na mijn vorige draad : [rml][ GF4 Ti] zwaar software probleem[/rml]
leek alles weer te werken maar nu na ruim 2 weken , zelfde problemen .
zo van de ene dag op de andere wil mijn videokaart niet meer wat ik wil .
ik kan het eigenlijk al zien in de opstart van de pc .
als ik mijn bootmenu zie en er staan rechts van het beeld een aantal punten in een verticale lijn verschillend van kleur van boven naar beneden is het al mis .
wat ik tot nu toe heb gedaan :
- andere videokaarten en nu een gloednieuwe ASUS GF4 FX5600
- alles uit mn kast gehad en zo kaal mogenlijk aangesloten : geen fans of ccfl e.d.
- nieuwe windows XP pro instalatie
- al mn schijven leeggehaald
- alle schijven geformateerd
- nieuwste BIOS geflashed , na een mailtje naar Chaintech en terug
- nieuwste drivers voor alle apparaten .
- andere monitor
- en zonet heb ik een andere nieuwe 300W voeding erin gezet .
- de hele event log doorgespit maar ook niet iets gevonden wat leidt tot een oplossing .
wat ie tot nu toe wel 2 x heeft gedaan is dat ie eerst niet op wil starten en dan na ong. een minuut eerst een zandlopertje die nix doet en dan een safe mode 480 x 640 afmeting 4 bit resolutie aanspringt met een melding device error , maar geen verwijzing naar welke device .
het rare is dat ik op mijn kleine monitor ( DVI uitgang ) soms wel aardig beeld krijg .
maar daar heb ik niet veel aan .
ik begin me een beetje de haren uit het hoofd te trekken , omdat het lang heel goed heeft gedraaid en dan begint het zo maar van de ene dag op de andere mis te gaan .
het kan zo zijn dat ik hem morgen boot dat het dan weer normaal werkt .
leek alles weer te werken maar nu na ruim 2 weken , zelfde problemen .
zo van de ene dag op de andere wil mijn videokaart niet meer wat ik wil .
ik kan het eigenlijk al zien in de opstart van de pc .
als ik mijn bootmenu zie en er staan rechts van het beeld een aantal punten in een verticale lijn verschillend van kleur van boven naar beneden is het al mis .
wat ik tot nu toe heb gedaan :
- andere videokaarten en nu een gloednieuwe ASUS GF4 FX5600
- alles uit mn kast gehad en zo kaal mogenlijk aangesloten : geen fans of ccfl e.d.
- nieuwe windows XP pro instalatie
- al mn schijven leeggehaald
- alle schijven geformateerd
- nieuwste BIOS geflashed , na een mailtje naar Chaintech en terug
- nieuwste drivers voor alle apparaten .
- andere monitor
- en zonet heb ik een andere nieuwe 300W voeding erin gezet .
- de hele event log doorgespit maar ook niet iets gevonden wat leidt tot een oplossing .
wat ie tot nu toe wel 2 x heeft gedaan is dat ie eerst niet op wil starten en dan na ong. een minuut eerst een zandlopertje die nix doet en dan een safe mode 480 x 640 afmeting 4 bit resolutie aanspringt met een melding device error , maar geen verwijzing naar welke device .
het rare is dat ik op mijn kleine monitor ( DVI uitgang ) soms wel aardig beeld krijg .
maar daar heb ik niet veel aan .
ik begin me een beetje de haren uit het hoofd te trekken , omdat het lang heel goed heeft gedraaid en dan begint het zo maar van de ene dag op de andere mis te gaan .
het kan zo zijn dat ik hem morgen boot dat het dan weer normaal werkt .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!