Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Geen telefoon, wel internet? (Italie)

Pagina: 1
Acties:

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:24
Ik woon buiten op het platte land van toscane. Leuk wonen maar er is geen kabel en geen telefoon aanwezig in ons huis. De aansluiting van een telefoonlijn kan maar is duur, daarnaast is er nog geen ADSL aanwezig ;( .

Ik zou toch willen internetten thuis. Wat zijn mijn mogelijkheden, waar moet ik op letten en rekening mee houden?

Ik heb gehoord over schotel internet, daar kon de lokale schotelboer mij niets over vertellen, ook in Florence kwam ik niet verder. |:(

Zijn er andere mogelijkheden? _/-\o_

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik ben niet echt bekend in Italie, maar hebben ze daar niet iets van wifi ofzo?

offtopic:
Kan je niet beter op een italiaans forum wezen?

[ Voor 36% gewijzigd door _Rayman_ op 25-10-2003 22:02 ]

• ebras
Wifi bestaat idd hier, helaas ben ik nog geen mensen (winkels) met enige kennis tegengekomen. Heb dus geen idee hoe het werkt en waar ik moet zijn om het evt. aan te vragen...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 20:15
Je lokale schotelboer kan je vast wel vertellen of je met je zicht hebt op de Astra satelliet. Als dat zo is, is schotel-internet zeker mogelijk, aangezien dat niet land gebonden is :)

't is overigens wel duur. 2-weg schotelinternet zal zo op enkele honderden euro's per maand uitkomen...

• ebras
Zicht op de astra is geen probleem! Enkele honderden euro's per maand wel vrees ik....

• Xandrios
ebras schreef op 25 October 2003 @ 22:05:
Zicht op de astra is geen probleem! Enkele honderden euro's per maand wel vrees ik....
Het probleem is een beetje dat het erg moeilijk is om dingen te versturen. Je schotel moet daarvoor dus ook zenden, wat normaal gesproken (voor TV bijv.) niet nodig is.

Het is daarom ook (veel) goedkoper om te zenden via eehn telefoonlijn, en met een hoge snelheid alleen te downloaden via de satelliet. Maar dat is in jou situatie vrij lastig...

Mischien is het mogelijk om met wat locale buren (in een straal van 1-2 KM) samen 1 abbo te nemen. Via wifi kun je dan allemaal tegelijk internetten via deze verbinding, wat de kosten vreselijk kan en zal drukken :)

• ebras
Die 2 Km. is wel te doen denk (hoop) ik...
Op mijn werk hebben we ADSL, daar zou ik gebruik van kunnen maken.

Hoe werkt zo'n wifi verbinding en wat zijn de kosten om dit op te zetten!

• Xandrios
ebras schreef op 25 oktober 2003 @ 22:13:
Die 2 Km. is wel te doen denk (hoop) ik...
Op mijn werk hebben we ADSL, daar zou ik gebruik van kunnen maken.

Hoe werkt zo'n wifi verbinding en wat zijn de kosten om dit op te zetten!
Als dat op het werk mogelijk is, is dat ook een mogelijkheid ja :)

Voor 1 enkele verbinding naar jou toe, kun je (ligt eraan wat ertussen staat) tot 5 KM ver komen. Kosten voor de apparatuur zijn zo'n €200 totaal.

Zie voor meer informatie ook dit topic eens: -=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Heb je inmiddels al een oplossing gevonden? Hoe is de verspreiding van ADSL in Italie?
Pagina: 1