Betaalde Nederlandse Usenet Server

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 16:03
Ik ben op zoek naar een betaalde Nederlandse usenet server met bijna alle binaries. Ik heb internet via Quicknet / Multikabel en gebruik tot nu toe hun usenet server. Deze is alleen de laatste tijd zo brak als wat. Veel incomplete post.
Aangezien ik niet in bezit ben van een creditcard (en nee, ik wil er ook geen één) zijn buitenlandse servers geen optie.

Nu zag ik een nederlandse server: PFcorner.nl. Ik een aantal vragen via mail gesteld en kreeg snel een stom e-mailtje terug waarin verondersteld werd dat ik een hersenloos iemand was. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten.

Weet iemand anders misschien een nederlandse usenet server?

Verwijderd

In computertotaal van november staan naast PFcorner deze andere 5 nog
in een test

www.giganews.com
www.easynews.com
www.newscene.com
www.astraweb.com
www.usenetserver.com

Of ze nederlands zijn weet ik zo even niet maar ik zou zeggen, Check m out.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 20:08:
In computertotaal van november staan naast PFcorner deze andere 5 nog
in een test

www.giganews.com
www.easynews.com
www.newscene.com
www.astraweb.com
www.usenetserver.com

Of ze nederlands zijn weet ik zo even niet maar ik zou zeggen, Check m out.
Zijn allemaal niet nederlands maar zijn wel goede.
Heb zelf usenetserver en wel tevreden :)

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 16:03
Ik ben al op de hoogte van de genoemde usenet diensten. Maar ik zoek juist een nederlandse aangezien ik gewoon via bijvoorbeeld automatisch incasso of acceptgiro wil betalen. De bovengenoemde zijn allemaal voor creditcards en die heb ik niet.

Verwijderd

Neem een inbelaccount bij xs4all, dan kun je ook bij newszilla.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Misschien een n00b vraagje, maar zijn er helemaal geen gratis (binaries) diensten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 21:53:
Neem een inbelaccount bij xs4all, dan kun je ook bij newszilla.
mijn idee, goede retensie en veel groepen.

ik dacht dat het tussen de 10 en 15 euro per maand kost.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:21

Cis

zerosignal schreef op 31 oktober 2003 @ 23:28:
Misschien een n00b vraagje, maar zijn er helemaal geen gratis (binaries) diensten?
Voor zover ik weet niet. En als ie wel bestaat, is ie onwijs overloaded en ga je met 0,1 kb/s B)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:43

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 23:30:
[...]

mijn idee, goede retensie en veel groepen.

ik dacht dat het tussen de 10 en 15 euro per maand kost.
Opzich best leuk .. maar de grote groepen zitten er dus niet bij. Weet niet wat je normaal vooral download

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 23:09

KroeT

[...]

De grote groepen zitten niet bij Xs4all? Ik hoorde juist dat dat de meest uitgebreide en snelle van europa was... Nou ja, misschien geen betrouwbare bron :P

Peace is not simply the absence of war.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:43

Wimo.

Shake and Bake!

KroeT schreef op 31 oktober 2003 @ 23:44:
De grote groepen zitten niet bij Xs4all? Ik hoorde juist dat dat de meest uitgebreide en snelle van europa was... Nou ja, misschien geen betrouwbare bron :P
Met grote groepen bedoel ik a.b.dvdr enz. Ik heb er ruim 2 jaar gebruik van gemaakt. Tevens mistte ik altijd de xbox groepen ... maar als je alleen divxjes download is het goed te doen

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:47
Waarom niet een overstap na demon,ik zat ook bij multikabel en was het meer dan zat daar,ben nu overgestapt naar demon en heb een 8Mbit down en een 1Mbit upload,en dan is het ook nog eens 20 euro's goedkoper.
Demon heeft als newsserver supernews,dat is niet hun eigen newsserver,want dat hebben ze uitbesteed aan supernews waarvan de demon klanten gebruik van mogen maken,de retentie in de binaries zijn daar van 1 week tot 3 weken,ze hebben alle dvd groepen waarvan de retentie daar 3 weken van is.

System | Racing is in my Blood

Verwijderd

Wimo. schreef op 31 oktober 2003 @ 23:40:
[...]

