[VGA] display blijft crashen

Pagina: 1
Acties:

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25
na mijn vorige draad : [rml][ GF4 Ti] zwaar software probleem[/rml]

leek alles weer te werken maar nu na ruim 2 weken , zelfde problemen .

zo van de ene dag op de andere wil mijn videokaart niet meer wat ik wil .
ik kan het eigenlijk al zien in de opstart van de pc .
als ik mijn bootmenu zie en er staan rechts van het beeld een aantal punten in een verticale lijn verschillend van kleur van boven naar beneden is het al mis .

wat ik tot nu toe heb gedaan :

- andere videokaarten en nu een gloednieuwe ASUS GF4 FX5600
- alles uit mn kast gehad en zo kaal mogenlijk aangesloten : geen fans of ccfl e.d.
- nieuwe windows XP pro instalatie
- al mn schijven leeggehaald
- alle schijven geformateerd
- nieuwste BIOS geflashed , na een mailtje naar Chaintech en terug
- nieuwste drivers voor alle apparaten .
- andere monitor

- en zonet heb ik een andere nieuwe 300W voeding erin gezet .
- de hele event log doorgespit maar ook niet iets gevonden wat leidt tot een oplossing .

wat ie tot nu toe wel 2 x heeft gedaan is dat ie eerst niet op wil starten en dan na ong. een minuut eerst een zandlopertje die nix doet en dan een safe mode 480 x 640 afmeting 4 bit resolutie aanspringt met een melding device error , maar geen verwijzing naar welke device .

het rare is dat ik op mijn kleine monitor ( DVI uitgang ) soms wel aardig beeld krijg .
maar daar heb ik niet veel aan .

ik begin me een beetje de haren uit het hoofd te trekken , omdat het lang heel goed heeft gedraaid en dan begint het zo maar van de ene dag op de andere mis te gaan .

het kan zo zijn dat ik hem morgen boot dat het dan weer normaal werkt .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
talin schreef op 25 October 2003 @ 20:54:
na mijn vorige draad : [rml][ GF4 Ti] zwaar software probleem[/rml]

leek alles weer te werken maar nu na ruim 2 weken , zelfde problemen .

zo van de ene dag op de andere wil mijn videokaart niet meer wat ik wil .
ik kan het eigenlijk al zien in de opstart van de pc .
als ik mijn bootmenu zie en er staan rechts van het beeld een aantal punten in een verticale lijn verschillend van kleur van boven naar beneden is het al mis .

wat ik tot nu toe heb gedaan :

- andere videokaarten en nu een gloednieuwe ASUS GF4 FX5600
- alles uit mn kast gehad en zo kaal mogenlijk aangesloten : geen fans of ccfl e.d.
- nieuwe windows XP pro instalatie
- al mn schijven leeggehaald
- alle schijven geformateerd
- nieuwste BIOS geflashed , na een mailtje naar Chaintech en terug
- nieuwste drivers voor alle apparaten .
- andere monitor

- en zonet heb ik een andere nieuwe 300W voeding erin gezet .
- de hele event log doorgespit maar ook niet iets gevonden wat leidt tot een oplossing .

wat ie tot nu toe wel 2 x heeft gedaan is dat ie eerst niet op wil starten en dan na ong. een minuut eerst een zandlopertje die nix doet en dan een safe mode 480 x 640 afmeting 4 bit resolutie aanspringt met een melding device error , maar geen verwijzing naar welke device .

het rare is dat ik op mijn kleine monitor ( DVI uitgang ) soms wel aardig beeld krijg .
maar daar heb ik niet veel aan .

ik begin me een beetje de haren uit het hoofd te trekken , omdat het lang heel goed heeft gedraaid en dan begint het zo maar van de ene dag op de andere mis te gaan .

het kan zo zijn dat ik hem morgen boot dat het dan weer normaal werkt .
Had een keer gelezen dat een of andere fast writing voor je agp kaart ag en toe irritant kan zijn, kan je instellen in het bios. Is die 300 Watt wel genoeg? En heb je deze kaart al in een andere computer gestopt. Misschien is je agp slot kapot. En heb je je vagp niet te hoog ingesteld.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

kijk anders ook eens in de agp instellengingen in de bios.. agp driving strenght enzo
ik weet dat via vroeger problemen had met de gf4 en de default driving strength
mischien bij jou ook zoiets ?!

