Toon posts:

S-ATA HD WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De search werkt niet bij mij nu :? Dus post ik hier maar men probleem.

Ben vanochtend al men onderdelen voor pc gaan halen, en in mekaar gestoken, is eerste keer dat ik werk me een S-ATA schijf. Namelijk de Diamond Max9 80GB van Maxtor.

Nu steek ik heel men pc in mekaar, start op: WHII alles werkt super, S-ATA wordt herkend, men Plextor lezer ook. Nu steek ik WinXP CD erin, en hup, zegt geen HD gevonden. Ik ga naar DOS, druk daar fdisk, en daar staat ook bij nr.4 voor de info, niets. Ik maak een Primary DOS partition aan van 80GB, en voila, bij info van fdisk staat ie al. Dan boot ik weer WinXP, en wat nu wel anders is, eerste keer stond er: niets, en boote hij. Nu stond er dat je een toets moest indrukken om te booten van CD, dus wilt dit zegge da hij de HD ziet??? Ik blij, maar weer pech, hij ziet geen HD.

Oe komt dit? Kan iemand mij helpen plzzz? Is juiste nieuwe pc :( Plzzz help

Verwijderd

Op F6 drukken tijdens windows XP installatie ... (komt onderaan het scherm dat je dit moet doen)

Een tijdje nadien zal hij dan vragen om de diskette met drivers van die SATA in de floppy te plaatsen.

En klaar is kees :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 20:32 ]

Verwijderd

Yup, ffs drivers van die RAID controller installen.

Verwijderd

Je moet even op f6 (datwas het volgens mij) tijdens het laden van de setup drukken en even de drivers die je bij je mobo hebt gekregen laden. staan op een floppy als het goed is

de XP install herkent je sata disk niet vanzelf. Je zult dus even de drivers moeten laden !

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kan het ook even in het Nederlands en wat leesbaarder?

Wat is bijv. WHII????

Kortom, ik wil best proberen te helpen maar ik begrijp heel je posting niet.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Maar heb bij die HD niets bijgekregen (normaal maxblast ofzo maarja) Moet ik dan de CD van mobo gebruiken? Of moet ik nog drivers downloaden dan? En is die partitie al goed in fdisk?

Edit: Heb geen floppy's ofzo bij men mobo, alleen die CD, en de HD zat helemaal niets bij

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 20:44 ]

Verwijderd

Laat me raden, A7N8X?

Pak een PC met floppydrive, en doe die moederbord CD d'r in. Vervolgens kopiëer je de S-ATA drivers (alleen de files in de hoofddir, niet al die subdirs, en niet die enorme PDF) naar een flop, en die gebruik je tijdens windows setup. Dit stond in de handleiding...

Verwijderd

Topicstarter
idd, A7N8X Deluxe v.2.00 :) Wat was ik blij vanochtend ;)

K, thx, zal dat dan maar proberen

Verwijderd

Topicstarter
euhmm, bij die folder SATA staat mja, wel een inf file, die pdf dan, nog een paar andere files, maar als je dan in dat foldertje SATA het foldertje GUI pakt, kun je instaleren, en staat daar een foldertje: Disk1 en Disk2, is dat het? maar daar staan .exe bestanden in?

Dus wat dan op diskette? gewoon folder S-ATA, en daar alle files op behalve die pdf?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Volgens mij kun je gewoon vanaf de XP CD installeren en daarna tijdelijk de CD verwisselen voor die van het moederbord om vanaf daar de benodigde drivers te installeren.

Dit moet wel nl. want een FD is tegenwoordig niet meer standaard aanwezig.

ARME AOW’er

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 25 October 2003 @ 20:59:
Volgens mij kun je gewoon vanaf de XP CD installeren en daarna tijdelijk de CD verwisselen voor die van het moederbord om vanaf daar de benodigde drivers te installeren.

Dit moet wel nl. want een FD is tegenwoordig niet meer standaard aanwezig.
Nee, helaas kan dit niet, ik had dus geen FD... :/
[XP] Install op SATA zónder floppy?

@TS, drivers downloaden of van de cd afhalen, op flopje, en F6 tijdens install, klaar :)

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 25-10-2003 21:06 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
En we hebben geen boekje bij het moederbord gekregen ???

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt met die files op diskette te zetten en dan F6 te drukken, is nu WinXP aan het installen. Thx guys ;)
Pagina: 1