Opzich best leuk .. maar de grote groepen zitten er dus niet bij. Weet niet wat je normaal vooral download
a.b.boneless
a.b.nl
a.b.mp3

mp3's en films soms ps2 games en pc games.

ik heb op dit moment geen internet dus ben ff kwijt welke andere groepen ik bekeek, maar zodra ik mijn nieuwe huis (en dus mijn fiber-to-the-home lijntje) heb ga ik weer via xs4all de binaries uitchecken :9

• KroeT

KroeT

[...]

Kan je zo'n account (bv xs4all) ook delen met iemand anders? Of gaat het systeem zeuren als je met 2 computers tegelijk inlogt op de newsserver (en uiteraard allebei NIET bent ingebeld via xs4all dial-up)?

Verwijderd

maximaal 3 connecties tegelijk (dus 3 groepen in je eentje, of met 3 users en max. 1 groep per user)

soms doet ie vaag bij de 3e lijn :?

• KroeT

KroeT

[...]

Ik ben een usenet-n00b :)

Je kan dus met 1 thread tegelijk downloaden, met 2 personen tegelijk? Of bekijk ik het nou te makkelijk?

Verwijderd

je kan 3 threads gelijk per username, dus als je met 2 personen ingelogt bent dan kan je dus nog steeds max 3 threads (SAMEN)

• KroeT

KroeT

[...]

Hmz. Is er dan nog een max aan de totale snelheid?

En is t niet zo dat bijvoorbeeld xnews sowieso maar 1 thread tegelijk pakt?

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 07:43
Ik heb zelf al een tijdje een account bij pfcorner.nl, en het bevalt me prima. Ik maak gewoon wat euros over en kan dan bv. 50 gb downen, alle belangrijke groepen zitten erbij, en met een goede retentietijd.

Dat je een suf emailtje terug kreeg is jammer, maar de kwaliteit en beschikbaarheid van PFcorner is wel goed.

Failure is nothing compared to regret

Verwijderd

xnews pakt er inderdaad maar 1, maar je kan in meerdere groepen tegelijk (max 3 dus) en bij mij ging het (met xs4all basis abo) met zo'n 80k/s (1 lijn) en met 60k/s (per lijn, met 2 lijnen)

• KroeT

KroeT

[...]

Okidoki, wat mij betreft alvast even bedankt voor de info, ik ga slapen :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
bouwploeg schreef op 25 oktober 2003 @ 21:08:
Ik ben al op de hoogte van de genoemde usenet diensten. Maar ik zoek juist een nederlandse aangezien ik gewoon via bijvoorbeeld automatisch incasso of acceptgiro wil betalen. De bovengenoemde zijn allemaal voor creditcards en die heb ik niet.
Elke bank kan die echter leveren. Als je student bent kun je vaak een speciale studentenkaart krijgen. Weinig limiet, hooguit 300 euro ofzo, maar meer dan voldoende om $10 per maand op te dumpen

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
account sharing wordt bij xs4all actief bestreden. En terecht.

Demon heeft plannen om supernews-accounts te gaan resellen. Dus dan kan je via nederlandse facturatie op supernews terecht. Lijkt mij een interessante optie.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

KroeT schreef op 31 oktober 2003 @ 23:53:
Je kan dus met 1 thread tegelijk downloaden, met 2 personen tegelijk? Of bekijk ik het nou te makkelijk?
Klopt, XNews pakt max 1 thread per download. Maar als je uit twee verschillende groepen download, dan kan je wel totaal twee threads gebruiken. Newsbin Pro geeft je geloof ik wel de mogelijkheid om met 2 thread per download te downloaden.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• OMX2000
  • Laatst online: 14:04

OMX2000

By any means necessary...

silentsnow schreef op 01 november 2003 @ 06:54:
[...]

Klopt, XNews pakt max 1 thread per download. Maar als je uit twee verschillende groepen download, dan kan je wel totaal twee threads gebruiken. Newsbin Pro geeft je geloof ik wel de mogelijkheid om met 2 thread per download te downloaden.
je kunt de downloads ook splitsen in queues, maar da's wel onhandiger dan de threads van bijv. Grabit.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Hoi allemaal.

Ik heb es rondgekeken naar een gratis server.
Deze werkt aardig: news.wplus.net

a.b.boneless
a.b.nl

Vraagje aan Brazinbar:
hoeveel kost ut zo ongeveer en welk abo heb je dan?
Pagina: 1