• talin
Losha schreef op 25 October 2003 @ 21:07:
kijk anders ook eens in de agp instellengingen in de bios.. agp driving strenght enzo
ik weet dat via vroeger problemen had met de gf4 en de default driving strength
mischien bij jou ook zoiets ?!
heb ik ook al naar gekeken , maar het is een Nforce 2 mobo met een Nvidia chipset .

alles staat op laagst wat maar instelbaar is .

zit nog druk te expirimenteren .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

talin schreef op 25 October 2003 @ 21:09:
[...]

heb ik ook al naar gekeken , maar het is een Nforce 2 mobo met een Nvidia chipset .

Zou die fx eens in een andere pc stoppen en kijken of er dan iets mis gaat zoniet ligt het toch aan je agp poort of je bios-instellingen.!!

• talin
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 21:20:
[...]

Zou die fx eens in een andere pc stoppen en kijken of er dan iets mis gaat zoniet ligt het toch aan je agp poort of je bios-instellingen.!!
ook al gedaan , mijn " oude " videokaart , de GF4 Ti4200 is dus ook nix mee aan dehand :( dure videokaart gekocht eigenlijk met geen resultaat .

is er dan een mogelijkheid om je AGP poort te testen ?
zouden andere drivers daarvoor iets uitmaken ? er zijn blijkbaar nieuwere drivers voor mn mobo maar na veel leeswerk blijkt dat ze stukken slechter zijn dan de oudere mobo drivers .

nu staat de pc aan onder safe mode en alles is goed , er is geen probleem te vinden .

zit nu op mn laptopje me rot te zoeken naar oplossingen .

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als ik jouw was zou ik eerst eens een betere voeding van antec/chieftek/enermax kopen van 350 Watt of hoger. Want het lijkt er op je voeding het gewoon niet trekt.

[ Voor 1% gewijzigd door geforce5_guy op 25-10-2003 21:37 . Reden: typo ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:28

MBV

Lijkt mij dat dit in je Mobo zit: je hebt het nu al geprobeerd met 2 grafische kaarten. Je hebt alleen nog niet geprobeerd met een andere chipsetfabrikant (ati bijv.). Maar als het hierbij niet gaat om een brak moederboard, dan weet ik het ook niet.

Edit: Wat heeft dit nou weer met een voeding te maken? Device error lijkt me eerder de andere apparaten in de kast. En een andere voeding heeft hij dus al geprobeerd. Je zou kunnen kijken wat je voltages zijn, dan weten we het zeker.
Edit2: Wat gebeurt er als je je monitor met een converterblok DIV->VGA hangt? Of als je je mobo naar de RMA afdeling stuurt, wat nog beter is natuurlijk :)

[ Voor 47% gewijzigd door MBV op 25-10-2003 21:39 ]

• talin
MBV schreef op 25 oktober 2003 @ 21:36:
Lijkt mij dat dit in je Mobo zit: je hebt het nu al geprobeerd met 2 grafische kaarten. Je hebt alleen nog niet geprobeerd met een andere chipsetfabrikant (ati bijv.). Maar als het hierbij niet gaat om een brak moederboard, dan weet ik het ook niet.
ik had een ATI kaartje maar die was PCI en je raad et al de mogelijkheden om te testen zijn niet erg groot .

