Ik heb mandrake 9.2 iso gedownload. Uitgepakt en bootable gebrand. Als ik hem dan in mijn NEC 1100A stop start hij op en vraagt hij wel medium ik wil gebruiken om te istalleren dan kies ik NEC 1100A en zegt hij dat het niet de install cd is. Wat doe ik fout ?
Ik heb als schijfimage cdrom gepakt en zo dus gebrand. Kan het misschien aan mijn chipset liggen ? Ik heb de Intel 865PE.
Verwijderd
je moet die ISO als image branden met bijv. Nero of ISO recorder powertoy, niet uitpakken, dan werkt het niet meer.Bartjeee schreef op 25 October 2003 @ 23:26:
Ik heb mandrake 9.2 iso gedownload. Uitgepakt en bootable gebrand.
Dan boot hij er toch niet meer van 
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 23:28:
[...]
je moet die ISO als image branden met bijv. Nero of ISO recorder powertoy, niet uitpakken, dan werkt het niet meer.
Weet je zeker dat je cd1 hebt gebrandt en heb je de md5 gecheckt?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik weet zeker dat ik CD 1 heb gebrand en wat is een md5 soory als dit nogal nOOb overkomt 
LB06 schreef op 25 oktober 2003 @ 23:31:
Weet je zeker dat je cd1 hebt gebrandt en heb je de md5 gecheckt?
Verwijderd
Ik heb een poosje geleden Mandrake 8.0 en 8.2 (dacht ik) en 9.0 gebruikt nu ben ik wel benieuwd na 9.2 want ik was erg blij met linux alleen liep tegen een aantal problemen op en sindsdien even niet meer aan begonnen...
om te beginnen heb ik nu een DVD brander (NEC 1300A) en wil graag Mandrake 9.2 DVD maken wel bootable uiteraard en nog extra dingen erop zetten zoals open office enzo. maar zou niet weten hoe ik dat moet doen iemand een idee ???
dan ga ik snel installeren en kijken hoe het nu gaat.
om te beginnen heb ik nu een DVD brander (NEC 1300A) en wil graag Mandrake 9.2 DVD maken wel bootable uiteraard en nog extra dingen erop zetten zoals open office enzo. maar zou niet weten hoe ik dat moet doen iemand een idee ???
dan ga ik snel installeren en kijken hoe het nu gaat.
De ISO bevat alle info die nodig is om te booten, het is een image van de CD die je wilt gaan branden. Een eventuele .zip file moet je natuurlijk wel uitpakken tot .iso, maar dan moet je stoppen met uitpakken en gaan branden.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
heb je al gekeken bij de mandrake club forums?
als er ergens een probleem is met mandrake installaties, dan staat het daar vaak al beschreven ( bv. een bepaalde serie LG branders met een bepaalde firmware die crashed als je het commando 'flash drive' ) overstuurt
Btw mandrake 9.2 kan je ook van HD en over netwerk installen. (maar een LG brander met oude firmware zal nog steeds de geest geven)
[edit]
md5sum -c is niet nodig want BiTtorrent gebruikt het automatisch.
als er ergens een probleem is met mandrake installaties, dan staat het daar vaak al beschreven ( bv. een bepaalde serie LG branders met een bepaalde firmware die crashed als je het commando 'flash drive' ) overstuurt
Btw mandrake 9.2 kan je ook van HD en over netwerk installen. (maar een LG brander met oude firmware zal nog steeds de geest geven)
[edit]
md5sum -c is niet nodig want BiTtorrent gebruikt het automatisch.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 10:29 ]
Ik heb de .iso van cd 1 bootable gebrand. Als ik dan opstart komt er press F1 for more options en press enter for install of zo. Als ik dan op enter duw krijg ik zwart beeld en beginnen de Caps en Scrollock te knipperen.
En hoe lang duurt dat zwarte beeld en dat knipperen? Niet direct in paniek raken, de install moet eerst even kijken wat je allemaal precies aan boord hebt.Bartjeee schreef op 26 oktober 2003 @ 11:12:
Ik heb de .iso van cd 1 bootable gebrand. Als ik dan opstart komt er press F1 for more options en press enter for install of zo. Als ik dan op enter duw krijg ik zwart beeld en beginnen de Caps en Scrollock te knipperen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Oke ik ga het nog een keer proberen
Mr. Liu schreef op 26 October 2003 @ 11:44:
[...]
En hoe lang duurt dat zwarte beeld en dat knipperen? Niet direct in paniek raken, de install moet eerst even kijken wat je allemaal precies aan boord hebt.
