Toon posts:

WindowsXP installeren zonder gegevens verlies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag,
Er bestaat toch de mogelijkheid om winXP over winXP heen te installeren zonder dat er gegevensverlies optreedt?
groet

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Was er niet een soort van repair optie i.p.v. de clean install optie? Dach het wel namelijk ...

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Topicstarter
thanx 4 de reply, kheb nl. geen zin om alles te back-uppen, maar windows loopt een beetje raar te doen af en toe dus wil gewoon ff alles resetten.. kan ik daar voor kiezen tijdens de install??

Verwijderd

Ja je kan windows reinstallen hij delete dan alleen de WINDOWS map en je gegevens hou je nog.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Houd dan wel rekening met een ontzettend trage Windows, ik heb het ook meerdere keren gedaan en Windows was veel langer bezig met het openen van programma's en het wisselen tussen IE vensters had het draaien van de HD tot gevolg :(.

Je schrijft niet waarom je dit wilt doen. Maar als je een kapotte Windows-installatie hebt kan je beter eroverheen installeren, gegevens back-uppen en dan een clean install doen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als je een fat32 partitie hebt gewoon de windows en documents&settings directories vanuit dos (met bootdisk) verwijderen en dan setup van winxp opnieuw draaien. Programma's etc. moet je dan wel opnieuw installeren (maar hoeft soms niet eens), maar de rest van je files blijven gewoon op de HD staan. Let er ook ff op dat je mail enzo ook in documents&settings staat, dus dat evt. ff backuppen.

Als je NTFS hebt wordt het wat complexer, maar volgens mij moet daar ook wel een soortgelijke oplossing voor zijn. Misschien dat iemand anders daar iets over kan zeggen.

PS. 'gegevensverlies' is maar een relatief begrip... misschien dat je hierin wat concreter kunt zijn...?

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 25-10-2003 20:06 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

bastiaan84,

Alsnog even welkom op GoT :)
Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waar we graan zien dat je topic aan voldoet, zo vinden we het belangrijk dat je eerst zelf initiatief toont voordat je een topic opent - geef bijvoorbeeld eventjes aan wat je allemaal gevonden hebt toen je zocht, waar je op zocht, en wat er aan die gevonden oplossingen dan niet werkte.

Ook vinden we de topicstart zelf belangrijk - probeer deze van zoveel mogelijk informatie te voorzien - dat nodigt ook mensen uit om meer tijd te stoppen in een antwoord te formuleren voor jou :)

Verwijderd

Topicstarter
zal er de volgende aan denken O-)
ik heb dus NTFS.. ik deed net de XP cd erin en wilde dus even de recovery console aanzetten. Hij gaat dan naar een dos-omgeving en vraagt om een administrator wachtwoord en vervolgens bij welke Windows ik me wil aanmelden... nou das niet zo moeilijk, want ik heb er maar 1. Dus doe dat heel braaf en gaat ie vervolgens naar de c:/windows prompt en daar word je aan je lot overgelaten.. er staat boven in het scherm alleen hoe je eruit kan komen.. ! hoe kan ik de Recovery Console starten? :?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:48

Snijkoek

Metal up your ass

Dat is iig geen Dos omgeving maar de shell. Die is volledig 32bits. Tevens is dat direct de recovery console. Als je help intoetst krijg je een lijst met mogelijkheden voor je neus.

Verwijderd

Topicstarter
mijn dank is groot, kga het even proberen!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:48

Snijkoek

Metal up your ass

good luck

(vraag btw niet hoe die verder werkt want verder dan dit ben ik zelf nooit gekomen :P)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hier de oplossing van Microsoft.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de goede raad! Ik heb het toch op een andere manier opgelost nl. heb ik gewoon een system restore gedaan van een maand geleden en nu werkt alles weer naar behoren :)
Pagina: 1