Toon posts:

usb plaatje

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus usb plaatje gekrege en die wil ik graag aan m'n cyrix 3x68 200 mHz zette maar ik heb geen aansluiting voor de flatcable of iets anders! kan ik hier wat aan doen of moet ik zo'n kaartje gaan kope?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Geen idee waar je het over hebt... Verklaar jezelf graag.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
grote kans dat je bord geen usb ondesteuning heeft. en als hij dat al heeft zal dat brakker dan brak zijn gok ik zo.

je moet dus idd zo'n usb kaartje kopen. kost btw geen drol meer tegenwoordig

Verwijderd

Topicstarter
uhm moet ik dan een usb pci plaatje kope? en welke is dat goed genoeg? (hoeft maar 1.0 te weze hoor)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als er geen aansluitingen voor USB op het moederbord zitten moet je inderdaad een PCI USB-kaart kopen. Die staan hier wel tussen.

Een voorbeeld (jij hebt waarschijnlijk een andere) van een moederbord wat ik zelf heb (en waar ook toevallig een Cyrix 200 (die dingen hebben een rating van 200, maar zijn 150MHz) op zat): hier.
Je ziet de USB aansluitpinnen zitten tussen de 2e en 3e ISA slot van onderen. (zoals het moederbord in de kast ziet, op de tekening is het tussen de 2e en 3e van boven)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie de post van Resistor :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tweety2004, de voertaal van Gathering of Tweakers is Nederlands, als je je daaraan zou houden en volzinnen zou gebruiken, zou het de kans op goede antwoorden aanzienlijk verhogen.

Verder omschrijf je jouw systeem en het USB gevalletje hoogst onnauwkeurig- 'cyrix 3x86' bestaat niet, allicht is het een 6x86, bovendien is 200mHz twee honderd miliHertz, oftewel een tik per 200000 seconden, wat nog trager is dan ENIAC kon...

Tenslotte vertel je niet wat voor pinout de Asus USB bracket heeft...

Hier kunnen we dus echt niets mee.

Stappenplan:

- ga na wat voor moederbord je hebt (zie PMG FAQ hoe dat te doen)
- ga na of er een USB header op dat moederbord zit
Zo NEE: pech. Dan heb je een USB kaart nodig.
Zo JA:
- ga na wat de pinout ervan is
- ga na wat de pinout van de Asus USB bracket is
- komen die overeen?
Zo JA: USB bracket op header plaatsen en evt USB in BIOS aanzetten.
Zo NEE:
Moeilijke keuze: haal de losse draden uit de USB bracket connector en soldeer die op de juiste pinnen van de header
Makkelijkere keuze: zoek een bracket met de juiste pinout voor jouw header
Nog makkelijker: alsnog een USB kaart kopen

Maar bovenal wil ik je met klem op de GoT Huisregels wijzen. Jouw taalgebruik in deze en andere topics en het gebrek aan detail en nauwkeurigheid is echt beneden peil. Daar heb je alleen jezelf mee, als je duidelijker bent zul je veel betere en snellere antwoorden op je vragen krijgen.

/taalgebruik/te weinig info/zelfwerkzaamheid - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.