Toon posts:

486-GIO-VT2 biosflash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht deze namiddag eens iets leuks te doen: de bios van mijn oude 486 te flashen, ik vond warempel nog een nieuwe bios versie op internet en ging gewapend met mijn opstartdiskette en flash-programma naar m'n 486.
De commando's en zo ingegeven maar ik kreeg de melding: "please updata rom bios first", toen eens met uniflash geprobeerd maar die herkende mijn bios versie niet. Na want langer opzoekwerk kwam ik erachter dat je als optie op het moederbord indertijd een EEPROM kon krijgen, dus had ik waarschijnlijk de niet flashbare EPROM, maar hoe ben ik hier zeker van? Is dit er uiterlijk aan te zien ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat staat er op de BIOS chip? Noteer alles wat erop staat en jaag deze door Google heen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op de bioschip staat: Award (c) 1994 s/n: 013756274. Google levert niets op, zal wel te oud zijn :) Dan zou het wel met een EPROM programmer moeten lukken maar die heb ik hier helaas niet liggen :(

Verwijderd

Makkie: je moet niet op de sticker van de bios chip kijken maar naar het type van de chip zelf. Die staat onder of misschien naast de sticker.

Het typenr begint als volgt:

27Cxxxxx = EPROM en die hebben ook een glaasje onder de sticker. Plak de sticker er dan ook weer op.

28xxxx of 29xxxxx dit zijn flash eeproms.

Overigens heb ik een eeprom programmer en een berg eproms, als ik er een voor je moet bakken dan mail je maar (emailadres -> profiel)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 23:17:
Makkie: je moet niet op de sticker van de bios chip kijken maar naar het type van de chip zelf. Die staat onder of misschien naast de sticker.

Het typenr begint als volgt:

27Cxxxxx = EPROM en die hebben ook een glaasje onder de sticker. Plak de sticker er dan ook weer op.

28xxxx of 29xxxxx dit zijn flash eeproms.

Overigens heb ik een eeprom programmer en een berg eproms, als ik er een voor je moet bakken dan mail je maar (emailadres -> profiel)
Euhmm, kun je toevallig ook smd flashen O-)
Bv deze: 28F004b5 (217kb)

And The Only One

Verwijderd

Alleen DIP en PLCC :|

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:14
Ik wil niet slim doen ofzo, maar wat heb je eraan als je de bios van een 10 jaar oude mobo flasht? Kan je dan overklokken van 33 naar 34 mhz :+ ?

Edit: Shit, ik weet het al, ik zie je ondertitel: "alles kan beter" dat is dus de reden dat je flasht :P

[ Voor 28% gewijzigd door Roflmao op 26-10-2003 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een EPROM, maar zou het ook lukken als ik een EEPROM neem van een defect pentium moederbord en die hotflash voor mijn 486?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 21:39:
Het is dus een EPROM, maar zou het ook lukken als ik een EEPROM neem van een defect pentium moederbord en die hotflash voor mijn 486?
Denk het wel- ik heb nog niet geprobeerd oude 486 BIOSsen te hotflashen, maar idd zou je kunnen proberen met een Pentium-classe EEPROM. Let dan wel op de voltage settings, sommige EEPROMs willen 5V, andere 12V en bij een 486 moet je dat geheid jumperen. De juiste setting (5 of 12) kun je achterhalen uit de eerste regel text op de EEPROM (meestal iets van 29E10 oid)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1