Hij blijft knipperen
ik heb hem 5min laten staan. Maar hoe gaat dat installeren vanaf de harde schijf ? Misschien werkt dat beter. Of zou het komen omdat er hardware niet ondersteund wordt ofzo ?
[ Voor 3% gewijzigd door Bartjeee op 26-10-2003 14:41 ]
Bartjeee schreef op 26 October 2003 @ 14:39:
Hij blijft knipperenik heb hem 5min laten staan. Maar hoe gaat dat installeren vanaf de harde schijf ? Misschien werkt dat beter. Of zou het komen omdat er hardware niet ondersteund wordt ofzo ?
offtopic:
Je had hier beter
kunnen gebruiken.
Je had hier beter
5 Minuten is inderdaad aan de lange kant. Ik weet niet hoe installeren vanaf de harde schijf zou moeten. Ik installeer operating systems alleen vanaf CD en tape. Niet ondersteunde hardware is altijd een mogelijkheid, maar dat valt moeilijk te zeggen zonder uitgebreide specs.
Als die LED's gaan knipperen betekent dat vaak kernel panic.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Mag ik vragen waar je die ISO's vandaan hebt? Van de Mandrake Club?
Want voor de rest van het gewone volk zijn ze toch nog niet beschikbaar?
Lijkt inderdaad op een kernel-panic. Probeer het eens op een ander systeem?
Want voor de rest van het gewone volk zijn ze toch nog niet beschikbaar?
Lijkt inderdaad op een kernel-panic. Probeer het eens op een ander systeem?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Heb je toevallig exotische apparatuur?
Nee niet echt hier staan mijn specs http://specs.tweak.to/7534
LB06 schreef op 27 oktober 2003 @ 08:24:
Heb je toevallig exotische apparatuur?
[ Voor 26% gewijzigd door Bartjeee op 27-10-2003 08:38 ]
Wat is er aan kernel panic te doen ?
Ik heb de .iso gedownload vanf een mirror van http://www.linuxiso.org
Maar als ik F1 duw in voor more optionts en type dan text gaat hij lopen en ziht na een tijdje this is not the Linux mandrake cd
Maar als ik F1 duw in voor more optionts en type dan text gaat hij lopen en ziht na een tijdje this is not the Linux mandrake cd
LB06 schreef op 26 October 2003 @ 21:51:
Als die LED's gaan knipperen betekent dat vaak kernel panic.
Kan iemand misschien een goede locatie geven waarvan ik Mandrake 9.2 (final) kan downloaden. Wellicht een .torrent locatie ?
Verwijderd
Heb ik het nou helemaal verkeerd offuh..... mdk 9.2 is toch pas vanaf 1 november te downen voor non-mandrakeleden!?!
Je hebt gelijk, maar via bittorrent zijn de iso's wel te downloaden.
Zelf heb ik al wel de eerste kunnen downloaden maar nog niet cd 2 + 3
Zelf heb ik al wel de eerste kunnen downloaden maar nog niet cd 2 + 3
[ Voor 17% gewijzigd door blaataaps op 27-10-2003 20:55 ]
Verwijderd
Je hebt teveel geheugen, meer dan 1Gig. Oplossing, na het bootsplash scherm kies je voor F1 en dan typ je linux vga=0.
<edit> sorry 9.2. niet goed opgelet. Andere oplossing. Weet je zeker dat je CD1 hebt en niet 2 of 3?
<edit> sorry 9.2. niet goed opgelet. Andere oplossing. Weet je zeker dat je CD1 hebt en niet 2 of 3?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 09:50 ]
Verwijderd
Ik zie nergens de 9.2 iso's en in dat geval denk ik dat je wat anders hebt dan de juiste cd's.
Ben nog bezig met alles te configgen, met webcams gaat het een beetje mis (boot niet, met hotpluggen crasht 9.2; dit is te verhelpen; komt binnenkort op mijn website), voorderest werkt 9.2 prima (voor mij en anderen, ik kom vooral op www.mandrakeusers.org ).
Kernel panic bij het booten van de install cd is vrij zelden, als je bios verkeerd staat of zo blijft hij meestal gewoon hangen.
De juiste cd's komen voor niet members binnenkort uit, en het lijkt erop dat die niet hetzelfde zullen zijn als wat aan de members via bittorrent is uitgedeeld, mn vanwege bepaalde problemen, zoals die met de LG cdroms enzo.
Ben nog bezig met alles te configgen, met webcams gaat het een beetje mis (boot niet, met hotpluggen crasht 9.2; dit is te verhelpen; komt binnenkort op mijn website), voorderest werkt 9.2 prima (voor mij en anderen, ik kom vooral op www.mandrakeusers.org ).
