Game presaties laptop tov dekstop pc

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zit al enige tijd te spelen met de gedacht om mijn huidige ssyteem te verkopen en een laptop te kopen. Ik game bijna nooit, het meeste wat ik doe is programmeren, surfen en wat mailen en chatten. Daarom wil ik dus mijn huide pc's verkopen:

Moederbord: Asus A7n8x-x
Processor: Athlon XP 2600
Geheugen: 512 mb PC2700
Videokaart: Radeon 9600pro
Harde schrijf: 40gb 7200
Brander: Philips 24/4/32

en mijn 2e pc:
Moederbord: MSI K7T Turbo
Processor: Duron 800
Geheugen: 320 mb SDram
Videokaart: Geforce 2 MX400
Harde schijf: 80gb 5400

Nu heb ik dus deze laptop op het oog: http://www.computer-land....&prodid=3608&back=listall. Maar de vraag is of je er toch een klein beetje -ietsie pietsie- mee kan gamen. Want af en toe een spelletje is toch wel leuk :).

Het gaat om de volgende laptop:
Jewel Brilliant 2775 notebook
15" SXGA+ TFT Scherm (1400x1050)
Pentium IV 2.6 GHz
512MB intern geheugen
40GB harddisk
ATi M9 64MB Video
DVD/24x CDRW Combo
TV-OUT
Firewire
MP3 speler in voorkant
VGA, IR, PCMCIA
56k Modem en 10/100Mbit Netwerk

[ Voor 17% gewijzigd door Y0ur1 op 25-10-2003 22:51 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:50
De ATi M9 is afaik een hele goede al dan niet de beste laptop vidkaart die er is. Een jongen uit mijn klas heeft ook een laptop met een M9 erin en die kon er gewoon soepel NF2:HP op spelen :).

[ Voor 7% gewijzigd door iets op 25-10-2003 22:53 ]

tvw

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 22:26

Royz

Kleurenblind!!

ShotGun schreef op 25 October 2003 @ 22:53:
De ATi M9 is afaik een hele goede al dan niet de beste laptop vidkaart die er is. Een jongen uit mijn klas heeft ook een laptop met een M9 erin en die kon er gewoon soepel NF2:HP op spelen :).
Hier en daar is de ATi M10 (Mobile Radeon 9600) al te vinden hoor. Ook in Jewel notebooks. Dat is dus echt de beste game kaart die er nu is.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tegenwoordig kun je AARDIG TOT GOED gamen op de duurdere laptops.....

Het enige probleem dat ik met die laptop zie is..umm...hoe snel is dat TFT scherm, gamen op een TFT scherm is pas echt redelijk te doen als het scherm een reactie tijd heeft van lager als 16ms, 25ms mag ook maar is wat langzaam.

Wat voor games doe je eigenlijk, want daar hangt het vooral van af :-)

Bij snelle shooters is het fijn om een snel TFT scherm te hebben. Bij The Sims merk je geeneens het verschil in snelheid

[ Voor 29% gewijzigd door swampy op 25-10-2003 23:00 ]

There is no place like ::1

• Y0ur1
  • Niet online
swampy schreef op 25 October 2003 @ 22:58:
Tegenwoordig kun je AARDIG TOT GOED gamen op de duurdere laptops.....

Het enige probleem dat ik met die laptop zie is..umm...hoe snel is dat TFT scherm, gamen op een TFT scherm is pas echt redelijk te doen als het scherm een reactie tijd heeft van lager als 16ms, 25ms mag ook maar is wat langzaam.

Wat voor games doe je eigenlijk, want daar hangt het vooral van af :-)
nou battlefield voornamelijk, maarja dat is best zwaar voor een laptop denk ik zo :) Voor de rest eigenlijk niks...

Verwijderd

YT-Croc schreef op 25 October 2003 @ 23:02:
[...]

nou battlefield voornamelijk, maarja dat is best zwaar voor een laptop denk ik zo :) Voor de rest eigenlijk niks...
battlefield draait al op m'n GF2mx400 redelijk, die videokaart in die laptop is toch wel iets sneller dan dat neem ik aan.

Verwijderd

Ik raad je aan de jewel 2785 te kopen bij http://www.computerpirates.com/

• Y0ur1
  • Niet online
die is goedkoop ja, met 512 mb is die 1247 euro. Scheelt een hoop, en zit ook nog een M10 in :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
YT-Croc schreef op 25 oktober 2003 @ 23:02:
[...]

Battlefield haalt ie makkelijk in 800*600. ALs je ati m10 hebt en , goeie cpu. Kijk ook goed uit of je mobile processor wilt, of een andere. Want dat scheelt als je alleen op de accu werkt wel stroom :).

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:56
swampy schreef op 25 October 2003 @ 22:58:
Hmm, ik weet niet of je dat van internet hebt geplukt of echt zelf ondervonden, maar voor gamen hoof je echt geen ultralage refreshrates te hebben, hoor. Ik heb zelf een 40ms scherm (up+down) en daar kan ik heel erg goed op gamen, ook snelle games zoals UT2003. Ik heb helemaal nergens problemen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 13:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

ShotGun schreef op 25 October 2003 @ 22:53:
In aanvulling op NFS:HP2 kan ik ook counterstrike battlefield etc etc spelen op mijn laptop specs in sig. En dat alles fullscreen [patsmode]1600x1200[/patsmode] Die Ati m9 oftewel mobile radeon 9000 is echt 1 van de beste laptop vid kaarten die er op het ogenblik zijn. De m10 kan in mijn ogen alleen nog maar beter zijn maar die m9 is ook een klasse apart.

*empty*

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 22:26

Royz

Kleurenblind!!

MR_VIPER schreef op 26 oktober 2003 @ 10:21:
[...]

In aanvulling op NFS:HP2 kan ik ook counterstrike battlefield etc etc spelen op mijn laptop specs in sig. En dat alles fullscreen [patsmode]1600x1200[/patsmode] Die Ati m9 oftewel mobile radeon 9000 is echt 1 van de beste laptop vid kaarten die er op het ogenblik zijn. De m10 kan in mijn ogen alleen nog maar beter zijn maar die m9 is ook een klasse apart.
Zo denk ik er ook over. Sommige fabrikanten als Dell en Acer hebben de nVidia® GeForce FX Go5xxx serie, maar uit tests van bijvoorbeeld TomsHardware is de M10 echt subliem aan de Geforce. Mijn keuze is daarom ook gevallen op de Promedion D470v. Ik heb al een offerte gevraagd en we zullen binnenkort wel zien welke ik uiteindelijk neem, zolang er maar een M10 in zit :D.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Pagina: 1