog nooit los gezien en ken ze alleen als dual setje ) :X :X

maarem ff een vraag.... als ik me cpu overklok zie ik dat me geheugen bij opstart niet meer 400 mhz is maar 266 ( cpu ging van 2,8 naar 3,4 ) betekent dit nou dat me geheugen langzamer zijn geworden en me cpu sneller ????

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 12:09:
[...]
Weet je nog op welke chips ik nog meer moet letten want de Dane-Elec geheugen wat ik er nu in heb zitten zijn NANYA chips en zelf vind ik ze niet zo goed OCbaar.
dan ben ik tevredener over mijn oude Nany 512 MB 16x256Mb PC2700 Cas 5-3-3-3
die 350 Mhz @ Cas 5-2-2-2 doet.. tja, rot OC, maar wat wil je met PC2700 reepjes gekocht in november 2002? (Of 385 Mhz @ 5-3-3-3)
Timings konden iig een stuk omlaag.. en dat voor zo'n vroege module.. Cas 5-2-2-2 was nog niet normaal te koop, maar deze haalt het dus wel.

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 21:53:
[...]

Ze zijn er toch echt hoor. Het barst ervan zelfs. BH-5 is niet meer te krijgen.
OH vertel mijn dan maar is waar ik TWINMOS met winbond CH-5 chipies kan krijgen in Nederland?
Ik kon ze echt niet vinden hoor verschillende zaken afgebeld ook waar ik een paar maanden geleden twinmos BH-5 had gekocht.(had ik maar wat meer gekocht toen 8)7
Pagina: 1