Kernel panic bij het booten van de install cd is vrij zelden, als je bios verkeerd staat of zo blijft hij meestal gewoon hangen.
De juiste cd's komen voor niet members binnenkort uit, en het lijkt erop dat die niet hetzelfde zullen zijn als wat aan de members via bittorrent is uitgedeeld, mn vanwege bepaalde problemen, zoals die met de LG cdroms enzo.
Niet om lullig te zijn maar die link zullen de mods niet zo leuk vinden
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 09:05:
Ik zie nergens de 9.2 iso's en in dat geval denk ik dat je wat anders hebt dan de juiste cd's.
Niet om lullig te doen, maar had je niet beterBartjeee schreef op 28 oktober 2003 @ 16:16:
Ik ga denk het toch maar met 9.1 cd's proberen effe alles uitsluiten
Ik heb nu Mandrake 9.1 geinstalleerd alles ging goed netjes dualboot met windows dus ik kies in Grub linux en dan laat hij van alles in en beginnen de caps lock en scrollock weer te knipperen hij geeft de error : kernel panic no init found.
Is dit te verhelpen ?
Is dit te verhelpen ?
Verwijderd
is het niet mogelijk om ergens een DVD versie te downloaden ?
of de iso`s om te zetten naar 1 DVD en hem daarbij bootable houden ???
of de iso`s om te zetten naar 1 DVD en hem daarbij bootable houden ???
Verwijderd
't begin nu wel heel eenvoudig te worden:
http://www.knoppix.com/
http://www.knoppix.com/
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 10:39 ]
Verwijderd
waar kan ik mandrake 9.2 downloaden (final version) ?
en kan ik er VOOR het branden een nieuwe kernel opzetten? zo ja hoe ik ben newbie
ik wil dit namelijk voor de SATA support gezien het feit dat ik SATA HDD heb lijkt me dat wel handig
kan ik de 3 iso bestanden omtoveren tot 1 bootable DVD ???
thnx in advance
en kan ik er VOOR het branden een nieuwe kernel opzetten? zo ja hoe ik ben newbie
thnx in advance
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 02:39 ]
Verwijderd
Ik heb toch het idee dat je je iso cd's niet goed gebrand hebt.Bartjeee schreef op 27 oktober 2003 @ 08:41:
Wat is er aan kernel panic te doen ?
[...]
Ik heb zelf van de week zelf Mandrake 9.1 geinstalleerd en kreeg de zelfde fout, na veel zoeken kwam ik er achter dat ik ook de cd's niet goed gemaakt had.
Ik heb zelf Nero5 gebruikt om ze te maken.
Je moet dan de bestanden die je hebt gedownload direct zonder uit te pakken branden. Die optie zit onder "Bestand-schrijf beeld" in Nero.
De cd die dan gemaakt wordt is bootable en werkt prima.
Verwijderd
Volgens mij is dat wel mogenlijk, maar ik zou er niet aan beginnen als ik jou was. ik zou gewoon normale installatie doen en daarna je eigen kernel erop (dat is op zich al een hele klus) afijn,Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 02:37:
waar kan ik mandrake 9.2 downloaden (final version) ?
en kan ik er VOOR het branden een nieuwe kernel opzetten? zo ja hoe ik ben newbieik wil dit namelijk voor de SATA support gezien het feit dat ik SATA HDD heb lijkt me dat wel handig
![]()
thnx in advance
om eigen mandrake installatie te maken en op speciale media te zetten, zal de volgende howto wel helpen:
http://members.shaw.ca/mandrake/drakx/9.0/HTML/
hier is ook nog wat info te vinden over exotische mandrake configuraties
http://www.openbrick.org/en/documentation
Verwijderd
ik zal wel moeten hé, hoe kan ik linux nou installeren als hij nog geen sata ondersteund??? ik heb enken een sata HDD erin zitten, dus de kernel moet vervangen worden voor de installVerwijderd schreef op 04 november 2003 @ 16:38:
[...]
Volgens mij is dat wel mogenlijk, maar ik zou er niet aan beginnen als ik jou was. ik zou gewoon normale installatie doen en daarna je eigen kernel erop (dat is op zich al een hele klus) afijn,
om eigen mandrake installatie te maken en op speciale media te zetten, zal de volgende howto wel helpen:
http://members.shaw.ca/mandrake/drakx/9.0/HTML/
hier is ook nog wat info te vinden over exotische mandrake configuraties
http://www.openbrick.org/en/documentation
Pagina: 1