en om nou meteen op te geven en mn mobo op te sturen is me eigenlijk iets te makkelijk , wat moet ik de leverancier dan vertellen ? ja soms doet ie et goed maar als ie et niet goed doet is et heel slecht ! zul je zien dat ze em daar in et test systeem zetten dat alles werkt .
geforce5_guy schreef op 25 October 2003 @ 21:35:
Als ik jouw was zou ik eerst eens een betere voeding van antec/chieftek/enermax kopen van 250 Watt of hoger. Want het lijkt er op je voeding het gewoon niet trekt.
er zit een enermax 400 W voeding in , er zit nu een Q-tech 300W voeding in met 1 HD een floppy drive , mobo en 1 cdrom speler , same shit , different boot :)

Verwijderd

geforce5_guy schreef op 25 October 2003 @ 21:35:
Als ik jouw was zou ik eerst eens een betere voeding van antec/chieftek/enermax kopen van 350 Watt of hoger. Want het lijkt er op je voeding het gewoon niet trekt.
Lezen hij heeft 300 watt en dat moet genoeg zijn voor nvidea kaarten .!!!!

IK las dat je sandra heb gedraaid op je pc en daarmee zou je een probleem kunnen constateren in je pc ,maar geen fouten in je agp-poort
Wat ik zou doen als je nog garantie hebt stuur je mobo terug naar de leverancier en laat ze er naar kijken.

Als je nog een 10 keer je video kaarten eruit rukt ,(omdsat je pissig wordt) maak je misschien meer kapot.

• talin
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 21:41:
[...]

IK las dat je sandra heb gedraaid op je pc en daarmee zou je een probleem kunnen constateren in je pc ,maar geen fouten in je agp-poort
Wat ik zou doen als je nog garantie hebt stuur je mobo terug naar de leverancier en laat ze er naar kijken.

Als je nog een 10 keer je video kaarten eruit rukt ,(omdsat je pissig wordt) maak je misschien meer kapot.
zo , ff andere voeding erin gehangen , rondslingerende ;) Maxtor HD erin , WIN-XP pro en , opnieuw erop gezet .

BIOS geflashed ( nogmaals ) mobo gereset .

alles gaat goed tot het moment dat je een VGA driver instaleerd .
standaard win drivers werken ( maar das ook alles ) maar als ike en Nvidia driver , welke dan ook , 40 serie tot de nieuwste van de frontpage , dan is het weer helemaal mis .

• talin
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 21:41:
[...]

zo , ff andere voeding erin gehangen , rondslingerende ;) Maxtor HD erin , WIN-XP pro en , opnieuw erop gezet .

BIOS geflashed ( nogmaals ) mobo gereset .

alles gaat goed tot het moment dat je een VGA driver instaleerd .
standaard win drivers werken ( maar das ook alles ) maar als ike en Nvidia driver , welke dan ook , 40 serie tot de nieuwste van de frontpage , dan is het weer helemaal mis .

moet dan toch maar eens gaan nadenken waar de bon is gebleven van de aankoop .
wanneer de preciese aankoop datum was en waar ie vandaan komt en hoeveel garantie erop zit .
anders nogmaals chaintech mailen of ik em niet direct op kan sturen , van mij mogen ze em repareren , dan maar een paar euro's er tegen aan .

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

talin schreef op 25 October 2003 @ 21:09:
[...]

agp driving strength is zoals de naam al zegt de STERKTE van het agp signaal..deze zo laag mogelijk zetten is dus juist fout..
zet hem eens op default..kijk wat het is en gaan dan steeds een stapje hoger en kijk of het iets uithaalt...

bij mijn oude kt7a en gf4 was het namelijk zo dat de default strength te zwak was, op te lossen door deze op ..uit mn hoofd..DE ofzoiets te zetten..
zoek desnoods even op "agp driving strength" en kijk hoe het zit.

(ik duim voor je :))

[edit] ik verveel me..weggevertje :)
http://www.adriansrojakpo...htm#AGP%20Driving%20Value

[ Voor 11% gewijzigd door Losha op 26-10-2003 02:59 ]

Pagina: 1